Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 hva bruker dere på mat? vi er 2 voksne og 2 barn (ettåring og 3åring).. hva bør vi budsjettere med i utgifter til mat (inkluderer også bleier, vaskemidler av ulik sort osv)?? Anonymous poster hash: 0096c...c58
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #2 Skrevet 6. september 2013 Vi bruker ca 6-7000 i mnd. to voksne, og to barn på 6 og 2 år. Anonymous poster hash: 254e2...3ac
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #3 Skrevet 6. september 2013 6000-7000 i mnd, to voksne og to barn (4 og 1 år) Anonymous poster hash: 54335...d7e
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 Bruker ca 5000. Har to småspiste barn på 2 og 4 år. Men de får alle måltider i bgh, så vi trenger ikke sende med mat dit. Så egentlig kan vi legge på matpengene vi betaler til bhg, og da er vi på nærmere 6000. Er bevisste på hvor mye vi bruker på mat, så det er lite utskeielser. Anonymous poster hash: 69865...269
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #5 Skrevet 6. september 2013 Bruker altfor mye på mat, så her skal vi skjerpe oss. Kjøpte en del frukt og grønnsaker i går og det ble 200 kroner! Varer vel knapt en uke.. Dyrt å spise sunt. Så fra nå av skal jeg bare kjøpe frukt og grønt som er på tilbud. Kjedelig at det ikke går ann å hamstre grønnsaker som er på tilbud siden de blir så fort dårlige. Kan ikke fryse ned heller, pga. liten fryseboks. I tillegg kommer jo kjøtt, fisk, bakevarer, sauser, melkeprodukter, barnegrøt og mye mer... Ønsker du å kutte ned på matutgifter eller holde det slik det er i dag? Anonymous poster hash: aa59c...f72
Gjest Julia1984 Skrevet 6. september 2013 #6 Skrevet 6. september 2013 8000-9000 To voksne, tre barn (1-6 år) Lager det meste fra bunn av, er nøye med skikkelig råvarer og generelt over snittet opptatt av sunt kosthold. Sunn mat koster mer enn usunn mat.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #7 Skrevet 6. september 2013 er ute etter å bli litt mer bevisst på hvor mye vi bruker rett og slett.. og på den måten tror jeg vi også kan bruke mindre.. prøver å sette opp et månedsbudsjett for oss.. skal prøve å spare litt mer enn vi har gjort så langt! Tror jeg budsjetterer med 7000,- per måned! Må jo revidere budsjettet etter et par måneder uansett.. Anonymous poster hash: 0096c...c58
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #8 Skrevet 6. september 2013 To voksne og barn på 9 og 6 år, vi brukte faktisk 9000 i dagligvarebutikker forrige måned! Syntes det var veldig mye så vi skal kutte ned til 5-600. Vi spiser sunt, men ikke ekstremt. Vi kaster mye frukt så der kan vi spare en del. Anonymous poster hash: 6eedc...2ae
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #9 Skrevet 6. september 2013 8000-9000 To voksne, tre barn (1-6 år) Lager det meste fra bunn av, er nøye med skikkelig råvarer og generelt over snittet opptatt av sunt kosthold. Sunn mat koster mer enn usunn mat. Nei, sunn mat trenger ikke koste mer enn usunn mat, om man da ikke handler på delikatessebutikk eller på Meny/ ICA. Jeg la om kostholdet for 1,5 år siden og det resulterte jo i at resten av familien måtte gjøre det også. Slutt på halvfabrikat og ferdigpizza. Lager supper og sauser fra bunnen av. Har handlet inn en del basisvarer som går igjen i mange retter. Men vi har IKKE gått opp i matbudsjett. Kjøper store kvanta, handler på tilbud, handler på Rema eller Kiwi, av og til på Coop OBS når tilbud der. Vi bruker 50000 kr i måneden på mat, 2 voksne og 1 barn. Anonymous poster hash: 876e8...794
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #10 Skrevet 6. september 2013 8000-9000 To voksne, tre barn (1-6 år) Lager det meste fra bunn av, er nøye med skikkelig råvarer og generelt over snittet opptatt av sunt kosthold. Sunn mat koster mer enn usunn mat. Nei, sunn mat trenger ikke koste mer enn usunn mat, om man da ikke handler på delikatessebutikk eller på Meny/ ICA. Jeg la om kostholdet for 1,5 år siden og det resulterte jo i at resten av familien måtte gjøre det også. Slutt på halvfabrikat og ferdigpizza. Lager supper og sauser fra bunnen av. Har handlet inn en del basisvarer som går igjen i mange retter. Men vi har IKKE gått opp i matbudsjett. Kjøper store kvanta, handler på tilbud, handler på Rema eller Kiwi, av og til på Coop OBS når tilbud der. Vi bruker 50000 kr i måneden på mat, 2 voksne og 1 barn. Anonymous poster hash: 876e8...794 jeg håper inderlig at du har lagt til en 0 for mye.. Anonymous poster hash: 0096c...c58
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #11 Skrevet 6. september 2013 8000-9000 To voksne, tre barn (1-6 år) Lager det meste fra bunn av, er nøye med skikkelig råvarer og generelt over snittet opptatt av sunt kosthold. Sunn mat koster mer enn usunn mat. Nei, sunn mat trenger ikke koste mer enn usunn mat, om man da ikke handler på delikatessebutikk eller på Meny/ ICA. Jeg la om kostholdet for 1,5 år siden og det resulterte jo i at resten av familien måtte gjøre det også. Slutt på halvfabrikat og ferdigpizza. Lager supper og sauser fra bunnen av. Har handlet inn en del basisvarer som går igjen i mange retter. Men vi har IKKE gått opp i matbudsjett. Kjøper store kvanta, handler på tilbud, handler på Rema eller Kiwi, av og til på Coop OBS når tilbud der. Vi bruker 50000 kr i måneden på mat, 2 voksne og 1 barn. Anonymous poster hash: 876e8...794 jeg håper inderlig at du har lagt til en 0 for mye.. Anonymous poster hash: 0096c...c58 Eeeeeh, ja, heldigvis har jeg det. Ellers hadde vi gått kraftig i minus hver måned. Anonymous poster hash: 876e8...794
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå