Gå til innhold

Dåpsgave til eget barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper man dåpsgave til sitt eget barn? Hva da i så fall? Er gutt så smykker passer ikke. Er heller ingen tilhenger av sølvskjeer, tinnkrus og lignende...

Anonymous poster hash: cca68...eaf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi foreldre satte inn penger på konto til gutten vår når han ble døpt her i april.

Ellers ønsket vi oss barnebøker, Bergans barnehagesekk, trehjulssykkel, Reima dress, Tripp Trapp stol, gåbil, gavekort til fotograf....

Lønner seg å lage en liten ønskeliste som kan gis ut til de som spør, særlig om du ikke er fan av de "tradisjonelle" gavene.

Lykke til med dåp :)

Skrevet

Nei, ikke annet enn selskapet og at vi sparer litt på en konto som skal dekke, evt regulering, konfirmasjon, mopedlappen, førerkort og etterhvert en liten hjelp ut på boligmarkedet.

Anonymous poster hash: c72c0...6ee
Gjest Julia1984
Skrevet

nei, men konfirmasjonsgave gir man til eget barn!!

Skrevet

Hos oss er det vanlig.

Gjerne penger på konto.

Våre fikk 5000 hver i sin dåp.

Anonymous poster hash: 98d8b...6a6

Skrevet

Nei, ein arrangerar selskap i staden..

Samme her...

Anonymous poster hash: 70722...8d4

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Nei, ingen av våre har fått dåpsgave av oss.

Skrevet

Våre har fått smykker av oss. Jenta fikk et kors med steiner, gutten et gullkors og litt Kash siden smykker hans var billigere. Men det er ikke noe "du må". Jeg synes bare det var hyggelig at de fikk et minne fra dåpen av oss også. Vi er med i en kristen menighet så jeg syntes det var litt fint og symbolsk at de fikk et kors.

Skjønner veldig godt de som velger å gi penger eller anser selskapet som gaven også.

Anonymous poster hash: bf2d3...5a9

Skrevet

Vi foreldre satte inn penger på konto til gutten vår når han ble døpt her i april.

Ellers ønsket vi oss barnebøker, Bergans barnehagesekk, trehjulssykkel, Reima dress, Tripp Trapp stol, gåbil, gavekort til fotograf....

Lønner seg å lage en liten ønskeliste som kan gis ut til de som spør, særlig om du ikke er fan av de "tradisjonelle" gavene.

Sjokkert over gavene du ønsker rett og slett, det er frekt å ønske så dyre gaver. Griskhet. Reimadress til dåpen???

Anonymous poster hash: 02e0b...a13

Skrevet

Du godeste - det har jeg ikke tenkt på. Jeg har vært mest opptatt av at dette er gyllen mulighet for familiene til å bli enda bedre kjent. Stas for Nurket om han får gaver, da ... mye hyggelig som dukker opp når man får smårollinger :)

Gjest Anonymbruker85
Skrevet (endret)

Ja, kjøpte gave til begge ja :) elsde fikk sparebøsse og tallerken sett og minsten fikk sparebøsse og min navnfest ramme :) bare elsde som er dåp her

Endret av Anonymbruker85
Skrevet

Vi opprettet en konto i barnets navn og satte inn et startbeløp. 

Sparer ellers i fond til barna, men den kontoen i deres navn er der alt av pengegaver går inn.

Skrevet

Hi her: takk for alle svar. Jeg trodde ikke man ga gave til eget barn, men så kom samboeren og fortalte at det var vanlig i hans omgangskrets. Vi har allerede konto med sparing så jeg vet ikke helt om det er nødvendig med gave... Vi holder jo tross alt festen :)

Anonymous poster hash: cca68...eaf

Skrevet

vi kjøpte jenta vår ei egen stjerne på himmelen. ;)

Synest det var en symbolsk og litt annerledes gave fra mamma og pappa.

Anonymous poster hash: 54bcd...87f
Skrevet

vi kjøpte jenta vår ei egen stjerne på himmelen. ;)

Synest det var en symbolsk og litt annerledes gave fra mamma og pappa.

Anonymous poster hash: 54bcd...87f

Aaaawwwwww! ❤

Anonymous poster hash: 98d8b...6a6

Skrevet

Vi ga gave. Tenker at det en dag i fremtiden blir hyggelig å si: "se her, den her fikk du av mamma og pappa på dåpsdagen din".

Skrevet

Sjokkert over gavene du ønsker rett og slett, det er frekt å ønske så dyre gaver. Griskhet. Reimadress til dåpen???Anonymous poster hash: 02e0b...a13

Oj, det var da voldsomt til reaksjon.... Godt vi har reflekterte og hyggelige venner og familie som selv tok valget om de ville gi en bok til 100,- eller Tripp Trapp til 1000,-......

Skrevet

Kjøp et tre og plant i hagen :) eller en rosebusk el.

Skrevet

Sjokkert over gavene du ønsker rett og slett, det er frekt å ønske så dyre gaver. Griskhet. Reimadress til dåpen???Anonymous poster hash: 02e0b...a13

Oj, det var da voldsomt til reaksjon.... Godt vi har reflekterte og hyggelige venner og familie som selv tok valget om de ville gi en bok til 100,- eller Tripp Trapp til 1000,-......

Synes det var fine ønsker jeg, vi hadde en liknende liste selv (samt lekekasse, gyngehest etc.). Det var for å gi folk litt andre idèer enn det som er typisk dåpsgaver, altså smykker og diverse småting i sølv og tinn. Av erfaring vet jeg at sånt har lett for å bli liggende og støve ned på loftet.

Selv ga vi medlemskap i Obos til gutten vår i navnedagsgave, som vi skal opprettholde til han blir voksen. Kan komme godt med en vakker dag :)

Skrevet

Vi ga selskapet i gave. Ei venninne ga kunst til sine barn (maleri og keramikk). Litt vanskelig å vite hva de liker når de er voksne da men...

Anonymous poster hash: dff95...f84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...