Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #1 Skrevet 5. september 2013 Min fire år gamle sønn brakk kragebeinet i dag. Jeg fikk informasjon på sykehuset da, men kjenner jo nå at jeg har glemt en del, og hadde flere spørsmål jeg glemte å stille.. Han skulle ha armen i fatle i to uker, men hvor lang tid må vi regne med før det er bra nok til at han kan gå i barnehagen igjen? Det er jo begrenset hvor mange sykt barn dager jeg kan ta. Helst skulle jeg jo holdt han hjemme til han er 100% igjen, men det går jo ikke. (Og de skulle tilrettelegge i barnehagen) Og hvor lenge er det før han kan begynne å løfte armen over hodet? Fikk beskjed om at han første uken skulle være mest mulig i ro, og så fra uken etter kunne han begynne å bevege armen, men ikke over skulderhøyde. Og når kan vi "forvente" at bruddet er helt bra igjen? Hvor mye vondt er det "vanlig" at de har, og når begynner det vanligvis å kjennes bedre ut for de? Anonymous poster hash: 0f1ea...80a
Gjest @---;- Skrevet 5. september 2013 #2 Skrevet 5. september 2013 Min knakk kragebeinet i første klasse. Han var tilbake i skolen dagen etter. Fjerde dag klatra han i trær. Dette var vinterstid, så han hadde armen godt polstret inne i dressen. Men, hvor ondt, hvor lenge og hva de kan gjøre begrenser seg selv. Han gjør ikke mer en han klarer...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #3 Skrevet 6. september 2013 Ja, det var fort. Min har mye vondt, så ser ut som han ikke er klar for bhg med det første. Anonymous poster hash: 0f1ea...80a
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 Lillebror brakk kragebenet da han var rett før fire år. Det gikk nok en god uke før han var tilbake i bhg, og han går i friluftsbhg. Han måtte selv kjenne grensene sine ift klatring etc, men han var nok litt redd i starten og tok det litt med ro. Han hadde mye smerter, men vi vurderte nøye før han fikk smertestillende, for han hadde ikke noe særlig vondt når han satt i ro. Den minste bevegelse var veldig vondt, derimot, og det var greit at han kjente selv hvor grensene gikk. Han brakk på høyre side, og trengte hjelp med mat etc. En uke i sofakroken med kos, bok og tv. Han har fremdeles(to år siden det skjedde) en klump på kragebenet, men ellers er han helt ok. God bedring! Anonymous poster hash: dcb95...134
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå