Gå til innhold

"Alle" venter med og si det.

Anbefalte innlegg

Er det kun jeg som er klar for og dele nyheten med de rundt meg? Er 6+1 og har sagt det til nærmeste familie og de på jobben, men kunne gjerne skrevet et innlegg på Facebook med den gledlige nyheten.

Har flere rundt meg som er gravide, og alle er veldig opptatt av at det skal være hemmelig til minst etter uke 12. Vi var tidlig ute sist og sa det også, uke 7, og jeg syntes det har vært helt ålreit. Men føler nå at jeg er "teit" hvis jeg deler nyheten nå så tidlig....

Er veldig åpen av meg, og hvis det skulle gå galt, så vil jeg være åpen om det og..

Når delte dere eller kommer til og dele nyheten?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144078466-alle-venter-med-og-si-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

alle venter, fordi de har opplevd, eller hørt om spontanaborter/ma(bo/exu på andre.. men er du klar for å fortelle nyheten, så er det jo bare du som avgjør når det skjer...

men vær også klar over at du da evt bør kunne takle å informere alle igjen hvis det går dårlig...

det er ikke noe galt i å fortelle nyheten tidlig :)

gjør det hjertet ditt vil du <3

Anonymous poster hash: 07c95...1ad

Det er da bare å dele det når du vil vel?

Jeg kan bare svare for meg selv, og det var ikke så kult å si til de jeg hadde sagt det til at jeg mistet et par dager etterpå... Derfor ventet vi lenge denne gangen, og jeg angrer ikke ;)

Desto gøyere var det å fortelle ;)

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

første gang jeg ble gravid fortalte vi det til "alle" med en gang. Var ikke så gøy når jeg spontanaborterte uka etter... andre gang jeg var gravid fikk de nærmeste vite det med en gang (samme uke), mens "resten av verden" fikk vite det når jeg hadde hørt hjertelyd, ca uke 9. Tredje svangerskap fikk noen få vite det med en gang jeg visste det selv, mens resten fikk vite når vi hadde passert uke 12. Denne gangen har vi tenkt å vente til folk ser at jeg er gravid, bare fordi det er moro å ha en hemmelighet som er bare vår <3 og fordi det er ekstra gøy når folk spør "skal dere ikke ha et barn til snart?" og vi later som om det ikke er noe vi har tenkt på engang^^ 

Annonse

Jeg er snart i uke 10 nå og familie og de nærmeste vennene mine vet det :-) Jeg syns det er koselig å kunne dele gleden med de viktigste menneskene i livet mitt.. Dette er også personer som det hadde vært naturlig for meg å gått til dersom jeg hadde mistet... Men dette er noe hver og en må kjenne på :)

Dette er også personer som det hadde vært naturlig for meg å gått til dersom jeg hadde mistet... Men dette er noe hver og en må kjenne på :)

Akkurat det tenkte jeg også, men dete r utrolig hvordan man endrer tanken etter en spontanabort, atltså, det var ikke så kult å "gå til" de som jeg hadde trodd i utgangspunktet.. Så neste gang valgte jeg ikke å gjøre det :)

Første gang jeg var gravid ville vi vente med å si noe til vi var over kneika i uke 12. Men så mistet vi i uke 11, og da angret vi på at vi ikke hadde sagt noe. For nå ble det vanskelig å si noe i det hele tatt, samtidig som jeg var veldig lei meg pga aborten. Det passer liksom aldri å si helt ut av det blå at jeg var gravid men ikke nå lenger... Så bestemte vi at vi skulle si ifra tidligere neste gang, men nå har jeg mistet så mange ganger at jeg ikke orker forholde meg til andre før vi er helt sikre på at det går bra. Så denne gangen venter vi i spenning og taushet.

Anonymous poster hash: 2fe08...7aa

Jeg har allerede fortalt det til en på jobb, som fortalte det like tidlig til meg. Er bare rett over IKM nå. Vi er veldig usikre på når vi skal fortelle andre det. Skal på hyttetur med en del venner når jeg er ca i uke 7, og kjenner at det skal bli vanskelig å bortforklare at jeg ikke vil kose meg med et glass vin på kvelden:)

Samtidig føler vi at foreldrene våre burde få vite det først. Vi tenkte litt på å si det etter uke 8, siden sjansen for SA har gått ganske mye ned da.

Folk er forskjellige :-) Jeg er 13+4 og har fram til forrige helg holdt det helt hemmelig. Jeg har hatt en SA i uke 8 tidligere, og ville derfor vente til jeg hadde vært på tidlig UL i uke 12. Denne helgen fikk nærmeste familie vite det, og iløpet av denne uken skal jeg dele det med venner og kollegaer. For min del har det vært veldig godt å holde det hemmelig. Da jeg mistet og alt raste innvendig (les hormoner) så var det fantastisk godt at ikke alle visste det. Da kunne jeg bare være meg selv og ha "babyfrisone".

Anonymous poster hash: 91c03...c79

Synes det var veldig moro å holde det hemmelig med førstemann, det var noe jeg og min kjære hadde sammen. Så fikk vi planlagt en spesiell måte å si det til hver vår mor, siden resten. Facebook ble da OUL bildet i uke 19. Fortalte famillie og nære venner ca 2,5 mnd på vei- husker ikke uka.

Denne gang, graviditet nr 2, fortalte vi det første uka (par dager etter potitiv test). Var hos svigers, og hun kommenterte det da jeg ikke drakk vin. "du skal se hun er gravid". Kunne jo, som sant var akkurat d;  at "så vidt jeg viste er jeg IKKE det" (hehe, hadde jo ikke tatt testen enda). Moro å fortelle det når du møter familien, så fortalt det til venner etterhvert som jeg har truffet de. De venninner som evt er langt borte har jeg ringt til, brødrene til mannen får han informere :)

Han på 3 fikk vite det tidlig også, og har sagt det i Bhg, og ellers den som får si det når vi har vennebesøk.

Sa det på jobb i uke 10, med en kake med ordlyden: baby 2014. Har ikke sagt noe til elevene mine (de er 11 år). Venter bare på en kommentar. Neste uke er det foreldremøte, så tenkte å troppe opp i noe kroppsnært da- og hver dag etter det :) Har jo gått i vide tunikaer osv de siste uker (magen poppet plutselig ut   :  ).

Annonse

Har sagt det til noen venninner, mora mi og typen... Også vet samboeren til venninna mi det :)

Sa det forsåvidt til sjefen i dag også, begynner å bli morken i kroppen og føler jeg ikke klarer helt å følge med på jobb, så da vet hu hva det er hvis de andre begynner å klage :P

Måtte si det tidlig tii sjefen pga arbeidssituasjon denne høsten, og foreldrene mine fikk vite det i uke 7ca. Resten av slektninger i uke 19. En del venninner har fått vite det, men var også gravid i fjor og mistet i uke 24! Så man er faktisk aldri heilt sikret, uansett hvor lenge man venter med å fortelle det. Det verste er jo dersom en må fortelle til alle at det ikke gikk bra. 

Anonymous poster hash: 29614...e07

Jeg er 5+2 i dag, og har kun sagt det til en venninne. Mannen min vet det jo selvfølgelig. Vi valgte å si det til en venninne fordi jeg ønsker å ha noen å snakke med graviditeten om, og hvis det skulle gå galt. Vi ønsker ikke å si det til foreldre enda, siden det er personlig trist for dem om det går galt. Hvor lenge vi venter vet jeg ikke. Jeg er veldig plaget med kvalme, så spørs om det går å skjule det så lenge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...