Gå til innhold

Hjelp! Småfluer overalt!

Anbefalte innlegg

....På soverommet. Har det alltid rent og pent, så det kan ikke være grunnen.

Sånne små fluer på ca 1 mm som flyr rundt overalt!!! Noen som kanskje vet hvorfor disse drittfluene trives så godt akkurat på vårt soverom? Haha. Frustrert.no!

Anonymous poster hash: a5f2f...011

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144078583-hjelp-sm%C3%A5fluer-overalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kommer vel helst ved at det ligger noe fruktskall elle noe slikt. Noe som har falt ned bak senga eller steder du ikke ser :P.. utrolig irriterende ;/... da jeg lå med hypermesis spiste jeg vannmelon og var ikke den flinkeste til å rydde etter meg. Det KRYDDE av de ekle bananfluene. Satt frem et glass med litt solo.det likte de..; p..

Annonse

Den beste bananfluefella: lag hull med en syl i lokket til et syltetøyglass, bland litt zalo, sukker og eddik i selve glasset og skru på lokket, de kommer seg inn men ikke like lett ut og drukner....  Har glasset stående på kjøkkenbenken når jeg har frukt stående fremme.

Anonymous poster hash: 0dfd5...66c

Venninna mi ble invadert av bananfluer her for litt siden. Hun fikk et tips om å helle øl i en bolle og legg plastfolie over, og stikk små huller i plastlokket. På den måten kommer de seg ned, men ikke opp. Hun satte også frem skåler med eddik og en annen ting. Men det var tydelig at de foretrakk litt fyll ;)

Anonymous poster hash: 0d8c6...1c5

Jeg har prøvd eddik og zalo flere ganger, og det fungerer rett og slett ikke på bananfluene vi får her...blandet til og med litt sukker i sist gang, men nei :(

En må ha i ganske mye sukker:-) evt hell rødvin i et syltetøyglass med små hull i lokket-fungerer også:-)

Anonymous poster hash: 0dfd5...66c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...