Lisse_01 Skrevet 7. september 2013 #1 Del Skrevet 7. september 2013 Gutten min på et år har gått 3 dager i bhg. Han har forsatt ikke slått seg til ro. Skal forsette innkjøring neste uke. Har jeg et veldig sensitivt barn eller tar det tid? Sov nesten ikke i natt. Syntes det er forferdelig at han er et sted han ikke er trygg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkesåallerværst Skrevet 7. september 2013 #2 Del Skrevet 7. september 2013 Det er jo ganske tidlig å si etter tre dager.. Min første var, og er, en sårbar fyr som bruker tid på å blir trygg og som trenger voksne som virkelig ser han. Det gikk greit i bhg, men han begynte en måned før permisjonen sluttet, og vi brukte derfor korte dager (9-14, hvor han sov fra 12-13) i en måned. Det var også en liten bhg. Da han flyttet til stor bhg som treåring brukte han ett år på å bli skikkelig trygg.. Vondt! Men da var han jo så stor at vi kunne snakke om det. Har dere mulighet til å gi han korte dager? Sørg også for at han kan sitte mye på fanget og få ekstra kos hjemme. Kanskje vurder å sov på madrass inne på rommet hans? Syns du barnehagen virker god, at de er flinke til å gjøre det trygt for han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #3 Del Skrevet 7. september 2013 Min jente var veldig lei seg i bhg i begynnelsen og vi brukte lengre tid enn normalt. Det tok en uke før hun sluttet å gråte og være lei seg når jeg var borte (var ikke borte lenge). Etter to uker kunne hun kose seg av og til, men var fortsatt mye lei seg. Etter tre uker gikk det greit og nå (5 uker siden hun begynte) har hun ikke tid til å si hadet på morgenen engang og vil ikke hjem når jeg henter henne - storkoser seg! Gi det litt tid, så ordner det seg forhåpentlig Anonymous poster hash: 3c9e6...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisse_01 Skrevet 7. september 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 7. september 2013 Min jente var veldig lei seg i bhg i begynnelsen og vi brukte lengre tid enn normalt. Det tok en uke før hun sluttet å gråte og være lei seg når jeg var borte (var ikke borte lenge). Etter to uker kunne hun kose seg av og til, men var fortsatt mye lei seg. Etter tre uker gikk det greit og nå (5 uker siden hun begynte) har hun ikke tid til å si hadet på morgenen engang og vil ikke hjem når jeg henter henne - storkoser seg! Gi det litt tid, så ordner det seg forhåpentlig Anonymous poster hash: 3c9e6...204 Godt å høre. Håper det ordner seg snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honningmelon Skrevet 9. september 2013 #5 Del Skrevet 9. september 2013 Tre dager er ikke lenge. Du må nok regne med at det kan ta litt tid. Barn bruker tid på å tilpasse seg en ny hverdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
me_87 Skrevet 9. september 2013 #6 Del Skrevet 9. september 2013 Sønnen min har gått i barnehage ca en måned,forsatt er det mye skriking med levering. Tar vel litt tid før de venner seg til situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thessi og lillemor Skrevet 10. september 2013 #7 Del Skrevet 10. september 2013 Min yngste begynte i juni, og hun brukte faktisk 3 uker på å finne seg til rette. De tre ukene var hun lei seg og gråt mesteparten av dagen Forferdelig å levere når det er sånn! Heldigvis har det gått seg til, og nå trives hun godt, og går og henter jakken sin om morgenen - klar for en ny dag i bhg Prøver å ikke ha for lange dager da for hun blir veldig sliten, stor overgang fra å være hjemme med mor i ro og fred! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #8 Del Skrevet 23. september 2013 Hvordan kan noen tro at tre dager for å bli vant til en ny hverdag er "det normale", og det er kun disse tre dagene som skal til? Sannheten er at det ikke er sikkert at barnet ditt noensinne vil trives like godt i barnehage som hjemme med dere. Gi gutten tre måneder. Gi han korte dager. Gi han masse tid, all deres tid, når du ikke er på jobb. Ett år gammel... Og du snakker om at barnet er meget sensitivt... Ettåringer ER sensitive. Og bare for å ha det sagt: om barnet gråter når du henter det og ikke vil hjem, så betyr ikke det nødvendigvis at det ikke har savnet deg. At dagen har vært så fantastisk spennende. Det betyr heller kanskje at han har savnet deg enormt og ventet på deg så lenge - lenge nok til å bli sint/frustrert/lei seg når han kommer på at du/dere ikke har vært sammen med han på en hel dag.. Og derfor bryter ut i gråt og avvisning når du kommer for å hente han fra sin nye base. Det betyr kanskje at båndet dere i mellom er svekket, så alt for tidlig, og at han ikke lenger anser deg som sitt nærmeste og tryggeste; det er jo i barnehagen livet foregår. Anonymous poster hash: 755ca...04c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisse_01 Skrevet 24. september 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 24. september 2013 Hvordan kan noen tro at tre dager for å bli vant til en ny hverdag er "det normale", og det er kun disse tre dagene som skal til? Sannheten er at det ikke er sikkert at barnet ditt noensinne vil trives like godt i barnehage som hjemme med dere. Gi gutten tre måneder. Gi han korte dager. Gi han masse tid, all deres tid, når du ikke er på jobb. Ett år gammel... Og du snakker om at barnet er meget sensitivt... Ettåringer ER sensitive. Og bare for å ha det sagt: om barnet gråter når du henter det og ikke vil hjem, så betyr ikke det nødvendigvis at det ikke har savnet deg. At dagen har vært så fantastisk spennende. Det betyr heller kanskje at han har savnet deg enormt og ventet på deg så lenge - lenge nok til å bli sint/frustrert/lei seg når han kommer på at du/dere ikke har vært sammen med han på en hel dag.. Og derfor bryter ut i gråt og avvisning når du kommer for å hente han fra sin nye base. Det betyr kanskje at båndet dere i mellom er svekket, så alt for tidlig, og at han ikke lenger anser deg som sitt nærmeste og tryggeste; det er jo i barnehagen livet foregår. Anonymous poster hash: 755ca...04c Skal si at du var en ekspert. Gjemmer deg bak navnet anonym. Vil bare si at han stortrives i bhg, og at båndene ikke er svekket. Tok 2 uker før han var innkjørt. Så den fantastiske teorien din slår sprekker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Britt Skrevet 6. oktober 2013 #10 Del Skrevet 6. oktober 2013 Hvordan kan noen tro at tre dager for å bli vant til en ny hverdag er "det normale", og det er kun disse tre dagene som skal til? Sannheten er at det ikke er sikkert at barnet ditt noensinne vil trives like godt i barnehage som hjemme med dere. Gi gutten tre måneder. Gi han korte dager. Gi han masse tid, all deres tid, når du ikke er på jobb. Ett år gammel... Og du snakker om at barnet er meget sensitivt... Ettåringer ER sensitive. Og bare for å ha det sagt: om barnet gråter når du henter det og ikke vil hjem, så betyr ikke det nødvendigvis at det ikke har savnet deg. At dagen har vært så fantastisk spennende. Det betyr heller kanskje at han har savnet deg enormt og ventet på deg så lenge - lenge nok til å bli sint/frustrert/lei seg når han kommer på at du/dere ikke har vært sammen med han på en hel dag.. Og derfor bryter ut i gråt og avvisning når du kommer for å hente han fra sin nye base. Det betyr kanskje at båndet dere i mellom er svekket, så alt for tidlig, og at han ikke lenger anser deg som sitt nærmeste og tryggeste; det er jo i barnehagen livet foregår. Anonymous poster hash: 755ca...04c Wow. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå