Gå til innhold

Dere som har født tvillinger

Anbefalte innlegg

Hvor mange av dere gikk helt frem til termin? De sa at terminen blir regnet utifra at det er én baby. Når det er to så blir man igangsatt om ingenting skjer før termin. Når fødte dere? Ble dere igangsatt eller skjedde det naturlig?

Jeg vegrer meg litt mot å gå helt til termin (18.10) da mine tvillinger er ca 2500 gr allerede. Jordmor på sykehuset som jeg var hos sist sa at hun i løpet av sine 14 år som jordmor/barnelege aldri hadde opplevd å måtte sette igang en tvillingfødsel, da det som regel skjer av seg selv før termin uansett.

Så da skjønner jeg at det er liten sjangse for det, men... Jeg har på følelsen av at jeg kommer til å gå lenge enda. Er 34+4 i dag. Vil gjerne gå til uke 37-38, men er redd for å gå lenger enn det, da sist fødsel endte med hs 11 dager over termin pga at han var for stor :/ (4150 gram) vet at jeg ikke kommer til å gå over termin med tvillinger, men så er det den usikkerheten om hvor store de kan være før det ender med at jeg må ha ks likevel. Vil veldig gjerne føde vaginalt denne gangen!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144078803-dere-som-har-f%C3%B8dt-tvillinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På www.tvilling-forum.com får du nok bedre respons enn her inne :)

Det ligger sånne avstemninger der allerede om hvilken uke folk fødte i, og om de ble igangsatt eller ikke. I det hele tatt alt du kan tenke deg å lure på får man svar på der inne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...