Gå til innhold

Hvordan få et sukkerfritt kosthold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i mange år slitt med soppinfeksjoner som jeg ikke har blitt kvitt, og nå har det tatt over hele kroppen :(

Fant en nettside som ramser opp symptomer og jeg har streket under de som plager meg mest.

Føler nå at et sukkerfritt kosthold er eneste utvei, men det virker ganske håpløst. Jeg har null peiling på kosthold. Synes det er sukker i alt. Noen som kan hjelpe meg?

Candida symptomer

Candida er et voksende problem, og det er mange forskjellige symptomer på Candida.

• Fordøyelsen
  • Hud
  • Underliv og urinveier
  • Ledd
  • Muskler
  • Tretthet
  • Øye-, nese-, øre plager
Min erfaring fra klinikken har gitt meg denne listen over Candida Symptomer (Candia Symtomer):

Candida har først og fremst symptomer som:
- næringsmiddelallergi eller andre allergier,
- problemer med blodsukkeret,
konsentrasjonsproblemer,
- ordblindhet,
eksem,
tretthet,
klaustrofobi,
nervøsitet,
angst,
trykk over øynene,
- behov for mer søvn,
hudproblemer,
sopp på negler, hender og føtter,
- ukontrollert oppførsel,
- prostata,
blære- og underlivslidelser,
urinveisinfeksjoner,
- paradentose,
håravfall,
- lymfatiske problemer,
- psoriasis og
- høyt blodtrykk.

Anonymous poster hash: db83d...437
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har i mange år slitt med soppinfeksjoner som jeg ikke har blitt kvitt, og nå har det tatt over hele kroppen :(

Fant en nettside som ramser opp symptomer og jeg har streket under de som plager meg mest.

Føler nå at et sukkerfritt kosthold er eneste utvei, men det virker ganske håpløst. Jeg har null peiling på kosthold. Synes det er sukker i alt. Noen som kan hjelpe meg?

Candida symptomer

Candida er et voksende problem, og det er mange forskjellige symptomer på Candida.

• Fordøyelsen
  • Hud
  • Underliv og urinveier
  • Ledd
  • Muskler
  • Tretthet
  • Øye-, nese-, øre plager
Min erfaring fra klinikken har gitt meg denne listen over Candida Symptomer (Candia Symtomer):

Candida har først og fremst symptomer som:

- næringsmiddelallergi eller andre allergier,

- problemer med blodsukkeret,

- konsentrasjonsproblemer,

- ordblindhet,

- eksem,

- tretthet,

- klaustrofobi,

- nervøsitet,

- angst,

- trykk over øynene,

- behov for mer søvn,

- hudproblemer,

- sopp på negler, hender og føtter,

- ukontrollert oppførsel,

- prostata,

- blære- og underlivslidelser,

- urinveisinfeksjoner,

- paradentose,

- håravfall,

- lymfatiske problemer,

- psoriasis og

- høyt blodtrykk.

Ta en tur til legen før du gir deg selv diagnosen. Symptomene dine kan skyldes mange ting.

Å kutte ut alt suker er vansklig. Å redusere det kraftig er lett. Smakk med en eksperrt på ernering og belag deg på å lage all mat fra bunnen.

Anonymous poster hash: 0992b...2d8

Skrevet

Det står jo hvordan du skal spise på candidasidene på nett også da. Enkelt forklart med hva du skal kutte ut og hvilken rekkefølge du skal introdusere risikomat på.

Det du må huske på at å lese innholdsfortegnelsen på all mat. Sukker er tilsatt i så og si alt. Og det er jo ikke bare sukker du skal holde deg unna i starten.

Det er en tøff diett, men hvis det er det du har er effekten stor og du får et nytt liv :)

Skrevet

Siden bakterier og sopp trives i et "søtt" miljø kan du godt drikke vann med sitron i for å hjelpe til med å senke pH. Det var i alle fall rådet jeg fikk.

Anonymous poster hash: 19583...291
Skrevet

Skjønner ikke folk som diagnostiserer seg selv.....

Anonymous poster hash: 321de...3b3
Skrevet

Skjønner ikke folk som diagnostiserer seg selv.....

Anonymous poster hash: 321de...3b3

Skjønner ikke hva din irritasjon over folk som diagnotiserer seg selv har med MITT innlegg å gjøre... Jeg har vært hos lege men kurer hjelper ikke uansett om det er med eller uten resept.

Skrevet

Siden bakterier og sopp trives i et "søtt" miljø kan du godt drikke vann med sitron i for å hjelpe til med å senke pH. Det var i alle fall rådet jeg fikk.

Takk, da skal jeg prøve det :)

Noen sitronskiver i vannet eller skal jeg blande i sånn sitronsaft man får kjøpt i små gule tuber?

Skrevet

Det står jo hvordan du skal spise på candidasidene på nett også da. Enkelt forklart med hva du skal kutte ut og hvilken rekkefølge du skal introdusere risikomat på.

Det du må huske på at å lese innholdsfortegnelsen på all mat. Sukker er tilsatt i så og si alt. Og det er jo ikke bare sukker du skal holde deg unna i starten.

Det er en tøff diett, men hvis det er det du har er effekten stor og du får et nytt liv :)

Det er akkurat dette med innholdsfortegnelser jeg sliter med. Regner med at det ofte står oppført med et annet navn enn "sukker"? Prøvde å lese en liste på godkjent mat og hva jeg må holde meg unna og følte meg ikke så mye klok etterpå når det kommer til å få et kosthold ut av dette med frokost, lunsj, middag og kvelds. Det å spise når man er ute osv. Fant også ut at jeg må holde meg unna gjær

Skrevet

Takk, da skal jeg prøve det :)

Noen sitronskiver i vannet eller skal jeg blande i sånn sitronsaft man får kjøpt i små gule tuber?

Noen sitronskiver hjelper ikke. Klemme ut innholdet i en hel sitron per glass vann (eller tilsvarende mengde fra flaske) er mer riktig.

Og det er ikke så vanskelig å kutte sukker. Bare å lage all mat fra bunnen, det. Det vanskelige med det er i sosiale settinger, besøk etc. 

Anonymous poster hash: a0be4...829

Skrevet

Det står jo hvordan du skal spise på candidasidene på nett også da. Enkelt forklart med hva du skal kutte ut og hvilken rekkefølge du skal introdusere risikomat på.Det du må huske på at å lese innholdsfortegnelsen på all mat. Sukker er tilsatt i så og si alt. Og det er jo ikke bare sukker du skal holde deg unna i starten.Det er en tøff diett, men hvis det er det du har er effekten stor og du får et nytt liv :)

Det er akkurat dette med innholdsfortegnelser jeg sliter med. Regner med at det ofte står oppført med et annet navn enn "sukker"? Prøvde å lese en liste på godkjent mat og hva jeg må holde meg unna og følte meg ikke så mye klok etterpå når det kommer til å få et kosthold ut av dette med frokost, lunsj, middag og kvelds. Det å spise når man er ute osv. Fant også ut at jeg må holde meg unna gjær Anonymous poster hash: db83d...437

Lag all mat fra bunnen av selv. Grønnsaker, kjøtt, kylling, egg, bønner o.l. Kan du spise så mye du vil av, men vask det godt. Brød må du bake selv med natron. Finnes også ferdigmix på helsekosten uten gjær. Det er en type ryvita knekkebrød som kan spises. Meld deg inn i forum for candidaallergikere et eller annet sted så får du mye tips og råd. Du må holde deg unna frukt i starten pga fruktsukkeret. Du kan heller ikke drikke alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...