Gå til innhold

så skjedde det da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ble fortalt av nav at jeg trygt kunne studere ett år til med os, der er mitt siste år før jg skal ut som lærling. så jeg begynte på skolen. nå en mnd senere, får jeg brev i posten. min os er umiddelbart stoppet fra og med i dag og jeg må tilbakebetale de to siste månedene med os, de beklager å feilinformert meg. ja jeg vet man må jobbe. trenger ikke høre meggete kommentarer her. det bare kom som et grusomt sjokk og har husleie å strøm å mat utgifter som skal betalest 20. men jeg får jo ikke mer en 2000 kr mnd nå. å jobbmarkedet er metta og jeg må også slutte på skolen. mitt siste år. det er ganske fortvilende.

Anonymous poster hash: 9d12a...152

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du ikkje lån frå lånekassen? Veldig dumt å feil informere deg på den måten. Forstår at du blir frustrert!

Skrevet

jo jeg venter på bekreftelse på stipend, men det dekker såvidt husleie å strøm. har jo utgifter til barnehage. bil. mat. og andre div kostnader også. det kan jo hende at det dukker opp en jobb så jeg kan slutte på skolen å heller jobbe. men er alene med et barn så det blir endel trange tider fremover. gruer neg nå..

Skrevet

men jrg mister rett på stipend om jeg slutter skolen så kan jo ikke satse på det heller..

Skrevet

Jeg blir så irritert (ikke på deg HI), her får du feil informasjon å forsetter på skolen for å få deg utdannelse for å kunne forsørge deg og ditt barn. Så "ombestemmer" NAV seg å du er den som får svi for deres feil! Hvorfor blir ikke NAV straffet for dette på en eller annen måte? Du er jo helt uskyldig i dette her, men blir den som sitter igjen med regningen. Jeg hadde sendt inn klage til NAV forvaltning hvis jeg var deg.

Håper det ordner seg for deg ;-)

Skrevet

Kontakt gratis rådgiving ala JURK, Jusbussen o.l. Og spør om de vil ta din sak og skrive klage for deg. Vil nok dessverre ta laaang tid å få svar på klagen.

Jeg fikk hjelp av advokater og fikk endret vedtaket mitt etter to avslag på feil grunnlag fra NAV. Aldri i livet om jeg hadde klart å skrive en like god klade som dem. Men pengene NAV skal etterbetale har jeg ikke sett snurten til.

Krysser fingra for at du kommer deg gjennom dette med hodet over vannet.

Anonymous poster hash: 6d3d2...e36
Skrevet

Du må klage! Her er det NAV som ødelegger for deg ved feilinformasjon. Jeg mener at de ikke kan kreve tilbakebetaling, spesielt ikke i denne situasjonen.

Anonymous poster hash: bd30e...04d

Skrevet

Vært borti lignende selv. Men i min sak kontaktet jeg de tre ganger og informerte om at de hadde registrert feil ant jobbdager i forhold til redusert os.

Fikk beskjed om at de rettet det og nytt vedtak hver gang. De fortsatte å sende for mye penger, enda jeg gang på gang ringte for å rette opp i det.

Etter noen mnd fikk jeg brev om at jeg hadde fått for mye. Det sto også at siden jeg selv hadde sagt ifra, var dette min feil og siden jeg var klar over at jeg fikk for mye så ble det grunnlaget for å betale tilbake. Men de kunne ikke trekke det fra os, jeg måtte få regning som jeg måtte betale alt på med kort frist. Heldigvis hadde jeg satt dette unna, men snakk om å lage problemer for folk.

Det samme skjedde pappa, bare med dagpenger, og der ventet de med å ordne opp til beløpet ble 5-sifret. Han ringte også både før og underveis.

Når jeg ble gravid første gang ble jeg også feilinformert. Kunne ikke få både foreldrepenger og os samtidig, så de sa det var mer lønnsomt å slutte i min 50% stilling for å få full os. Ung og dum hørte jeg på de. Det har gitt meg negative konsekvenser i mange år etterpå!!!

Skrevet

Hvor mange år har du hatt os da?

Anonymous poster hash: fb1fc...e57

Skrevet

fikk tlf fra nav nå. ifølge reglane skal min os faktisk skal utgå nå før jul, så er det rektig, men at siden jeg på grunn av at jeg er midt i studiene skal os derfor likevel fortsatt gå frem til skoleslutt. derfor har jeg fått informert at jeg kunne trygt søke skole. men så har de da nå i nav forvaltni g valgt å drite i den regelen. så her sitter jeg nå. får vite mer til uka. må bare ta dag for dag.. om ikke nav forvaltning velger å se at jeg faktisk har rett i følge reglene på å fullføre må jeg sende inn en klage.

Skrevet

Du sier ingenting om hvorfor de stopper os? Altså reglene er jo ganske klare synes jeg, så hadde vært greit å vite hvorfor. Enten har de eller du selv gjort en feil. Og er det NAV som har gjort feil, så klager du også endrer de. Ferdig.

Anonymous poster hash: 280f3...54c

Skrevet

det er fordi at et skriftelig vedtak ikke er registrert i datasystemet demses. jeg har ikke mottat utvida os hele perioden. dette har ikke nav forvaltning fått med seg så de selv har nå stoppet os før tiden går ut, de krever tilbake os jeg har rett på samtidig står det at jeg har rett til og motta os til og med 30.6.14 pågrunnlag av at jg skal få fullføre påbegynt studie år. her er det nav som gjør rot i papirene sine. alt jeg vil er bare å få bli ferdig med skolen gjerne så jeg kan få jobb når den er over. da vil jeg garantert klare å få meg en jobb og beholde bosted og ha mat i kjøleskapet. jeg liker ikke å vere naver, men jeg vil jo fremtidig også da få en sikkert utaning som fører til jobb.

Gjest meg&mini
Skrevet

Her må du bare klage og få ordnet opp. Det er vel ikke vanlig å stoppe os når du studerer, vel?

Lykke til videre og ikke gi deg på dette!

Skrevet

jeg håper alt ordner seg. dette tar virkelig innpå. :-( takk for støtten. og go helg til dere alle.

Skrevet

Jeg hadde sendt en klage på tilbakebetalingen de krever.

De har jo selv informert i brevet at de har gitt deg feil info. Legg ved kopi av dette brevet i klagen.

Anonymous poster hash: 63892...90a
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Hæ? Venninna mi er student, og hun får full os. Der har det ikke skjedd noen feil, så veldig merkelig at de bestemmer seg for å endre reglene der du bor. Først av alt: de har jo godkjent stønaden, du har sagt ifra at du går på skole, de har betalt deg for de månedene, de kan ikke bare ombestemme seg og kreve tilbakebetaling vel?

Klag så mye du kan, og hør om det er muøig å få litt hjelp fra noen som kan om slike saker.

Føler med deg, og ønsker deg masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...