Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Selv om jeg er gravid? Anonymous poster hash: 3afcc...eab
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #2 Skrevet 6. september 2013 Såvidt jeg vet så er det ikke anbefalt. Sjekk Matportalen, mener det står noe om det der. Anonymous poster hash: 07485...999
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #3 Skrevet 6. september 2013 De offisielle anbefalingene sier at du ikke bør det. Men du finner mange selverklærte ernæringseksperter her på dib som sikkert har sin egen mening... Anonymous poster hash: bc4c8...677
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 Jeg gjorde det. Har en frisk og fin sønn! Anonymous poster hash: e4220...f3d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #5 Skrevet 6. september 2013 Jeg gjorde det. Har en frisk og fin sønn! Anonymous poster hash: e4220...f3d For et flott argument. Jeg har kjørt bil uten sikkerhetsbelte, og jeg lever. Anonymous poster hash: 89edf...e07
MammantilNurket Skrevet 6. september 2013 #6 Skrevet 6. september 2013 Hvis du har _veldig_ lyst på brie foreslår jeg at du varmer den opp Lag deg et varmt ostesmørbrød med godt brød, pesto, tomat og litt brie på toppen. Hold ut!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #7 Skrevet 6. september 2013 Jeg holder ut, måtte bare vite om det var greit lest på matportalen nå at de ikke anbefaler det så da holder jeg meg unna! Null problem! HI Anonymous poster hash: 3afcc...eab
MammantilNurket Skrevet 6. september 2013 #8 Skrevet 6. september 2013 Så bra Jeg elsker (blå)muggoster og savnet det veldig under graviditeten.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #9 Skrevet 6. september 2013 Jeg er for trøtt! Så overskriften, trodde det sto "Kan jeg spise pasteurisert bleie" og tenkte at nå har fjortisene inntatt forumet Anonymous poster hash: 47f36...b8e
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 6. september 2013 #10 Skrevet 6. september 2013 Så bra Jeg elsker (blå)muggoster og savnet det veldig under graviditeten. Jeg lager meg blåmuggostsaus til svinekjøtt enten som biff eller på grillen. DET ER SÅÅÅ GODT!! Bare et tips.
MammantilNurket Skrevet 6. september 2013 #11 Skrevet 6. september 2013 (endret) Så bra Jeg elsker (blå)muggoster og savnet det veldig under graviditeten. Jeg lager meg blåmuggostsaus til svinekjøtt enten som biff eller på grillen. DET ER SÅÅÅ GODT!! Bare et tips. Høres deilig ut! Lager du den som en vanlig béchamel og tilsetter f.eks.gorgonzola, eller?Kan også anbefale denne: snitt et kryss i friske fiken og klem sammen slik at de åpner seg. Legg i en bit blåmuggost. Inni ovnen på 220 grader, serveres med hakkede valnøtter og litt akasiehonning (balsamicosirup er også godt på). Funker som forrett med f.eks. litt ruccolasalat og noen salte kjeks ved siden av, eller som dessert med en kule vaniljeis og en pepperkake Endret 6. september 2013 av MammantilNurket
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 6. september 2013 #12 Skrevet 6. september 2013 Jeg legger Norzola i en kjele, har over litt fløte så den får noe å smelte i, et par dråper med soyasaus med mindre salt og litt pepper. Voila! Den er nyyydelig, jeg og guttungen på 5,5 spiser den, pappan spiser posesaus...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #13 Skrevet 6. september 2013 Jeg legger Norzola i en kjele, har over litt fløte så den får noe å smelte i, et par dråper med soyasaus med mindre salt og litt pepper. Voila! Den er nyyydelig, jeg og guttungen på 5,5 spiser den, pappan spiser posesaus... mmm, det blir sausen til raclette i kveld!!!!! Anonymous poster hash: 3afcc...eab
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #14 Skrevet 6. september 2013 Min lege og alle de legene jeg har vært hos på fødepol ( er dessverre der en del ) har sagt at brie er helt greit så lenge det er pastaurisert melk og den ikke er nær utløpsdato eller har stått lenge i romtempratur. Brie er like farlig som skinke, som de fleste spiser med de samme forholdsreglene. Jeg spurte mange ganger da jeg skulle til Frankrike i sommer Anonymous poster hash: 1265a...bfe
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 6. september 2013 #15 Skrevet 6. september 2013 (endret) er bedre hvis du varmer det opp i alle fall:) ikke bra med kald. Endret 6. september 2013 av Anonymbruker85
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #16 Skrevet 6. september 2013 Min lege og alle de legene jeg har vært hos på fødepol ( er dessverre der en del ) har sagt at brie er helt greit så lenge det er pastaurisert melk og den ikke er nær utløpsdato eller har stått lenge i romtempratur. Brie er like farlig som skinke, som de fleste spiser med de samme forholdsreglene. Jeg spurte mange ganger da jeg skulle til Frankrike i sommer Anonymous poster hash: 1265a...bfe Dessverre er ikke leger verken skoler eller oppdatert i hva som gravide bør/bør ikke spise. Det er allerde forskjeller på nå for fire år siden! Ville heller stolt på matportalen og de som forsker på dette. Anonymous poster hash: e4ed7...88b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #17 Skrevet 6. september 2013 Skolert* Anonymous poster hash: e4ed7...88b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå