Gå til innhold

Asberger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt avlastningshjem for ei jente med asberger, noen tips og råd?

Anonymous poster hash: f4b94...3a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stabilitet og forutsigbarhet

Anonymous poster hash: 62627...a11
Skrevet

Jeg jobber med autister, og vil råde deg til å lese deg opp på diagnosen. Det er en del å sette seg inn i. Og det kan være stort spenn fra en med aspberger til en annen.

De kan være veldig opptatt av f.eks gamle ting, planeter eller dinosaurer. De kan være redd høye lyder/støy/musikk.

De kan ha misoppfatninger om seg selv (at de er slemme, ikke er mennesker osv). De kan være veldig opptatt av mat. De kan snakke monotont. De kan være redd for å være i store grupper.

Anonymous poster hash: b280c...652

Skrevet

Gå inn på autismeenheten.no og autismeforeningen.no og last ned gratismatriell og lest deg opp på det,ta evt5 en tlf til en som heter kari steindal i autismeenheten,veldig god kunnskap på barn m asberger.

Det er også lurt og snakke me foreldrene til denne jenta,el de som dere har som kontaktperson i kommunen,om hva som er lurt å gjøre,for at hun skal få gode oppleverlser og avlastning hos dere.

Men det jeg har erfart etter å ha levd m en asberg/autist i over 25år,er: -vær konkret,tydelig,konsekvent,og korte og enkle beskjeder,og mye ros.vær forbredt på at hun kan ta ting veldig bokstavelig(feks beskjeder)

Anonymous poster hash: 643e5...a55
Skrevet

Asperger!

Anonymous poster hash: 92bbe...c71

Skrevet

Hei :) dersom dere bor i Oslo eller omegn anbefaler jeg dere å ta kontakt med Nordvoll Skole (ligger på Trosterud i Oslo) og meld dere på kurs om AS.

Skrevet

Kommer helt ann på barnet.

Jeg har ett barn med diagnosen som en knapt merker det på, foruten at barnet er ekstremt ryddig.

Anonymous poster hash: 2f626...348

Gjest Kjempeanonym
Skrevet

Forstår ofte ikke ironi, så vær klar og tydelig.

Skrevet

"The Complete Guide to Asperger's Syndrome" av Tony Attwood er også verdt å ta en titt på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...