Gå til innhold

Ang fordommer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å si at man har fordommer mot religion?..For jeg tror jeg har nettopp det. Jeg har ikke fordommer mot raser,så jeg kan ikke kalles en rasist.

Og det gjelder ikke bare islam,men all religion som ødelegger. Og det hjelper ikke at geistlige brøleaper slenger frem rasismekortet med en gang de får nei. (okey,den siste her er nok litt rettet mot muslimer,men det er jo fakta..) 

Anonymous poster hash: b50d8...820
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spør vel litt hva du legger i fordommer det tenker jeg.

at du ikke syns noe om religioner er jo lov å si og det betyr jo at du ikke har noen tro, men er det som kalles ateist, altså du tror på revolusjonen og at big bang ble skapt at "ingenting" som forskere sier.

men samtidig så bør du være litt forsiktig med å ytre det for mye for da er du jo ikke noe bedre enn de som ytrer sin religion i det vide og det breie.

ateist er også en form for tro....du tror rett og slett på ingen ting ;)

Skrevet

Klart du kan si det, men fordommer er hv a/hvordan(iallefall hvordan jeg ser på ordet) du tenker om en sak, før du faktisk vet hva saken innebærer. Du dømmer på forhånd.. Så da vil det si at du egentlig ikke vet hva kristendommen går ut på, men har gjort deg opp en mening på forhånd om hva det er. Å det er du ikke alene om å gjøre når det kommer til kristendommen;)

Ordet fordommer er jo et negativt ladet ord...

Anonymous poster hash: a4c79...0e4

Skrevet

Klart du kan si det, men fordommer er hv a/hvordan(iallefall hvordan jeg ser på ordet) du tenker om en sak, før du faktisk vet hva saken innebærer. Du dømmer på forhånd.. Så da vil det si at du egentlig ikke vet hva kristendommen går ut på, men har gjort deg opp en mening på forhånd om hva det er. Å det er du ikke alene om å gjøre når det kommer til kristendommen;)

Ordet fordommer er jo et negativt ladet ord...

Må rette på meg selv, var sikker på at det stod spesifikt kristendommen;) men bytt ut ordet med religion i mitt svar ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...