Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Jeg kunne aldri vært det pga jeg hadde knyttet meg til babyen i magen fordi mine morsinnstinkter begynner å virke veldig tidlig i sv.skapet, vært gravid 3 ganger. Jeg lurer på hva som er årsaken til at noen velger å være surrogatmor? Er det bare økonomi? Så på TV programmet i kveld, hvordan surrogatmor ikke brydde seg om babyen etter fødselen og ga den bort til de nye foreldrene... Anonymous poster hash: 707e0...37f
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #3 Skrevet 6. september 2013 nei, hadde ikke orket!! Anonymous poster hash: 19c9d...90f
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 NEI, aldri... Men synes ikke man skal benytte seg av de fattige, når det kommer til slike ting! Anonymous poster hash: c9c3a...6bc
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #5 Skrevet 6. september 2013 Så lenge jeg hadde vært sikker på at babyen fikk et godt hjem og var høyt ønsket av noen som ikke kunne få barn på annet vis, og det ikke var mine gener, så tror jeg at jeg hadde kunnet gjøre det. Anonymous poster hash: e1c21...930
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. september 2013 #6 Skrevet 6. september 2013 Absolutt ikke. Jeg hadde blitt for knyttet til babyen, og kunne aldri gitt fra meg et barn jeg hadde båret under hjertet i 9 mnd. Dessuten har jeg det helt jævlig de siste mnd av svangerskapet, og det nekter jeg å gå gjennom for andre enn mine egne barn, gitt.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #8 Skrevet 6. september 2013 Surrogati så ser jeg mest på som utlån av rugekasse, det er nok mange som gjør det av idealistiske årsaker. Anonymous poster hash: e1c21...930
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #9 Skrevet 6. september 2013 Nei, fordi jeg nesten døde i et av mine svangerskap og jeg vil ikke være nødt til å velge mellom mitt liv eller noen andres barns liv. Men jeg tror fint jeg kunne gitt bort et barn etter 9 mnd i magen hvis jeg var forberedt på det fra starten. Var ikke særlig knyttet til dem i magen... Anonymous poster hash: e3154...dc5
Vilruge Skrevet 6. september 2013 #10 Skrevet 6. september 2013 Nei, kunne ikke vært det selv. Har diskutert dette på jobben, og to av kollegene mine ville vært det om de kunne. De gir samme begrunnelse: de elsker å være gravide, men ønsker ikke flere egne barn (og er ikke redde for å føde) De ønsker å gi andre muligheten til å bli foreldre de mener de ville klart å distansere seg fra barnet i magen, og at de tror gleden ved å se foreldrene få barnet er glede stor nok
Gjest Visten Vrangskapning Skrevet 6. september 2013 #11 Skrevet 6. september 2013 Aldri. Jeg så også programmet "unge surrogatmødre" og kjente at det nok hadde blitt for mye for meg. Jeg er muligens litt for selvsentrert og tror ikke jeg kunne håndtert på en god måte at min fødsel skulle dreie seg om en annen kvinne og være hennes store øyeblikk.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #12 Skrevet 6. september 2013 Jeg kunne gjort det for de rette folka for den rette summen. Sikkert uetisk av meg. Anonymous poster hash: ed121...608
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. september 2013 #13 Skrevet 6. september 2013 Ja , skulle egentlig være surrogat for søsteren min , men så ble jeg gravid selv. Jeg kunne ikke tenk meg en finere gave å gi til søsteren min og det hadde vært helt fantastisk både for meg og henne
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #14 Skrevet 6. september 2013 Jeg vet ikke om jeg kunne vært det, det er ikke alle som er skapt for å være det heller. Men jeg vet en del om temaet, og jeg har selv fått barn ved hjelp av en surrogat i USA. Jeg vet at hun bryr seg om vårt barn. Jeg sier at hun er fødemoren og hun og vårt barn har et bånd. Hvor mye det vil bety for vårt barn vet vi jo ikke, men vi har fortsatt mye kontakt og vil nok se hverandre flere ganger. Vi har også hatt besøk av henne etter fødselen:)Det hun sier om disse tingene er: *Hun kunne tjent flere penger ved å jobbe på MC donald et års tid. *Hun gjorde det mest av idealistiske grunner. Hun ville gi noe tilbake og for henne var dette en måte å gjøre det på. *Hun knyttet seg til barnet underveis, men var så bestemt på at dette skulle gjøres og at det ikke var hennes barn, at det var fint og godt å se at vi fikk barnet vi hadde lengtet etter. *Hun er fortsatt knyttet til barnet sier hun. Men mest av alt er hun knyttet til meg. Jeg skal utdype det siste litt, hun og jeg er nesten som søstre. Jeg savner henne hver eneste dag og hun savner meg. Hun synes det er gøy å se at vårt barn utvikler seg og har det godt. Hun er fortsatt glad i henne, men mer som en tante. Videre kan jeg si at vi hadde veldig klare linjer i forhold til hva som skulle skje dersom noe gikk galt. Vi var tydelige på at abort kun skulle skje dersom det var fare for liv og helse for barnet eller surrogaten. Vi ville ta det barnet vi fikk, selv om det skulle være noe "galt" med det. Om noe skulle skje som gjorde at hennes (surrogatens) liv var i fare, så var det hun som skulle prioriteres. Dette var viktig for henne siden hun er katolikk og for vår del var det viktig fordi vi ville skape liv, ikke ta det. Å bli surrogat er et stor valg og det er et modningsvalg. Å gjøre det kun for pengene er problematisk og kan ødelegge en kvinnes liv. Videre er sjekk av hun som vil være surrogat både psykisk og fysisk viktig, sammen med en mengde andre faktorer som må være på plass. Bruk av fattige kvinner er ikke noe jeg vil anbefale. Anonymous poster hash: 11642...8f5
Von Hertelhofen Skrevet 6. september 2013 #15 Skrevet 6. september 2013 ALDRI! For en million ulike grunner...
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 6. september 2013 #16 Skrevet 6. september 2013 Ja kunne det,ikke for pengene sin del,hadde gjort det gratis, jeg skal ikke ha flere etter min 3 kommer i Januar,men ville ha hjulpet andre
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #18 Skrevet 6. september 2013 Ja, men bare for søsteren min hvis det hadde vist seg at hun ikke kunne ha fått barn. Anonymous poster hash: bc126...52d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #19 Skrevet 6. september 2013 Jeg kunne godt ha vært det for venner og familie. Nå er jeg veldig klar for at jeg ikke skal ha flere barn, det er jeg helt ferdig med. Eneste som skal inn her i huset er barnebarn av babyer. Men gravid kunne jeg godt ha vært for å hjelpe noen, men måtte vært venner eller familie tror jeg. Anonymous poster hash: 55819...530
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 6. september 2013 #20 Skrevet 6. september 2013 Ja, det kunne jeg så lenge det ikke var mine egg som ble brukt. Men hadde bare gjort det for noen i familien.
Dailis Skrevet 6. september 2013 #21 Skrevet 6. september 2013 Nei, absolutt ikke. Er glad det ikke er lov i Norge.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #22 Skrevet 6. september 2013 Jeg kunne gjort det for søstrene mine Anonymous poster hash: 515e8...fcc
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #23 Skrevet 6. september 2013 Nei, absolutt ikke. Er glad det ikke er lov i Norge. Det er ikke forbudt å gjøre det i Norge:) Anonymous poster hash: 11642...8f5
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #24 Skrevet 6. september 2013 Jeg kunne i prinsippet gjort det, var ikke så knyttet til barnet i magen. Det kom etter fødsel. Dessverre er jeg ikke skapt til å føde, så jeg vil ikke bruke opp sjansene mine til å føde barn for andre Anonymous poster hash: 05e96...200
Mamsemums Skrevet 6. september 2013 #25 Skrevet 6. september 2013 Ja, men bare for søsteren min. Og skulle da ikke hatt noe penger selvfølgelig. Hadde ikke gjort det for noen andre enn henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå