Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #1 Skrevet 7. september 2013 Har en sønn som snart er 2.5. Han biter, nesten uten forvarsel. I går bet han storesøster på 3 år; de hørte på musikk og dansa. Storesøster la seg ned litt og han beit henne i ryggen. I dag beit han meg fordi han ikke fikk lov å ha med saks ut, jeg sa at han måtte legge den på plass. Da han ikke gjorde det, la jeg saksen oppå et skap og bar han ut. Da plutselig beit han med i skulderen. Har flere lignende episoder. Hvordan håndterer vi det? Anonymous poster hash: 1c46e...015
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #2 Skrevet 7. september 2013 Noen? Anonymous poster hash: 1c46e...015
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #3 Skrevet 7. september 2013 Wow, har du ett barn på 2.5 og ett på 3 :S Bit han tilbake, det hjelper. Anonymous poster hash: 29fe9...731
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #4 Skrevet 7. september 2013 Jøss, hvor har han bitingen fra? Har en i samme alder her, gutt, han har aldri bitt noen i hele sitt liv... Anonymous poster hash: f11ff...10b
sugmeiføet! Skrevet 7. september 2013 #5 Skrevet 7. september 2013 Jeg hadde også en biter og en dag etter han hadde bitt meg til blods i ansiktet, beit jeg tilbake. Han har aldri bitt igjen. Pedagogisk riktig, nei ikke i det hele tatt, funket det JA!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #6 Skrevet 7. september 2013 Det blei feil. Han er snart 2.5 og hun er 3.5 (4 i desember). Bite tilbake, det vet jeg ikke om jeg klarer. HI. Anonymous poster hash: 1c46e...015
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #7 Skrevet 7. september 2013 For en morsom tittel:) sorry hi. Anonymous poster hash: 92e0f...053
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #8 Skrevet 7. september 2013 Du sier strengt nei, og setter ungen unna. Hvis han biter storesøster, så huk tak i ungen, vis tydelig at du er sint og skuffet, sett ungen unna og kos masse på storesøster. Snakk med henne om at det lillebror gjorde ikke er greit, og at ingen skal bite osv osv. La lillebror høre hva dere sier. Hvis han ikke skjønner hintet etter noen uker, så sett ham enda mer på plass, time out på rommet eller noe. Å bli sosialt avvist er kjipt for alle mennesker, så de fleste vil helst unngå den situasjonen. Men første pri: SNAKK MED HAM, fortell at det ikke er lov, at de andre IKKE VIL VÆRE MED HAM når han gjør slikt. Vær tydelig og brutalt ærlig. Biter du andre vil du ikke få venner. Anonymous poster hash: c32c4...d26
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #9 Skrevet 7. september 2013 Vi hadde en biter. Vondt å takle. Hun beit mest i Bhg, noen ganger storesøster. Jenta mi hang langt etter med språk, har nå operert inn dren og operert bort falske mandler. Nå er hun ett "nytt" barn. Så grunnen til at mitt barn veit var frustrasjon og mangel på muligheter til å gjøre seg forstått. Biter han i Bhg eller kun hjemme? Anonymous poster hash: 89434...092
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #10 Skrevet 7. september 2013 Kun hjemme (tror jeg). Har i hvert fall ikke hørt at han har bete i barnehagen, men vil ta det opp med barnehagen i tilfelle han plutselig viser tegn til det der og. HI Anonymous poster hash: 1c46e...015
Anonym bruker Skrevet 8. september 2013 #11 Skrevet 8. september 2013 Mitt første barn var helt ekstremt på å bite på den alderen! Armene mine var fulle av bitemerker!!:S Sa nei, du må være god, ca en million ganger, og da sluttet han. Tror bare han vokste i fra det:p Å bite tilbake hadde jeg ikke klart! Anonymous poster hash: 1c63b...650
Nettie+jentungen Skrevet 8. september 2013 #12 Skrevet 8. september 2013 Ikke bit tilbake! Prøv å tyde situasjonene, hvorfor biter han? Når biter han og hvem? Det finnes mange artikler om biting, husker jeg leste en dansk en for en tid tilbake. Det viktigste er at ungen skjønner at det ikke er greit, men ikke rot deg bort i lange forklaringer. Kort og presist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå