Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Vil male stuen og deler av kjøkkenet i en fin gråfarge, en som er litt varm. Har falt litt for fargen tåkedis, noen som har den? Er den lik fin som den ser ut, eller blir den for "kjølig" på veggen? Stuen er ikke så stor, så jeg vil ikke at den skal bli for mørk. Vil også at den skal være litt lun. Har møbler i tre, beige og hvit, så en kjølig farge ville vel kræsjet litt med det også. Noen som har en fin farge å anbefale, eller har gode erfaringer med tåkedis fra jotun? Anonymous poster hash: 1dd9e...339
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #2 Skrevet 6. september 2013 Vi tenkte også på den fargen, men falt til slutt på en farge som heter Delikat. Må si jeg er veldig glad for det Anonymous poster hash: 2d635...1fa
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #3 Skrevet 6. september 2013 Marrakech et fin Anonymous poster hash: 08578...9fe
Mimosen Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 Vi har den som heter "Skumring". Kjempefornøyd!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #5 Skrevet 6. september 2013 Takk for svar! Klarer nok ikke å bestemme meg med det første, ser det ut til Anonymous poster hash: 1dd9e...339
Millamelis Skrevet 6. september 2013 #6 Skrevet 6. september 2013 Vi har tåkedis, og er storfornøyd! Får så masse fine tilbakemeldinger av de som har vært på besøk her, og flere som har vurdert å male om i den fargen selv Den er ikke for mørk og ikke for lys, mao helt perfekt
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #7 Skrevet 6. september 2013 Har marrakech i stuen og sober på soverommet! Anonymous poster hash: 2fc7c...a7c
aanonym Skrevet 6. september 2013 #8 Skrevet 6. september 2013 (endret) Vår gråfarge nekter bare Nøytral, det er en fin, ren og litt kjølig gråfarge. Problemet med en del farger er at de blir lilla, rosa, blå osv de kommer på veggen, avhengig av bl.a. lysforhold. Det er lurt å velge en kjølig farge om du har f.eks. tregulv. Vi har Bjørk gulv, da passer Nøytral perfekt. Endret 6. september 2013 av aanonym
hønemor0408 Skrevet 6. september 2013 #9 Skrevet 6. september 2013 vi har en fondvegg i fargen grå harmoni :)nydelig gråfarge som er varm. uansett hvilken farge du velger så burde du ha en gråfarge som er varm hvis du vil ha den lun og du har farger ellers som går i beige og treverk Tåkedis er en nøytral gråfarge altså verken kald eller varm. men all gråfarge vil virke kald med mindre det er noen toner varmt i det så vær forsiktig med nøytrale farger også. grått har også en tendens til å forandre seg veldig etter møbler, lys,gulv og interiør så nøytrale og kalde gråtoner kan fort virke "møkkete" eller få møbler til å virke mer gult enn det er. eks. morgendis med ferdig malte lister i bomull kan få listene til å se rett og slett møkkete ut eller veldig mer gule enn de er. vi for eks har valgt vegger i fargen tidløs, fondvegg i grå harmoni, og lister og tak i bomull. alle med hint av gult som gir ett varmt uttrykk. legger ved en fin link som du kan lese om noen av de type gråtonene som jotun har. http://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/shades-of-grey/
Tieran Skrevet 6. september 2013 #10 Skrevet 6. september 2013 (endret) Jeg har to vegger i stuen med Tåkedis og jeg elsker den fargen!! Den er så rolig og behagelig, den forandrer seg litt i løpet av dagen og i forhold til lyset osv, helt nydelig er den Har malt den i supermatt finish. De andre veggene er malt i fargen Chi (hvit'ish) og de går veldig godt sammen Endret 6. september 2013 av Tieran
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #11 Skrevet 6. september 2013 Lån med deg noen av de store fargeprøvene hjem, sett de opp og se hvilken som passer best slik du ønsker å få det. Jeg hentet de om morgenen og hadde de stående til neste morgen slik at jeg fikk sett de i dagslys og kvelden. Husker ikke hva fargen heter men vi ble knall fornøyd! Hos oss ble det lunt selv om veggene er grå. Vi har møbler i hvitt og noe eik. Og lyst tregulv. De eike greiene synes ikke jeg passer inn her men mannen skal absolutt ha det. Kan være fordi jeg ikke synes eik er spesiellt fint i utgangspunktet. Anonymous poster hash: f1a92...a65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå