Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Noen sykepleiere el. leger som vet? Måtte igjen begynne med medisiner i dag etter at legen målte et altfor høyt blodtrykk hos meg. Jeg skal ta 16 mg pr dag. Anonymous poster hash: 4cadc...d6b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #2 Skrevet 6. september 2013 Ingen? Anonymous poster hash: 4cadc...d6b
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 6. september 2013 #3 Skrevet 6. september 2013 Kommer an på hvilken medisin du har fått.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 Candesartan krka 16 mg har jeg fått. HI Anonymous poster hash: 4cadc...d6b
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 6. september 2013 #5 Skrevet 6. september 2013 Tenker at full effekt gjerne kommer om 2-3 uker. Hvor høyt var BT og hvor mange målinger var gjort?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #6 Skrevet 6. september 2013 Legen sa jeg vil merke endring ganske snart. Undertrykk på ca 100 ved flere målinger både i går og i dag. HI Anonymous poster hash: 4cadc...d6b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #7 Skrevet 6. september 2013 . Anonymous poster hash: 4cadc...d6b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #8 Skrevet 6. september 2013 Beklager maset, men skulle så gjerne høre om noen vet.... Anonymous poster hash: 4cadc...d6b
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 6. september 2013 #9 Skrevet 6. september 2013 Som jeg sa tidligere tar det litt tid, iallefall 2-4 ukers tid før full effekt pga at man skal oppnå en viss serumkonsentrasjon.. Jeg synes dog det var litt rart at du skulle gå på blodtrykksenkende medisin basert på noen få målinger. Regner med du er ung som henger her, og de kunne ha påspandert deg en langtidsregistrering av blodtrykket før oppstart av medisin.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #10 Skrevet 6. september 2013 Jeg har tidligere gått på blodtrykksmedisiner i ca 10 år, så det er historikken min som gjorde at legen ga meg dette i dag. Har vært medisinfri i ca 2 år frem til nå. Jeg er straks 40 år. Er veldig plaget...svimmel og ør...så derfor jeg så inderlig håper medisinen kan hjelpe meg snart... HI Anonymous poster hash: 4cadc...d6b
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 7. september 2013 #11 Skrevet 7. september 2013 Ok, da skjønner jeg legens valg. Litt av virkningen kommer snarlig, men ved denne gruppen blodtrykksmedikamenter kommer full virkning om 2-4 uker. Håper det hjelper deg.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 7. september 2013 #12 Skrevet 7. september 2013 Håper du snart vil føle deg bedre Felleskatalogen er en fin ting http://www.felleskatalogen.no/medisin/atacand-astrazeneca-546512
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #13 Skrevet 7. september 2013 Felleskatalogen bør dog helst brukes av kyndig helsepersonell som f.eks leger. Selv om man finner info der som kan være grei å få er den forbeholdt helsepersonell som kan vurdere indikasjoner og doser. Anonymous poster hash: d8121...73b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #14 Skrevet 7. september 2013 Noen sykepleiere el. leger som vet? Måtte igjen begynne med medisiner i dag etter at legen målte et altfor høyt blodtrykk hos meg. Jeg skal ta 16 mg pr dag. Anonymous poster hash: 4cadc...d6b Hvorfor spør du etter en lege eller sykepleier? Dette er et spørsmål til en farmasøyt. Ring apoteket og spør. Anonymous poster hash: d9600...09d
Sunnybeach4gull :) Skrevet 7. september 2013 #15 Skrevet 7. september 2013 Felleskatalogen bør dog helst brukes av kyndig helsepersonell som f.eks leger. Selv om man finner info der som kan være grei å få er den forbeholdt helsepersonell som kan vurdere indikasjoner og doser. Anonymous poster hash: d8121...73b Regner med de fleste er oppegående nok til å ikke gå mot legens råd om dosering og har diskutert evnt interaksjoner mellom legemidler de bruker. Er selv farmasitekniker og vi bruker bla felleskatalogen på apoteket
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #16 Skrevet 7. september 2013 Tusen takk for alle svar!! Håper inderlig at jeg fungerer igjen snart. Dette er en veldig ubehaglig tilstand å være i.. Legen trodde først at jeg led av angst da jeg beskrev hvordan det føles... HI Anonymous poster hash: 4cadc...d6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå