Gå til innhold

Jeg har fått angst for pengebruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye tull med lønninger endte det hele at vi måtte gå til nav for å få hjelp til å dekke husleie og boliglån i tillegg til at vi måtte få hjelp med penger til mat.

Vi fikk hjelp, men etter alt dette skjedde er jeg nå livredd for å bruke penger. Jeg tør ikke gå inn på nettbanken og jeg tør ikke betale regninger. Vi har ikke noe inkasso eller noe for mannen min betaler regningene heldigvis, men jeg tør rett og slett ikke. Jeg tør ikke fordi jeg er redd for at kontoen plutselig er tom igjen. Jeg vet jo at det ikke skjer, men jeg får vondt i magen av tanken å måtte bruke penger og få mindre penger på kontoen. 

Nå er det faktisk så ille at jeg ikke tør å dra å kjøpe paracet til barnet vårt å ha i hus siden hun begynner å bli syk for jeg er redd det plutselig skal stå "ikke godkjent" selvom jeg vet det er penger innpå der :(

Høres sikkert helt merkelig og idiotisk ut det her, men jeg har aldri hatt det slik før vi holdt på å gå til grunne og måtte få hjelp

Anonymous poster hash: 200be...b47
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er redd for at kortet ditt skal bli avvist, så ta ut penger og betal med cash. Ikke la angsten få overhånd, det kommer det ikke noe godt ut av.

Anonymous poster hash: 3611f...4fd
Skrevet

Kanskje det hjelper om du tar ut penger som skal vare ut uken? Altså ukepenger? Da har du et håndfast antall kr å forholde deg til.

Skrevet

Tør ikke ta ut penger. Tør ikke gjøre noe med penger eller se kontoen i det hele tatt :(

Anonymous poster hash: 200be...b47
Skrevet

Herregud. Skjerp deg eller søk profesjonell hjelp. Hvis du tør å betale for det

Anonymous poster hash: e8fc7...056

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...