Gå til innhold

Urinlekkasje... noen med erfaringer? :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden fødsel for tre år siden slitt med urinlekkasje. Om jeg trener, blir jeg klissvåt, selv om jeg tisser rett før. Går jeg i nedoverbakke så lekker det.. Det kan også lekke dersom jeg bare går vanlig/rolig, og må pittelitt på do.. :-( Har vært litt dårlig med bekkentrening, men jeg har jo trent det. Har man krav på noe fysio, noen som vet? Kan dette bedres? Er gravid igjen nå, tenker med skrekk på hvordan det blir neste gang...:-(

Anonymous poster hash: 375d8...4a7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta på deg Tena Lady, og så kniper du som et uvær nå fremover! :)

Er nok ganske normalt.. 

Og husk at noe trening kan gjøre det verre, om du gjør "pressende " øvelser, uten å ta med bekkenbunnen.

Anonymous poster hash: 6621d...e68
Skrevet

Samme her... :(

Er også gravid og det er verre enn noen gang !

Anonymous poster hash: f4307...da8

Skrevet

Og hvis ikke noe hjelper går det an å operere seg. Tar ca 15 i lokalbedøvelse og gir veldig gode resultater. Google TVT

Skrevet

Ja du kan bli henvist til fysioterapeut som er ekspert på bekkenbunnstrening. Evt en urodynamisk undersøkelse. Men som regel er d kniping som må til. Rett og slett trening av bekkenbunn.

Selv jobber jeg som Ergoterapeut sammen med en fysioterapeut som har spesialisert seg på bekkenbunnstrening. Finnes ei maskin hun bruker som de kan ha med seg hjem for å måle om enn kniper sterkt nok.

Ang trening så er d ekstremt viktig å knipe før du f.eks tar knebøy og utfall. Spesielt viktig om du ha ekstra vekt. Dette er noe enn bør gjøre livet ut som kvinne.

Lykke til:) d er hjelp å få, men se på knipigen som annen trening og sett deg opp et daglig treningsprogram. Google hvor mye pr.dag.

Anonymous poster hash: c6727...6d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...