Fero Skrevet 6. september 2013 #1 Del Skrevet 6. september 2013 Jeg har hatt en ustabil syklus hele livet, både på p-sprøyte (gikk på det noen år), på ingenting, og nå etter ett år med hormonspiral. Jeg bruker en app for å registrere mensen, og den regner da ut EL. Jeg tror jeg kjente igjen sistnevnte noen dager før jeg tok ut spiralen, med påfølgende slim. Et par dager etter dette fjernet jeg spiralen. To dager etter dette startet en kjempeblødning. Mye mer enn normal mens, regner med at det er hormonene som kommer seg i lage igjen. Men kan denne blødningen rent praktisk sett være en menstruasjon slik at den skal regnes inn i sykluser igjen? Hvordan var det med dere andre som begynte å prøve etter uttak av spiral? Fortsatte syklusene deres sånn nogenlunde normalt, eller endret den seg i ettertid? Hvis noen av dere ble gravide innen en måned etter fjerning (spesifiser gjerne hvor lenge etter uansett), festet det seg på første forsøket, eller hadde dere problemer med tidlig SA? Del gjerne erfaringer! Kan legge til at jeg aldri har vært gravid før. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144078659-hormonspiral-og-deretter-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmer om nummer 3 <3 Skrevet 6. september 2013 #2 Del Skrevet 6. september 2013 Jeg har hatt en ustabil syklus hele livet, både på p-sprøyte (gikk på det noen år), på ingenting, og nå etter ett år med hormonspiral. Jeg bruker en app for å registrere mensen, og den regner da ut EL. Jeg tror jeg kjente igjen sistnevnte noen dager før jeg tok ut spiralen, med påfølgende slim. Et par dager etter dette fjernet jeg spiralen. To dager etter dette startet en kjempeblødning. Mye mer enn normal mens, regner med at det er hormonene som kommer seg i lage igjen. Men kan denne blødningen rent praktisk sett være en menstruasjon slik at den skal regnes inn i sykluser igjen? Hvordan var det med dere andre som begynte å prøve etter uttak av spiral? Fortsatte syklusene deres sånn nogenlunde normalt, eller endret den seg i ettertid? Hvis noen av dere ble gravide innen en måned etter fjerning (spesifiser gjerne hvor lenge etter uansett), festet det seg på første forsøket, eller hadde dere problemer med tidlig SA? Del gjerne erfaringer! Kan legge til at jeg aldri har vært gravid før. Jeg tok ut h-spiralen i begynnelsen av desember, og jeg fikk en voldsom første menstruasjon. Var redd det var slik det skulle bli hver gang og vurderte nesten å sette inn ny spiral, men ved neste menstruasjon hadde det normalisert seg. Jeg har ikke hatt regelmessige menstruasjoner etter at jeg tok den ut, men tror det tilhører unntakene, det vanligste er vel at man går inn i vanlige sykluser ganske raskt. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144078659-hormonspiral-og-deretter-gravid/#findComment-145665052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EnBlåToRosaOgEnTil Skrevet 8. september 2013 #3 Del Skrevet 8. september 2013 Jeg har hatt en ustabil syklus hele livet, både på p-sprøyte (gikk på det noen år), på ingenting, og nå etter ett år med hormonspiral. Jeg bruker en app for å registrere mensen, og den regner da ut EL. Jeg tror jeg kjente igjen sistnevnte noen dager før jeg tok ut spiralen, med påfølgende slim. Et par dager etter dette fjernet jeg spiralen. To dager etter dette startet en kjempeblødning. Mye mer enn normal mens, regner med at det er hormonene som kommer seg i lage igjen. Men kan denne blødningen rent praktisk sett være en menstruasjon slik at den skal regnes inn i sykluser igjen? Hvordan var det med dere andre som begynte å prøve etter uttak av spiral? Fortsatte syklusene deres sånn nogenlunde normalt, eller endret den seg i ettertid? Hvis noen av dere ble gravide innen en måned etter fjerning (spesifiser gjerne hvor lenge etter uansett), festet det seg på første forsøket, eller hadde dere problemer med tidlig SA? Del gjerne erfaringer! Kan legge til at jeg aldri har vært gravid før. Jeg fikk en KRAFTIG blødning etter uttak av mirena. ALtså, her snakker vi levret blod i store klumper. Det var helt jævlig. Jeg var også usikker på om dette kunne regnes som mens eller ikke, så jeg kjøpte rett og slett EL-tester for å se når EL kom. den kom ganske nøyaqktig 14 dager etter første dag av denne blødningen, så i min syklus regnes den iaf som mens.. Jeg tok ut min spiral den 12/8 og testet svakt positivt igår, skal teste på nytt på mandag, men det ser ut som at spiren sitter på første forsøk her =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144078659-hormonspiral-og-deretter-gravid/#findComment-145668374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fero Skrevet 8. september 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 8. september 2013 Takk for svar begge to Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144078659-hormonspiral-og-deretter-gravid/#findComment-145670004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå