Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #1 Skrevet 5. september 2013 Ser flere av foreldrene i jentungens barnehage er venner på fb med barnehageansatte. Jeg vet at disse ikke tilbringer noe tid sammen utover det de treffes ved levering/henting. Synes egentlig dette er litt rart... Om dere får en forespørsel fra en forelder, svarer dere ja bare for å ikke "fornærme" vedkommende eller avviser dere? Anonymous poster hash: 26c76...876
Fru Vintage Skrevet 5. september 2013 #2 Skrevet 5. september 2013 Jeg svarer ja....for jeg har ikke noe de ikke kan se. Og da får de jo også få vite litt om meg. MEn jeg sender aldri forespørsel til foresatte
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #3 Skrevet 5. september 2013 Jeg svarer nei, dersom jeg ikke har noe med de å gjøre privat Anonymous poster hash: f0f11...63e
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #4 Skrevet 5. september 2013 I kommunen jeg jobber i er det ikke lov for ansatte å ha foreldre, klienter, elever som "venner". Man er i et profesjonellt forhold til disse, uansett hva rollen som ansatt er. Desverre er det mange som synder mot forbudet, og mange ansatte ser ikke "problemet"... Anonymous poster hash: bc9b4...430
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #5 Skrevet 5. september 2013 Tror ikke jeg ville sendt forespørsel til foreldre, men det går fint an å lage lister på fb, slik at du selv bestemmer hva folk skal se. Anonymous poster hash: 22534...b8a
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #6 Skrevet 5. september 2013 Vi har faktisk ikke lov å være venner med foreldre på Facebook, man kan jo selvsagt være venner med de man har et privat forhold til. Jeg ville nok og takket nei til invitasjonen uansett hva som var lov eller ikke. Og så hadde jeg rett og slett forklart det for gjeldende forelder neste dag. Anonymous poster hash: 78492...ce7
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #7 Skrevet 5. september 2013 I vår barnehage har ikke jeg lov å være Facebookvenner med de ansatte. Og det mener jeg er helt riktig. Dersom noen kjenner hverandre utenom bhg og dermed er venner på Facebook, ønsker leder beskjed. Jeg reagerer når folk jeg kjenner skriver i tråder som om de er gode venner med de ansatte i bhg. Lite profesjonelt. Selv om man legger ut lite privat der. Anonymous poster hash: e5428...7eb
DaTuMa Skrevet 5. september 2013 #8 Skrevet 5. september 2013 Aldri fått forespørsel av foreldre såvidt jeg kan huske. Ville nok heller ikke godtatt om jeg fikk.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #9 Skrevet 5. september 2013 Synes ikke det er greit om du ikke er bekjente utenom barnehagen. De eneste av foreldrene jeg er venn med på facebook jobber her i barnehagen :-) Usikker på om vi faktisk har lov eller ikke, men ser ikke poenget. Kan jo nesten virke som foreldrene vil snoke/ha oversikt over hva de ansatte driver med på fritiden. Rart. Var faktisk på kurs med en dame som sa vi ansatte heller ikke burde være venner. Anonymous poster hash: 43b24...304
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #10 Skrevet 5. september 2013 Jeg har flere av de ansatte i bhg. på min venneliste, og det er dem som har sendt meg forespørsel. Anonymous poster hash: bdc03...0d2
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #11 Skrevet 6. september 2013 Kun dem jeg er med på fritiden. Og evt da kjenner fra før. Anonymous poster hash: 014d2...24d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #12 Skrevet 6. september 2013 Det er ikke vanlig har, aldri hørt om faktisk. Men klassen til 4.klassingen min på skolen har en lukket gruppe for foreldrene i denne klassen, der er også læreren med. Man trenger jo ikke være venner for å være med i samme gruppe, og det er egentlig ganske genialt med en slik gruppe. Legger inn savnet-meldinger om noen har mistet en klokke eller jakke, legger inn beskjed om gutte- og jentebursdager (siden vi flere ganger har opplevd at innbydelser har blitt borte eller glemt), referater fra foreldremøter, fau-møter osv. Mange legger også ut meldinger om ting de skal gjøre, f.eks at de skal på skøytebanen klokken ett, koselig om det kommer noen lekekamerater... I går la læreren ut en melding om at han skal på kurs. Veldig greit. Er en av mammaene som opprettet og styrer gruppen, men det er et fåtall av medlemmene som er venner på facebook, og ihvertfall ikke med læreren. Anonymous poster hash: 060c4...4c1
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #13 Skrevet 6. september 2013 Så rart at man ikke skal kunne være venner på facebook? Det høres ut som en helt fremmed verden for meg. Jeg bor på et veldig lite sted hvor alle kjenner alle, og her legger man til både de som jobber i barnehagen, bussjåføren, kassadama på butikken, lærerne, fastlegen, ordføreren og postmannen. Men alle kjenner hverandre litt utenom også da, eller i allefall kjenner man foreldrene eller søsteren eller sønnen osv... Så da blir det kanskje annerledes. Anonymous poster hash: dccaa...966
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #14 Skrevet 6. september 2013 Det er ikke vanlig har, aldri hørt om faktisk. Men klassen til 4.klassingen min på skolen har en lukket gruppe for foreldrene i denne klassen, der er også læreren med. Man trenger jo ikke være venner for å være med i samme gruppe, og det er egentlig ganske genialt med en slik gruppe. Legger inn savnet-meldinger om noen har mistet en klokke eller jakke, legger inn beskjed om gutte- og jentebursdager (siden vi flere ganger har opplevd at innbydelser har blitt borte eller glemt), referater fra foreldremøter, fau-møter osv. Mange legger også ut meldinger om ting de skal gjøre, f.eks at de skal på skøytebanen klokken ett, koselig om det kommer noen lekekamerater... I går la læreren ut en melding om at han skal på kurs. Veldig greit. Er en av mammaene som opprettet og styrer gruppen, men det er et fåtall av medlemmene som er venner på facebook, og ihvertfall ikke med læreren. Anonymous poster hash: 060c4...4c1 Det høres helt genialt ut! Det skal jeg foreslå her også! Anonymous poster hash: dccaa...966
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå