Gå til innhold

skrekkblandet fryd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Sitter her med skrekkblandet fryd etter å ha funnet ut at jeg er gravid. Har prøvd en stundt, vært uten prevensjon i 1,5 år uten positiv test. Denne mnd var det totalt uventet, da vi ikke har timet eller tilrettelagt noe som helst for at det skulle skje. Jeg har også tenkt at det ikke er krise om det ikke skjer på en liten stund, ettersom det skjer så utrolig mye bra på jobben. Kanskje det har okkupert tankene mine så jeg har tatt det mer med ro, ikke vet jeg..Men så begynte jeg å tenke i går at jeg var usikker på hvor i syklusen jeg var, så jeg tok med en g-test hjem fra jobb, og syntes jeg kunne skimte en strek der. Vi dro på apoteket og kjøpte en dobbelpakke clear blue, og hjemme på badet viste den jaggu et kryss.. Riktignok var det svak, men vi kunne begge se den tydelig uten å måtte vri og vende på den for å kanskje kunne se noe.. Den var der.. Så tok jeg en ny en i morges med morgenurin, og streken er der enda, bittetlitt tydeligere enn i går, men fortsall litt svak. Den er såpass at den synes på et bilde på telefonen min.. Og den er blå, det er ikke en skygge... 

Så sitter jeg her da, og grubler og tenker og kjenner etter - kan det virkelig være sant? Jeg har vært gravid to ganger før for en del år siden med en eks, og begge gangene kunne jeg kjenne stikkinger i brystet og ekstrem tretthet.. (begge disse endte i SA)Men nå kjenner jeg virkelig ingenting! Det er virkelig ingenting som tyder på graviditet, bortsett fra denne streken som unektelig er der. Men så skal det jo sies, at de månenedene vi har timet og tilrettelagt og virkelig lagt ned en innsats for å få det til, da har jeg jo vært full av symptomer når det har nærmet seg forventet mens... Rare greier det her..Noen fler som har vært eller er helt symptomfrie??? Del gjerne erfaringer :)

Og jeg som skal ut med jobben i dag! Jeg har vært en pådriver for at dette skal bli en skikkelig fest, også skal jeg plutselig ikke drikke?! Åh, spørsmålene kommer til å hagle! Jaja, det er vel verdens minste problem..

Så hvis dette stemmer da, og alt går som det skal, ventes det altså en bitteliten en i huset her medio mai ++ neste år.. Og vi skal ønske han/hun så indelig hjertelig velkommen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, er 13+1 i dag. Har så langt hatt enormt lite symptomer. Forrige gang (endte i SA) hadde jeg hele pakken med kvalme. Husker jeg småspiste kjeks hele dagen for å greie å holde det i sjakk på jobb. Denne gangen så kjenner jeg at jeg er trøttere enn vanlig, har delvis hatt litt forstoppelse, litt mer hormonell enn vanlig (særlig i starten) og har lagt min elsk på grønne, sure epler. Ingen kvalme i det hele tatt. Har god luktesans, men ingenting som jeg reagerer spesielt negativt på. Når jeg kommer hjem fra jobb trenger jeg en liten hvil på sofaen og legger meg litt tidligere enn vanlig. UL viser en aktiv liten krabat, så alt står bra til :-)

Det må sies at jeg testet som en gal denne gangen. Hadde et lite lager liggende etter å ha kjøpt billige tester på nett. Testet flere ganger i uken, helt til jeg var tom. Tror jeg trengte den bekreftelsen.

Du må vel bare la det synke inn og prøve å nyte det. Finnes massevis av alkoholfri vin (hvit er best), så slipper du at d blir så offentlig enda, om du ikke ønsker det. Lykke til :)

Skrevet

Gratulerer så mye :-)

Alle svangerskap er forskjellige så det er ikke så rart at du ikke føler deg akkurat som sist. Og så er det vel gjerne noe med at jo mer en kjenner etter jo mer eller mindre symptomer kjenner man. Tenker de kommer tidsnok, du er vel ganske tidlig i svangerskapet ennå :-)

Ikke lett det der med festen. Var oppi akkurat det samme da jeg fant det ut og fant på en del teite grunner for at jeg ikke drakk. Du finner nok ut av det :-)

Skrevet

Takk for svar.. Og for gratulasjoner.. Kjennes jo helt uvirelig dette her. De to gangene jeg har vært gravid tidligere har jeg blitt rammet av angsten umiddelbart etter positiv test, angst for at det skal gå galt. Nå kjenner ingenting til dette.. Jeg forventer ingenting. Jeg forventer like mye at det skal gå bra som at jeg forventer at det skal gå galt.. Kanskje nesten mer at det skal gå galt. Det er uansett godt at ikke kroppen går i umiddelbar beredskap. Uansett hva som skjer er det utenfor min kontroll. Nå må jeg vel bare stole på at naturen gjør dette på sin måte. Dessuten leste jeg en gang at "håp er ikke nødvendigvis truen på at det skal gå bra, men truen på at det som skjer har en mening."  Og den er egentlig ganske fin  :)

Dette med festen finner jeg nok ut av.. Mistanke kommer nok mange til å fatte, da jeg aldri er den som bremser...

Skrevet

Jeg måtte jo selvsagt ut for å hamstre litt fler tester for dagene fremover.. Kjøpte en digital og tok motet til meg.. Der kom det raskt opp "Gravid", og etter et par  minutter stod det "1-2".. Så da er ingen tvil, dette er virkelig sant! 

Et forsiktig hurra  :D  :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...