Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal bruke medrol 16 mg fom dagen før evt innsett og 4 dager fram. Noen som har erfaringer med medrol? Bivirkninger? Gravid ikke gravid?

Skrevet

ser at det er det samme som prednisolon, og det er det mange her inne som har prøvd :D  jeg går på prednisolon dette forsøket :D satser på at det gjør utslaget!!

Skrevet

vi satser på det ;-) bruker du samme dosering og ant dager ?

Skrevet

nei Jeg har tatt 5 mg daglig siden jeg starta på spryter, økt til 20 mg fra uttak og en uke frem, og da skal jeg ned på 10mg, så når jeg er blitt gravid skal jeg ta 5mg leeeenge...

Skrevet

hmmm, veldig ulik dosering. hadde vært interessant å vite hva som avgjør dosering og lengde for bruk...

Skrevet

jeg har fått pga at jeg har mistet før, og litt stoffskiftegreier... men jeg tror det er rimelig standard på aleris å gi denne dosen... jeg hr jo også fått fragmin (blodfortynnende sprøyter )) av smme grunn denne gangen...

jeg har fått så stor matlyst av de pillene!! :/ spiser og spiser:P håper jeg i det minste spiser for to nå :P

Skrevet

OI, trenger ikke mer matlyst  :P særlig siden jeg ikke får trent noe særlig med ballongmagen  :P Men håper ekstra sult skyldes at du "forer" flere :P

Jeg får medrol siden legen tenker at pga min autoimmune sykdom kan jeg ha større sjans for å avstøte et embryo og de ønsker derfor å dempe immunforsvaret. Skal også bruke blodfortynnende. 

Har du brukt medrol og fragmin ved tidligere forsøk?

Skrevet

hehe det er nok pillene foreløpig :P er på rd 2 bare :P hehe... og matlysta har vært tilstede før uttaket :D

aldri brukt noe av det... bare prøvd albyl-e ved et fryseforsøk.. men albyl tynner jo blodet på en annen måte enn fragmin... blir spennende å se resulttet med så mange nye medisiner :D

Skrevet

any excuse for å spise litt ekstra sier nå jeg  ;) så rugedag 2 må da telle ;)

Håper at disse nye medisinene gjør forskjellen, slik at babylykken kommer deres vei! 

og min vei om befruktningen lykkes...  :)

Skrevet

Hei.. Gikk på prednisolon når jeg startet på gonal f .. Og noen uker etter innsett ...begge egg festet seg og er straks 15 uker !!!

Skrevet

Gratulerer Molly76!!  :) Hvilke dose gikk du på? Vet du noe om hvorfor du fikk denne dosen og hva som gjorde at du brukte det så lenge som du gjorde? Jeg spør sikkert vanskelig og er kanskje litt detaljfokusert :P  jeg vil alltid vite hvorfor ting er som de er  :P så prøver å forstå hvorfor det virker å være så ulike prosedyrer mtp dosering og bruksperiode

Skrevet

Er bare å spøre ... Jeg er frisk ( tror jeg).., hadde et mislykket ivf fra tidligere ... Var ved privat klinikk ... Og jeg ønsker å gjøre alt jeg kunne for at egget skulle sitte .. Og etter mange mislykkede ivf forsøk så tester man jo alltid kortison behandling og mulig blodfortynnende sprøyter .. Så da ville jeg forsøke dette allrede på forsøk nr 2 .. Gikk på 10 mg daglig .. Etter grav. Uke 6 trappet jeg ned og sluttet .. Det samme med blodfortynnende sprøyter ... Om det var dette som gjorde utslaget vet jeg jo ikke :-)... Siden jeg ikke har forsøkt så mange ganger ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...