SophiesMum<3 Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Inspirert av tråden om brie, begynte jeg p lure på dette. Skal etter planen lage en salat med denne osten i dag, men viste ikke om jeg burde droppe osten, siden jeg er gravid?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #2 Skrevet 6. september 2013 I følge matrådene for gravide skal enn holde seg unna denne osten. Dessverre:( Jeg spurte også jordmor om dette siden jeg elsker fetaost. Men har jeg fått servert salat med fetaost har jeg ikke plukket den ut. Litt mer avslappet som 2 gangs merker jeg. Anonymous poster hash: d73ce...d12
2prinsemamma Skrevet 6. september 2013 #3 Skrevet 6. september 2013 Fetaost er vel laget av pasteurisert melk?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 jeg har spist masse fetaost i begge mine svangerskap Anonymous poster hash: bf21f...ee1
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #5 Skrevet 6. september 2013 jeg har spist masse fetaost i begge mine svangerskap Anonymous poster hash: bf21f...ee1 Hva har det med saken å gjøre? Anonymous poster hash: f6bdf...06f
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #6 Skrevet 6. september 2013 Arla skriver selv at osten er laget av pasteurisert melk, men at de ikke kan garantere at den er trygg for gravide. Anonymous poster hash: a8dbb...934
Nemo_ Skrevet 6. september 2013 #7 Skrevet 6. september 2013 Man skal heller ikke spise pasteuriserte myke oster....
Sjokoladebanan Skrevet 6. september 2013 #8 Skrevet 6. september 2013 Ojsann jeg har spist fetaost i god tro siden den er pasteurisert jeg. Dog ikke i mengder. Har hørt at den skulle være trygg. Da lærte jeg noe nytt i dag da...
Ike85 Skrevet 6. september 2013 #9 Skrevet 6. september 2013 Man skal heller ikke spise pasteuriserte myke oster.... Jeg spiser sånn skinkeost på tube, er ikke den grei heller? Hva med andre typer smøreoster som brukes i feks ostekake etc... Trodde dette var trygt jeg!
DaTuMa Skrevet 6. september 2013 #10 Skrevet 6. september 2013 Tubeost skal være trygt, også den i muggversjon. Jeg har spist mye smøreost på boks og har egentlig ikke tenkt over at den ikke kan være trygg
Ike85 Skrevet 6. september 2013 #11 Skrevet 6. september 2013 Tubeost skal være trygt, også den i muggversjon. Jeg har spist mye smøreost på boks og har egentlig ikke tenkt over at den ikke kan være trygg Spiser litt smøreoster på boks jeg og... Har alltid trodd den var trygg. Det står bakpå at den er høypasteurisert..
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #12 Skrevet 6. september 2013 Sjekk denne linken: http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/kan_gravide_spise_fetaost Anonymous poster hash: d73ce...d12
Fullrulle86 Skrevet 6. september 2013 #13 Skrevet 6. september 2013 All type smøreost og kremoster er trygge, men ikke fetaosten
Fullrulle86 Skrevet 6. september 2013 #14 Skrevet 6. september 2013 Smøreost og kremost går ikke under mykost. Disse ostene er ikke ordentlige oster som gjærer slik som mykoster gjør! Canambert er også av åasteurisert melk f.eks., men skal ikke spises av gravide.
MammantilNurket Skrevet 6. september 2013 #15 Skrevet 6. september 2013 Hihi ... ved første øyekast trodde jeg at det var en navnetråd Helt OK å spise fetaost - kos deg
SophiesMum<3 Skrevet 6. september 2013 Forfatter #16 Skrevet 6. september 2013 Tusen takk for svar alle sammen :-) jeg lot ganske enkelt osten stå ved siden av salaten i dag jeg ;-) jeg elsker fetaost, så jeg må sende en Mail til arla å høre hva de sier ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå