Gå til innhold

Hvordan fordeler dere husarbeid etc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Lurer litt på hvordan andre fordeler husarbeidet rundt omkring i de tusen hjem?  :blink: 

Dere som begge er i jobb, hvem gjør hva hos dere?

Og dere, der en er hjemmeværende eller i permisjon, hvordan fordeler dere arbeidet?
Har dere fast inndeling, eller er begge partene flinke til å se hva som skal gjøres og gjør det, eller er det slik at den ene (hvem?!) må mases på for å gjøre tingene?  :rolleyes: 

Anonymous poster hash: c0102...ab1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger på plass klærne som mannen har lagt opp og gjør lekser med barna. Han gjør resten og jobber 100%.

Anonymous poster hash: 47ba9...64b

Skrevet

Vi deler det sånn omtrentlig likt. Mannen gjør nok litt mer enn meg. (bla husvask, jeg vasker aldri hus)

Selvsagt må ingen mases på. Det er et felles ansvar og det er begge klar over.

Når en av oss har hatt permisjon har den hjemmeværende gjort litt mer, men langt fra alt.

Anonymous poster hash: f5832...845

Skrevet

Jeg har ansvaret for klesvasken og økonomi

Han tar de tunge løftene, handler som regel, maler hus, fikser bil osv osv osv....

Resten deler vi på

Anonymous poster hash: d5c83...469
Skrevet

Jeg gjør 99%, han legger sammen klær, er med å rydder om fullstendig kaos og tar oppvasken innimellom.

Anonymous poster hash: 7a74a...6e8
Skrevet

Jeg er hjemme i permisjon, og gjør vel så godt som alt inne i huset. Gjør unna det meste på dagtid, og synes det går bra. Men, det skal sies at vi har en stor hage og to biler som mannen ordner alt med. Det hender at han gjør noe inne eller ber meg gi han en oppgave hvis det er mye husarbeid som må gjøres, men det er vel heller sjelden. Når han skal ha pappaperm noen dager i uka etter hvert må vi avtale hvem som gjør hva. 

Mannen ser generelt ikke hva som må gjøres, og tåler mye mer rot og skitt enn jeg. Når begge jobber (jeg jobber som regel 80 %) gjør mannen mer inne, men etter avtale/jeg spør.

Anonymous poster hash: 6d8d8...509
Skrevet

Jeg tar også ca 99% utendørs og som plenklipping, hage, maling og biler. Samt glemte å nevne allt som har med barna å gjøre (levering/henting/handling/møter/legging)

Men jeg har en kronisk syk mann så han er egentlig unnskyldt, litt iallefall.. :-)

Skrevet

Han vasker opp en dag i uken. Men det er veldig vanskelig, så den vlir sjelden tatt før kvelden etter.

Resten gjør jeg.

Jeg er i permisjon og han er arbeidsledig, så det er ikke for lite tid det står på.

Anonymous poster hash: 918d5...589

Skrevet

Det er jo kjempe bra da, at menn også bidrar i hjemmet... Er ikke mange som gjør det. Hører for det meste at mannen jobber,sitter i sofaen,ser tv/spiller tv spill, drar på lekeland, og kanskje tar seg noen øl med gutta... 

Anonymous poster hash: c0102...ab1
Skrevet

Her hjelper alle til på sine måter, både liten og stor :-)

Anonymous poster hash: 64af1...2aa

Skrevet

Jeg lager middag, ordner alt med klær, har oversikt inne, mannen klipper plen, ordner alt med bil og andre ting ute. Da vi malte huset hjalp vi til begge to. Hvis jeg ber mannen om hjelp inne, som å rydde ut av maskina, gjør han det. Men han ser det ikke selv, blir spennende å se hvordan det blir når han skal være hjemme i permisjon :)

Anonymous poster hash: 9a344...6b5

Skrevet

Jeg tar 90%. Rett og slett fordi jeg ikke gidder å mase.

Skrevet

Jeg tar det meste innvendig og han tar det meste utvendig.

Men det er jeg som tar bilene på service og får de vasket. Det gjør jeg fordi jeg er hjemme på dagen og da slipper han ta seg fri fra jobb. Han trodde en periode at jeg vasket bilene selv (as if) men jeg kjører de bare til bilvasken og lar noen andre gjøre det for meg :) Noen kaller det latskap, jeg kaller det delegering av oppgaver. 

En fordeling som passer vår familie :)

Skrevet

Jeg gjør alt. Lillemor rydder rommet sitt og rydder det jeg ber henne om, samt hjelper til å ta ut av oppvaskmaskinen, hun kaster også søppel og bananskall i søppelkassen på kjøkkenet.

Hun vil gjerne vakse også, men da må jeg vaske over :)

Hun er jo bare 2 så jeg er happy!

Skrevet

Jeg gjør 99%, han legger sammen klær, er med å rydder om fullstendig kaos og tar oppvasken innimellom.

Du gjør 99% og han legger sammen klær?!

Her i huset er det 30% av arbeidet å legge sammen klær.

Forøvrig gjør jeg alt, og han maser...

Anonymous poster hash: da30b...7a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...