Gå til innhold

Arla apetina. Farlig å spise som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden om brie, begynte jeg p lure på dette. Skal etter planen lage en salat med denne osten i dag, men viste ikke om jeg burde droppe osten, siden jeg er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge matrådene for gravide skal enn holde seg unna denne osten. Dessverre:( Jeg spurte også jordmor om dette siden jeg elsker fetaost.

Men har jeg fått servert salat med fetaost har jeg ikke plukket den ut. Litt mer avslappet som 2 gangs merker jeg.

Anonymous poster hash: d73ce...d12

Skrevet

Fetaost er vel laget av pasteurisert melk?

Skrevet

jeg har spist masse fetaost i begge mine svangerskap

Anonymous poster hash: bf21f...ee1
Skrevet

jeg har spist masse fetaost i begge mine svangerskap

Anonymous poster hash: bf21f...ee1

Hva har det med saken å gjøre?

Anonymous poster hash: f6bdf...06f

Skrevet

Arla skriver selv at osten er laget av pasteurisert melk, men at de ikke kan garantere at den er trygg for gravide.

Anonymous poster hash: a8dbb...934
Skrevet

Man skal heller ikke spise pasteuriserte myke oster....

Skrevet

Ojsann jeg har spist fetaost i god tro siden den er pasteurisert jeg. Dog ikke i mengder. Har hørt at den skulle være trygg. Da lærte jeg noe nytt i dag da...

Skrevet

Man skal heller ikke spise pasteuriserte myke oster....

Jeg spiser sånn skinkeost på tube, er ikke den grei heller? Hva med andre typer smøreoster som brukes i feks ostekake etc... Trodde dette var trygt jeg!

Skrevet

Tubeost skal være trygt, også den i muggversjon.

Jeg har spist mye smøreost på boks og har egentlig ikke tenkt over at den ikke kan være trygg

Skrevet

Tubeost skal være trygt, også den i muggversjon.

Jeg har spist mye smøreost på boks og har egentlig ikke tenkt over at den ikke kan være trygg

Spiser litt smøreoster på boks jeg og... Har alltid trodd den var trygg. Det står bakpå at den er høypasteurisert..

Skrevet

All type smøreost og kremoster er trygge, men ikke fetaosten :)

Skrevet

Smøreost og kremost går ikke under mykost. Disse ostene er ikke ordentlige oster som gjærer slik som mykoster gjør! Canambert er også av åasteurisert melk f.eks., men skal ikke spises av gravide.

Skrevet

Hihi ... ved første øyekast trodde jeg at det var en navnetråd :P

Helt OK å spise fetaost - kos deg :)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :-) jeg lot ganske enkelt osten stå ved siden av salaten i dag jeg ;-) jeg elsker fetaost, så jeg må sende en Mail til arla å høre hva de sier ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...