Gå til innhold

Leggerutiner med to små

kmama

Anbefalte innlegg

Lillebror er blitt seks uker og jeg har begynt å tenke på hvordan vi skal gjøre det når vi om ikke så lenge skal begynne å legge ham tidlig - og omtrent samtidig med storesøster på 2,5 år. Er foreløpig usikker på hvordan det vil være mest praktisk å organisere leggingen.

Lurte på om dere som har to/flere små/tette kunne tenke dere å fortelle litt om deres kveldsrutiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå gjør vi det slik: mellomste på 1 1/2 legger seg kl 19, så legger storebror på 4 seg 19:30. Deretter legger etter hvert minsta på 1 uke seg. Tror vi kommer til å satse på å legge henne sist så lenge det lar seg gjøre, så kan hun henge med i bæresele når jeg er alene med dem. Vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det etter hvert. Husker heller ikke hvordan vi løste det i den overgangen da nr 2 skulle begynne å legge seg tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på 3 år og en på straks 3 mnd.

3 åringen legger seg kl 19.00. Babyen får en flaske ca 19-19.30 og legges deretter. Som oftest er jo mannen min hjemme og da legger vi hver vår men jeg har lagt begge et par ganger alene. Veldig praktisk med bæretøy :)

Yngstemann pleier å våkne i 6tiden og eldste ca 6.30 så foreløpig fungerer det veldig bra for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi leggemaraton! Toåringen legges kl 18.30, fireåringen kl 19 og seksåringen kl 20. Baby på fire uker er ikke med i ritualet ennå... For oss funker det best sånn, hvis vi legger fire og seksåringen samtidig, blir det bare rabalder og full fest i evigheter. Foreløpig har jeg bare vært helt alene med alle fire i leggingen en gang, da ble babyen med i bæresjal, og lagt i sengen sin med smokk mens jeg konsentrerte meg om toåringen. Baby fikk være med opp i sengen til fireåringen mens jeg leste bok for henne (veldig stor stas). Seksåringen er veldig grei å legge. 

Vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det med babyen ennå, men kanskje vi forskyver alt en halvtime og legger babyen først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar med begge på badet for stell og pysj kl.19. Baby på 2 mnd får då også pysj mens storebror på 2,5 får ligge I sengen og se en video på YouTube. Lillebror ligger som oftest på en stellematte på gulvet og kjefter på en leke mens storebror stelles. Dette har gått veldig greit så langt. Lillebror sovner først I matfatet I 21-22 tiden da, men greit for begge med litt rutine. Morgenene blir nok mer interessante de dagene pappaen skal ut og reise regner jeg med. men vi finner nok en løsning da også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minste her har blitt 3mnd og har leggetid samtidig med treåringen. Varierer hvem som legges først, enten er minste med inn og synger nattasang til største før han selv legges, eller så legges minste mens største leker på stua eller leser bok på sengekanten mens jeg ammer minste. Fungerer helt fint

Anonymous poster hash: 2bfdf...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...