Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Bør man invitere barn av faddere? Ungene til ene fadderen er over 18 år! De andre er noe yngre (7 og 10) Samboer er også fadder til 7-åringen! Hva er vanlig? Anonymous poster hash: 61f87...086
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #2 Skrevet 6. september 2013 Hvis ungene er under 18, så ja. Anonymous poster hash: 83f32...c82
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #3 Skrevet 6. september 2013 I vår omgangskrets brukes bare familie til faddere så barn av faddere vil jo være søskenbarn, tanter e.l. til dåpsbarnet og de blir selvfølgelig invitert. Anonymous poster hash: 31dee...8c5
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 Jeg hadde nok bedt hjemmeboende barn, uansett alder (ikke om de er 40 år altså, men om det er ungdom).
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #5 Skrevet 6. september 2013 Takk for svar Anonymous poster hash: 61f87...086
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #6 Skrevet 7. september 2013 Nei, det ville jeg ikke ansett som naturlig. Ikke noe problem om noen av fadderene spør om å få ta med ungene pga mangle de barnevakt, men i utgangspunktet tenker jeg at en barnedåp er gørrkjedelig og lite barnevennlig - først sitte stille og holde kjeft i lange tider i kirken, så selskap det man også stort sett sitter stille og holder kjeft, og alt fokus er på en skrikende liten bylt. Anonymous poster hash: 46b94...4cf
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #7 Skrevet 7. september 2013 Nei, det ville jeg ikke ansett som naturlig. Ikke noe problem om noen av fadderene spør om å få ta med ungene pga mangle de barnevakt, men i utgangspunktet tenker jeg at en barnedåp er gørrkjedelig og lite barnevennlig - først sitte stille og holde kjeft i lange tider i kirken, så selskap det man også stort sett sitter stille og holder kjeft, og alt fokus er på en skrikende liten bylt. Anonymous poster hash: 46b94...4cf Vanvittig kjedelig selskap hvis alt man får gjøre er å sitte stille og holde kjeft. I vår kirke har de tegnebord til barna, og i selskap er det vel vanlig å mingle og snakke sammen. Barna får leke og alle koser seg Anonymous poster hash: 791ea...e92
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #8 Skrevet 7. september 2013 Jeg er så glad i ungene til min venninne som var fadder at jeg hadde imvitert dem uansett. De står meg nærmere enn mine egne nieser så å utelate dem fra en dåp hadde vært uaktuelt. De er med i alle familieselskaper. Hvis det derimot var voksne barn dere knapt kjenner trenger du ikke invitere dem, men er det ikke rart å velge noen som fadde hvis dere ikke kjenner dem godt nok til at det er naturlig å ha hele familien i dåpen? Anonymous poster hash: 60a42...ff8
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #9 Skrevet 7. september 2013 Vi har bare familie som faddere. Men i siste barnedåpen så var det våre søskenbarn som var faddere. Flere av disse har barn.. Flere av de sa at det var ikke noe problem for de å ikke ha med barna.. Men jeg syns alle el ingen. ( ikke barn som har flyttet ut da). Men barna var i alder 0-12.. Så vi inviterte alle. Og vi ble 35 i dåpen. hadde det kjempe koselig. 5 barn ble døpt i kirka, og de har allsang for barna og tegnebord bak i kirka. Unga får lov å flyge rundt, men da uten sko for å dempe lyden litt. Presten er veldig barnevennlig og showet litt for barna. Anonymous poster hash: 3f61c...7ab
Anonym bruker Skrevet 7. september 2013 #10 Skrevet 7. september 2013 Hmm, jeg hadde sett for meg en liten dåpsfest.. Kun nærmeste familie (altså ingen onkler/tanter eller søskenbarn) og noen få venner/faddere. Da blir vi ca 20 totalt og kan ha festen hjemme - skal vi invitere alle blir vi jo nærmere 40 stk, og hele greia blir så utrolig mye større.. Men jeg kan ikke si å ha vært i en dåp siden jeg ble døpt selv, så vet ikke hva som er normen? Anonymous poster hash: 72623...e51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå