Gå til innhold

Kan jeg spise pasteurisert brie??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om jeg er gravid?

Anonymous poster hash: 3afcc...eab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg vet så er det ikke anbefalt. Sjekk Matportalen, mener det står noe om det der.

Anonymous poster hash: 07485...999
Skrevet

De offisielle anbefalingene sier at du ikke bør det.

Men du finner mange selverklærte ernæringseksperter her på dib som sikkert har sin egen mening...

Anonymous poster hash: bc4c8...677

Skrevet

Jeg gjorde det. Har en frisk og fin sønn!

Anonymous poster hash: e4220...f3d

Skrevet

Jeg gjorde det. Har en frisk og fin sønn!

Anonymous poster hash: e4220...f3d

For et flott argument. Jeg har kjørt bil uten sikkerhetsbelte, og jeg lever.

Anonymous poster hash: 89edf...e07

Skrevet

Hvis du har _veldig_ lyst på brie foreslår jeg at du varmer den opp :)

Lag deg et varmt ostesmørbrød med godt brød, pesto, tomat og litt brie på toppen.

Hold ut!

Skrevet

Jeg holder ut, måtte bare vite om det var greit :) lest på matportalen nå at de ikke anbefaler det så da holder jeg meg unna!:) Null problem! HI

Skrevet

Så bra :) Jeg elsker (blå)muggoster og savnet det veldig under graviditeten.

Skrevet

Jeg er for trøtt! Så overskriften, trodde det sto "Kan jeg spise pasteurisert bleie" og tenkte at nå har fjortisene inntatt forumet  :P

Anonymous poster hash: 47f36...b8e
Skrevet

Jeg lager meg blåmuggostsaus til svinekjøtt enten som biff eller på grillen. DET ER SÅÅÅ GODT!!

Bare et tips. :)

Skrevet (endret)

Jeg lager meg blåmuggostsaus til svinekjøtt enten som biff eller på grillen. DET ER SÅÅÅ GODT!!

Bare et tips. :)

Høres deilig ut! Lager du den som en vanlig béchamel og tilsetter f.eks.gorgonzola, eller?

Kan også anbefale denne: snitt et kryss i friske fiken og klem sammen slik at de åpner seg. Legg i en bit blåmuggost. Inni ovnen på 220 grader, serveres med hakkede valnøtter og litt akasiehonning (balsamicosirup er også godt på).

Funker som forrett med f.eks. litt ruccolasalat og noen salte kjeks ved siden av, eller som dessert med en kule vaniljeis og en pepperkake :D

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg legger Norzola i en kjele, har over litt fløte så den får noe å smelte i, et par dråper med soyasaus med mindre salt og litt pepper.

Voila!

Den er nyyydelig, jeg og guttungen på 5,5 spiser den, pappan spiser posesaus... :P

Skrevet

Jeg legger Norzola i en kjele, har over litt fløte så den får noe å smelte i, et par dråper med soyasaus med mindre salt og litt pepper.

Voila!

Den er nyyydelig, jeg og guttungen på 5,5 spiser den, pappan spiser posesaus... :P

mmm, det blir sausen til raclette i kveld!!!!!:)

Skrevet

Min lege og alle de legene jeg har vært hos på fødepol ( er dessverre der en del ) har sagt at brie er helt greit så lenge det er pastaurisert melk og den ikke er nær utløpsdato eller har stått lenge i romtempratur.

Brie er like farlig som skinke, som de fleste spiser med de samme forholdsreglene.

Jeg spurte mange ganger da jeg skulle til Frankrike i sommer ;)

Anonymous poster hash: 1265a...bfe

Gjest Anonymbruker85
Skrevet (endret)

er bedre hvis du varmer det opp i alle fall:) ikke bra med kald. 

Endret av Anonymbruker85
Skrevet

Min lege og alle de legene jeg har vært hos på fødepol ( er dessverre der en del ) har sagt at brie er helt greit så lenge det er pastaurisert melk og den ikke er nær utløpsdato eller har stått lenge i romtempratur.

Brie er like farlig som skinke, som de fleste spiser med de samme forholdsreglene.

Jeg spurte mange ganger da jeg skulle til Frankrike i sommer ;)Anonymous poster hash: 1265a...bfe

Dessverre er ikke leger verken skoler eller oppdatert i hva som gravide bør/bør ikke spise. Det er allerde forskjeller på nå for fire år siden! Ville heller stolt på matportalen og de som forsker på dette.

Anonymous poster hash: e4ed7...88b

Skrevet

Skolert*

Anonymous poster hash: e4ed7...88b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...