Gå til innhold

Foreldre med barn i barnehage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte har barna turdag/aktivitetsdag i barnehagen??

Kunne ønske det var slik at de hvertfall hadde en fast dag i uken de gikk på tur, eller gjorde noe utenfor området til barnehagen... Ikke bare "henge" i barnehagen fra morgen til ettermiddag, mandag til fredag! Er ikke verdens undergang, men hadde vært hyggelig da, å ha litt slike dager! :)

Anonymous poster hash: 41c7e...286
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fast turdag 1 gang i uka hos oss. Har vært det hele tiden. De er også ofte utenfor porten på små oppdagelsesferder i nabolaget. Egne skidager, sykkelturer, aktivitetsdager (altså med litt konkurranser osv) jevnlig. Ofte er en del av barna med ut til fotballbane og sykkelbane i nærheten av barnehagen og holder på der. De jobber med både sykkeltrening og skitrening med barna. Det skjer utenfor barnehagen.

Dette er en helt "ordinær" kommunal barnehage. Altså ikke noe naturbarnehage e.l.

Anonymous poster hash: 28e48...c2f
Gjest Julia1984
Skrevet

3 dager i uka. En dag med båten ut til en fast øy hvor de disponerer et hus, Strand og brygge. En skogstur dag, en tur ned til skogen hvor de har lavvo plass hvor de brenner bål og har ulike prosjekter.

Skrevet

Trur ikkje dei har vore på tur den måneden ho har gått der, men det er vel ikkje det store behovet for tur med 10 eittåringar. Dei to treåringane på avdelinga "hospiterar" på storbarnsavdeling når det passar seg slik, slik eg har forstått.

Skrevet

To dager til tur/ aktiviteter. Ikke alltid alle går begge dagene, men da er det gjerne et eller annet annet de skal. ( halve gruppen på sykkeltur, båt etc og resten blir i bhg) men somoftest er de ute to ganger per uke.

Skrevet

I alle barnehagene hvor jeg har jobbet har vi alltid hatt fast turdag. Denne dagen hadde barna med to matpakker og vi gikk til steder i nærmiljøet hvor vi lekte og spiste matpakkene våre. Noen ganger dro vi på besøk til en annen bhg i nærheten, andre ganger på museum eller andre steder med tilknytning til temaene vi jobbet med.

Skrevet

I vår barnehage er det fast turdag en dag i uka, på storbarn er de på mange andre turer i tillegg.

Anonymous poster hash: d5c4b...f0c

Skrevet

Har bare vært borti barnehager som har hatt fast turdag og masse andre aktiviteter utenfor barnehagen, som utflukter, ski osv.

Dere er vel heller borti unntaket dere da... ?

Skrevet

fast turdag en dag per uke.. i tillegg har de fats bibliotekdag og fast dag i gymsalen

Anonymous poster hash: 9f2bb...4a5
Skrevet

Cirka aldri. De klager på at de ikke har tid for det er så mye annet som MÅ gjøres (blant annet slike pedagogiske et-eller-annet med ei løve som visstnok skal lære ungene utrolig mye om litt av hvert). Det blir tatt opp på hvert eneste foreldremøte at det er for mye fokus på at ungene skal sitte i ro, flere timer samlingsstund om dagen. Men ny pedleder fra august, og jeg tror at denne vil gjøre en bedre jobb enn den forrige. Jeg bare tenker at VIL de ha turdag, så klarer de å arrangere turdag, selv om kommunen pålegger dem å lære ungene om alt mulig (er visst nok obligatorisk for alle barnehagene i kommunen).

Anonymous poster hash: b487d...c85
Skrevet

Fast en dag i uka som er turdag.

Anonymous poster hash: ae51a...405

Skrevet

Fast turdag i uka, men nå i august har de prioritert at alle de nye barna skal bli kjent med barnehagen, så turdagen har vært satt på vent. Men ser av periodeplanen at de snart skal starte opp med fast turdag igjen.

Anonymous poster hash: 32db0...da7

Skrevet

Der jeg jobber har 2 åringene 1 turdag i uka

3-5 har 2 dager. Da er det tur i naturen, busstur, museum , bibliotek. Alt trenger ikke skje i en samlingsstund. Lærer mye av å være ute. Alt i rammeplanen kan bruke naturen til å lære om:-) noen ganger går vi også på impuls turer:-)

Anonymous poster hash: 16011...ab4

Skrevet

1 fast turdag i uka, førskolebarna har 2. De er titt og ofte utenfor barnehagen også, enten i små grupper (handling, resirkulering osv...), eller hele barnehagen på gård og andre aktiviteter :) Kommunal barnehage.

Skrevet

Stor avd og har to faste turdager. Alle bhg jeg har vært borti har hatt en fast turdag i uka.

Skrevet

Planen er en turdag hver uke, men den er ofte ikke fastfast. Av erfaring har de funnet ut av de må se ann bemanningen og ungene litt. I perioder er de på biblioteket og slike ting, da står det på ukeplanen. Men turdagene tar de litt som det passer, være har også litt å si.

Men veldig fornøyd slik de har det, for de har ikke allverden med uteplass men de er veldig mye ute. Stort idrettsanlegg nesten vegg i vegg med barnehagen, så vil de bort og spille fotball gjør de det. Tar med seg syklene i barnehagen for å ha sykkeltur rundt i en løype som er der. En passe liten skog er rett ved husveggen der, så det er bare å ta på seg skoa og gå rett ut. Vinterstid er de mye i akebakken, den ser de fra barnehagen så de drar når det er lite folk der. Skoler er ofte der vinterstid, og da vil de ikke ha ungene der. Så de drar når det er rolig der. Ofte måtte hente ungene der, tar meg to minutter å gå bort så ingen problem. Påkledd er de jo. Skiturer sier de ifra om dagen før, det er også like nære.

Anonymous poster hash: 61ae6...317

Skrevet

De har fast turdag hver torsdag. Andre dager blir som regel på bhg sin eiendom eller så tar de små turer rundt i skogen.

Skrevet

Er ganske vanlig at turdagene i august blir avlyst om det er mange innkjøringer. Særlig på småbarnsavdelinger, men også på store avd med mange nye barn. Rett og slett for at barna skal oppleve å bli kjent med nye voksne uten at alt mulig annet skal skje samtidig. Så kanskje turene kommer når de får inn rutinene og barna blir mer kjent?

Skrevet

Hvor ofte har barna turdag/aktivitetsdag i barnehagen?? Kunne ønske det var slik at de hvertfall hadde en fast dag i uken de gikk på tur, eller gjorde noe utenfor området til barnehagen... Ikke bare "henge" i barnehagen fra morgen til ettermiddag, mandag til fredag! Er ikke verdens undergang, men hadde vært hyggelig da, å ha litt slike dager! :)   Anonymous poster hash: 41c7e...286

De har ingen faste turdager enda, men barmehageåret er jo ikke så gammelt :) Min er 3 år og over på storebarnsavd, denne uken har de vært på en tur i skogen og en tur hjem til ei ansatt. Neste uke skal de også ha en turdag og en ha med dag :) Ha med dag er stas! :))

Anonymous poster hash: 3d551...d1b

Skrevet

Fast en dag i uka med tur og fast en gymdag i uka. (Da går de bort til en stor idrettshall like ved) ungene syns det er supert med disse dagene ;)

Skrevet

Wow

Cirka aldri. De klager på at de ikke har tid for det er så mye annet som MÅ gjøres (blant annet slike pedagogiske et-eller-annet med ei løve som visstnok skal lære ungene utrolig mye om litt av hvert). Det blir tatt opp på hvert eneste foreldremøte at det er for mye fokus på at ungene skal sitte i ro, flere timer samlingsstund om dagen. Men ny pedleder fra august, og jeg tror at denne vil gjøre en bedre jobb enn den forrige. Jeg bare tenker at VIL de ha turdag, så klarer de å arrangere turdag, selv om kommunen pålegger dem å lære ungene om alt mulig (er visst nok obligatorisk for alle barnehagene i kommunen).

Anonymous poster hash: b487d...c85

Hihi.... "kan du løveloven? " morsomt med være sammen da..

Skrevet

Alle grupper i hele bhg har en fast utedag/turdag pr. uke.

Skrevet

De har 1 fast dag i uken.

Anonymous poster hash: 7279f...823
Skrevet

Er ganske vanlig at turdagene i august blir avlyst om det er mange innkjøringer. Særlig på småbarnsavdelinger, men også på store avd med mange nye barn. Rett og slett for at barna skal oppleve å bli kjent med nye voksne uten at alt mulig annet skal skje samtidig. Så kanskje turene kommer når de får inn rutinene og barna blir mer kjent?

Ja, forstår det nå som de fleste nesten nettopp har startet, men tenkte sånn generelt! 

Har hørt også via andre at de nesten aldri har turdag, noe jeg synes er litt trist da. Morro for barna om de har litt variasjon i barnehagen! :) 

Anonymous poster hash: 41c7e...286

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...