Gå til innhold

Tåler ikke ull.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut i vinter at sønnen min på 6 år ikke tåler ull innerst på kroppen. Det var så sent på vinteren at jeg ikke prøvde ut noe nytt da.

Men hvilket stoff er best å ha innerst på vinteren når han ikke tåler ull? Er det noe som heter teknisk undertøy? Det er vel bedre enn bomull?

Andre forslag? Han har litt atopisk hud.

Anonymous poster hash: 51042...faf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies at klær laget av bambus har mange av de gode egenskapene som ull. Men de er jo svindyre da - i allefall de jeg har sett.

Skrevet

Masse superundertøy i sportsbutikkene som er bra. Prøv det du. Mye bedre enn bomull. Evt prøv det fra Coop. Hadde det selv og var helt ok. Frøs ikke i det.

Anonymous poster hash: 1e3c4...c43

Skrevet

Polarn & Pyret får også masse skryt for superundertøyet sitt..

Anonymous poster hash: f47e3...671

Skrevet

Devold active tror jeg det heter. Superundertøy innerst og ull utenpå. Funker på min atopiker

Skrevet

Min eldste tålte heller ikke ull.

Han hadde bomull innerst og ullklær utenpå. Han frøs aldri, og var heller ikke våt av svette.

Det her ullgreiene har kommet med årene, at alle ungene må ha ullundertøy, ellers vet man ikke barnas beste;)

Jo, selvsagt var det ull våre beste-/og oldeforeldre brukte, men så kom bomull og de slapp å klø seg forderva.

Og nå er ullundertøy så behandlet med et eller annet at det ikke klør;)

Anonymous poster hash: 30874...c7d

Skrevet

Fant ut i vinter at sønnen min på 6 år ikke tåler ull innerst på kroppen. Det var så sent på vinteren at jeg ikke prøvde ut noe nytt da.

Men hvilket stoff er best å ha innerst på vinteren når han ikke tåler ull? Er det noe som heter teknisk undertøy? Det er vel bedre enn bomull?

Andre forslag? Han har litt atopisk hud.

Devold active, finnes ikke noe bedre!!

Anonymous poster hash: 2afb5...a81

Skrevet

Tusen tusen takk for tips! Skal sjekke ut :D

Skrevet

Et av mine barn har det slik. Jag har kjøpt superundertøy i alle år til dette barnet. Og fått tyn fra barnehagen fordi jeg sendte med fleecegenser og -bukse og ikke hjemmestrikket ull, og fordi ungen ikke hadde ull innerst. Men barnet fryser ikke, og er nå så stor at hn klarer å si fra dersom hn er kald.

Jeg har kjøpt flere forskjellige merker. Det går helt fint.

Skrevet

Jeg har atopisk hud selv og alle fire ungene har arvet det, bare to av dem har eksem, men alle fire har veldig sensitiv hud som lett blir rødflammet og klør. Ingen av dem tåler ull.

To av dem kan ha ull som mellomlag, de har superundertøy (fra sportsbutikken) innerst og ull eller fleece som mellomlag. De kan også ha Devold active.

To av dem tåler overhodet ikke ull og kan ikke ha det som mellomlag heller, de blir helt rødflammet, irritert i huden, hoven og klør bl.a på halsen og under haken om de har ull som mellomlag. De kan ikke ha devold active heller.

Jeg investerer i skikkelig yttertøy, som er 100% vann- og vindtett, da skal det noe til at de fryser altså. Med superundertøy innerst og gjerne fleece som mellomlag er de alltid tørre, varme og glade.

Til de to største har vi veldig god erfaring med disse settene til Helly Hansen

http://shop.hellyhansen.com/no-no/item/jr-hhdry-set-26665/

Anonymous poster hash: af227...47e
Skrevet

Lillebroren min elsker Devold active, og tåler det. Småen min bruker ull/silke-blanding eller ull med bomull inni. Men superundertøy er gull til de litt større. Selv kan jeg bruke det aller mykeste tynneste ullundertøyet, f.eks Pierre Robert. Lykke til med prøvingen i høst/vinter! Håper du finner noe som funker :-)

Skrevet

To forslag:

Det ene er å kjøpe sånn ull som har ett tynt bomullslag innerst. Det andre er å bruke "helsetrøye". Altså ett lag med "hull" i som innerste. Hull isolerer og regulerer varmen faktisk.

Selv har jeg ikke noe problemer med å bruke ull og bruker det mye. MEN jeg har forelsket meg i Aclima sin nettingull. Kan bruke det på skiturer helt ned i -10

Det finnes nettingklær uten ull også.

Anonymous poster hash: 1bf35...c75
Skrevet

Jeg har også en gutt som ikke tåler ull. Likevel, han godtar Devold på de kaldeste dagene.

Han klør av superundertøy også. Vi har alltid brukt fleece.

Anonymous poster hash: f9606...969

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...