Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Er det bare meg, eller hauser media saken angående Borrelia veldg opp? Hvem er alle disse tusen menneskene som liksom ikke har fått diagnose og behandling i det offentlige helsevesenet. Jeg synes selv det var på tide at behandlingsopplegget til Luneng ble stoppet. Anonymous poster hash: 7f394...1ff
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #2 Skrevet 6. september 2013 Ja,er litt merkelig.. Jeg jobbet tidligere på en nevrologisk avd. og der tok de ofte prøver for å bekrefte eller avkrefte at det var borrelia. Og det var endel av dem som fikk det påvist,så jeg syns det er rart om det går mennesker rundt og mener de har det..Alle som fikk det påvist fikk seff behandling. Anonymous poster hash: ee94e...22e
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #3 Skrevet 6. september 2013 Moren til en kompis av meg har det og hun får behandling. Hun ble ufør pga. borrelia Anonymous poster hash: bedbf...b2b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 Jeg tror noen sliter lenge med det, men jeg tror absolutt ikke det er så mange som det senteret mener. Det koster jo tusenvis av kr for de lange kurene, så selvsagt mener de somtjener penger på det at mange er syke. Og de utsetter faktisk neste genrasjon mot stor fare ved å gi så mye antibiotika at bakterier blir immune. DET er skummelt det! De ser lat nå sterk økning i resistentebakterier. Anonymous poster hash: ae315...e3b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #5 Skrevet 6. september 2013 Jeg kjenner tre stykker som har hatt det, alle tre fikk det påvist ved prøver og alle fikk behandling. To av dem ble helt friske (de gikk veldig lenge på antibiotika) og den tredje sliter med div plager i ettertid. Men alle tre fikk da behandling... Anonymous poster hash: 97fd5...de8
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #6 Skrevet 6. september 2013 Jeg vet av en som døde av det. Anonymous poster hash: fc276...baf
Virginia. Skrevet 6. september 2013 #7 Skrevet 6. september 2013 Ja,er litt merkelig.. Jeg jobbet tidligere på en nevrologisk avd. og der tok de ofte prøver for å bekrefte eller avkrefte at det var borrelia. Og det var endel av dem som fikk det påvist,så jeg syns det er rart om det går mennesker rundt og mener de har det..Alle som fikk det påvist fikk seff behandling. Anonymous poster hash: ee94e...22e Leger sier selv at vi har for dårlige prøver til påvisning av Borrelia, den gir ikke 100% riktig svar. Det er en del falske negative prøvesvar.
Siamese Hellhound Skrevet 6. september 2013 #8 Skrevet 6. september 2013 Men er det ikke mer flått pga mildere klima, og også flere flått som er smittebærere enn tidligere? Mener jeg at jeg har hørt... Moren min fikk flåttbitt og borreliose. Hun fikk en skikkelig hestekur med antibiotika og ble bra. Men skummelt hvis de blir resistente, da. Men hva skal man gjøre når folk blir sjuke og man vet at det hjelper med antibiotika? Det spekuleres jo også på om en del av de som har fått ME egentlig har borreliose, mener de driver og forsker på det i Sverige. Har ikke noen kilder her, altså, husker bare at jeg har lest om dette.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #9 Skrevet 6. september 2013 Ja,er litt merkelig.. Jeg jobbet tidligere på en nevrologisk avd. og der tok de ofte prøver for å bekrefte eller avkrefte at det var borrelia. Og det var endel av dem som fikk det påvist,så jeg syns det er rart om det går mennesker rundt og mener de har det..Alle som fikk det påvist fikk seff behandling. Anonymous poster hash: ee94e...22e Leger sier selv at vi har for dårlige prøver til påvisning av Borrelia, den gir ikke 100% riktig svar. Det er en del falske negative prøvesvar. Vel,dette er på Haukeland og de var ganske opptatt av dette, både overleger og professorer. men hva vet jeg Det var bla en mann inne som hadde vært syk i to år,og tidligere fikk han bare en depresjondiagnose og følte seg uglesett. Og ikke minst var det forferdelig å ikke bli trodd.. Anonymous poster hash: ee94e...22e
Virginia. Skrevet 6. september 2013 #10 Skrevet 6. september 2013 Ja,er litt merkelig.. Jeg jobbet tidligere på en nevrologisk avd. og der tok de ofte prøver for å bekrefte eller avkrefte at det var borrelia. Og det var endel av dem som fikk det påvist,så jeg syns det er rart om det går mennesker rundt og mener de har det..Alle som fikk det påvist fikk seff behandling. Anonymous poster hash: ee94e...22e Leger sier selv at vi har for dårlige prøver til påvisning av Borrelia, den gir ikke 100% riktig svar. Det er en del falske negative prøvesvar. Vel,dette er på Haukeland og de var ganske opptatt av dette, både overleger og professorer. men hva vet jeg Det var bla en mann inne som hadde vært syk i to år,og tidligere fikk han bare en depresjondiagnose og følte seg uglesett. Og ikke minst var det forferdelig å ikke bli trodd.. Anonymous poster hash: ee94e...22e ? Det eneste du kan si med sikkerhet er at de pasientene som har fått det påvist på Haukeland har fått behandling, du vet da ingenting om hvor sikre legene vet at disse prøvene er. "I oktober 2012 innrømmet Helsedirektoratet til TV 2 at testene som tas i Norge er usikre. "Det er ikke nok å gjøre en test. Det må gjøres flere tester, og i tillegg må det gjøres en grundig klinisk vurdering", sier avdelingsdirektør i Helsedirektoratet, Kristin Mehre til TV 2. "Vi anerkjenner at det er mange som får kroniske plager. Også vet vi ikke om det er en kronisk borreliose fordi vi ikke vet om det er en bakterie eller en reaksjon på sykdommen", sier Kristin Mehre. Helsedirektoratet innrømmer at vi i Norge vet for lite om langvarig sykdom etter flåttbitt."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå