Skylander Skrevet 5. september 2013 #1 Skrevet 5. september 2013 Hvor kan man få bestilt det? Jeg vil ha noen som ikke er kjøpt og betalt av barnevernet til å se på samspillet mellom meg og sønnen min. Noen som vet hva jeg bør gjøre, hvem jeg kan kontakte?
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 5. september 2013 #2 Skrevet 5. september 2013 Kanskje du kan kontakte kommunen og høre? Ellers kan du vel kontakte en psykolog og høre om han/hun vet om noen..
Skylander Skrevet 5. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2013 Kanskje du kan kontakte kommunen og høre? Ellers kan du vel kontakte en psykolog og høre om han/hun vet om noen.. Ja psykolog, der sier du vel noe. Kanskje en privatpraktiserende psykolog har lov til å skrive en sakkyndig vurdering, eller så vet han/hun sikkert om noen ja. Takk for tips.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #4 Skrevet 5. september 2013 Så du vil heller ha noen som er kjøpt og betalt av deg mener du??? Anonymous poster hash: c9370...57b
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. september 2013 #5 Skrevet 5. september 2013 Vi hadde privat psykolog (han hadde privat praksis) som sakkyndig i rettssak
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #6 Skrevet 5. september 2013 Legen din kan hjelpe deg med å få kontakt med de rette instanser Anonymous poster hash: a7c2a...206
Skylander Skrevet 5. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 5. september 2013 Så du vil heller ha noen som er kjøpt og betalt av deg mener du??? Anonymous poster hash: c9370...57b Jeg vil ha ærlige rapporter og rettferdighet, jeg stoler ikke på den gjengen nedpå der og det har jeg all slags mulige grunner for å ikke gjøre.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #8 Skrevet 5. september 2013 Ja. Men det kan være et backlash med å få lagd sin egen sakkyndige utredning. For det første er det dyrt, for det andre kan nemnda eller domstolen lettere oppnevne en sakkyndig til deg når det allerede er en utredning innblandet. Og du vet hva slags folk de velger da til å utrede deg... Husk at Arild og Turid Holta (Redd Våre Barn) først skulle ha en sakkyndig etter nemndssaken. De var heldige og kunne visst velge en lege som de kjente. Så det ble positivt. Men nemnda var ikke fornøyd, og ville sende en ANNEN sakkyndig etter dem. Det er jo slik det foregår, at hvis en diktator ikke er fornøyd med valgresultatet, arrangeres det et nytt valg! Arild og Turid Holta var svært heldige og fikk komme seg unna, og oppholdt seg en tid i Sverige. Men før dette hadde de mottatt hjelpetiltak i cirka 15 år. Bv kunne aldri bestemme seg for at disse foreldrene var gode nok til å være alene om ansvaret. Så jeg vil anbefale å nekte sakkyndig over hele fjøla. Men dette gjør at du pådrar deg systemets vrede, så og si. Men det vil nok være bedre totalt sett. Anonymous poster hash: 76bac...9a7
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #9 Skrevet 5. september 2013 Ja. Men det kan være et backlash med å få lagd sin egen sakkyndige utredning. For det første er det dyrt, for det andre kan nemnda eller domstolen lettere oppnevne en sakkyndig til deg når det allerede er en utredning innblandet. Og du vet hva slags folk de velger da til å utrede deg... Husk at Arild og Turid Holta (Redd Våre Barn) først skulle ha en sakkyndig etter nemndssaken. De var heldige og kunne visst velge en lege som de kjente. Så det ble positivt. Men nemnda var ikke fornøyd, og ville sende en ANNEN sakkyndig etter dem. Det er jo slik det foregår, at hvis en diktator ikke er fornøyd med valgresultatet, arrangeres det et nytt valg! Arild og Turid Holta var svært heldige og fikk komme seg unna, og oppholdt seg en tid i Sverige. Men før dette hadde de mottatt hjelpetiltak i cirka 15 år. Bv kunne aldri bestemme seg for at disse foreldrene var gode nok til å være alene om ansvaret. Så jeg vil anbefale å nekte sakkyndig over hele fjøla. Men dette gjør at du pådrar deg systemets vrede, så og si. Men det vil nok være bedre totalt sett. Anonymous poster hash: 76bac...9a7 ...du er sprø om du bruker de menneskene der som "sannhetsvitner" på noe som helst... INGEN tar imot hjelpetiltak i 15 år uten en historie lengre og værre enn et vondt år...Om noen i det hele tatt TROR på den galskapen de spyr ut på de sidene der, burde de virkelig tenke seg om noen ganger til... Når det er sagt, en sakkyndig utredning koster fort mlm 60-100 000; det er ikke mange som utfører disse, og dersom du står i "faresonen" for å "måtte" ta imot en slik utredning, ville jeg heller brukt pengene på en fornutig advokat... Anonymous poster hash: 0a70e...1a4
Skylander Skrevet 6. september 2013 Forfatter #10 Skrevet 6. september 2013 Vi har vært på samspillsobservasjon å fått gode tilbakemeldinger muntlig begge gangene, likevel mener de på papiret at det er noe med samspillet meg og gutten min imellom som ikke er bra. Jeg føler da at de er ute etter meg, de hører overhode ikke på hva jeg sier og tramper meg ned som spinnville elefanter. Hvorfor kan ikke de fortelle meg da når vi er til foreldreveiledning og ser igjennom samspillsvideo, hva det er de mener jeg gjør feil? Fikk telefon fra Bup igår, å hun fortsatte med det samme gnålet hun holdt på med før sommeren om at de ville ha oss lagt inn på en familiepost for at de skulle observere samspill over lengre tid og se hvordan gutten min er på skolen. Den store bekymringen min er at dette vil være en forandring som ikke gjør gutten min noe godt, da han er var på forandringer. Hvor er barnets beste oppi det her? Føles ut som at de står å peker mot meg og så herser de med oss og gjør ikke det som er til det beste for gutten min. Jeg har foreslått at de kan heller kan observere i våre omgivelser da, men det var visst ikke mulig i følge henne. Men det vet jeg er mulig, hun er bare så redd for å ikke få overtalt meg til å gjøre det barnevernet ville i utgangspunktet. Jeg merker det på måten hun snakker med meg på, hun hører ikke på hva jeg sier og sier bestandig "men" før hun starter å overtale og presse meg til dette. Dessuten er hun forferdelig vinglete, først sier hun en ting og så en helt annen. Men barnevernet har jeg snakket med om bekymringen min og de hørtes ikke motvillig ut til å prøve å få ordnet en bedre løsning dersom det ble aktuellt. De er ikke så samkjørte som de tror de er.
Gjest FinogFjong Skrevet 6. september 2013 #11 Skrevet 6. september 2013 Vi har vært på samspillsobservasjon å fått gode tilbakemeldinger muntlig begge gangene, likevel mener de på papiret at det er noe med samspillet meg og gutten min imellom som ikke er bra. Jeg føler da at de er ute etter meg, de hører overhode ikke på hva jeg sier og tramper meg ned som spinnville elefanter. Hvorfor kan ikke de fortelle meg da når vi er til foreldreveiledning og ser igjennom samspillsvideo, hva det er de mener jeg gjør feil? Fikk telefon fra Bup igår, å hun fortsatte med det samme gnålet hun holdt på med før sommeren om at de ville ha oss lagt inn på en familiepost for at de skulle observere samspill over lengre tid og se hvordan gutten min er på skolen. Den store bekymringen min er at dette vil være en forandring som ikke gjør gutten min noe godt, da han er var på forandringer. Hvor er barnets beste oppi det her? Føles ut som at de står å peker mot meg og så herser de med oss og gjør ikke det som er til det beste for gutten min. Jeg har foreslått at de kan heller kan observere i våre omgivelser da, men det var visst ikke mulig i følge henne. Men det vet jeg er mulig, hun er bare så redd for å ikke få overtalt meg til å gjøre det barnevernet ville i utgangspunktet. Jeg merker det på måten hun snakker med meg på, hun hører ikke på hva jeg sier og sier bestandig "men" før hun starter å overtale og presse meg til dette. Dessuten er hun forferdelig vinglete, først sier hun en ting og så en helt annen. Men barnevernet har jeg snakket med om bekymringen min og de hørtes ikke motvillig ut til å prøve å få ordnet en bedre løsning dersom det ble aktuellt. De er ikke så samkjørte som de tror de er. Hei, ville bedt om en gjennomgang av hva et slikt opphold innebærer jeg, både av bup, og av barnevernet. Be barnevernet være helt konkrete med deg, hva i samspillet mener de mangler, mener de det er alvorlig og evt. hvorfor? Hva mener de vil forandre seg ved et opphold osv. Mange gruer seg veldig i forkant og har bekymring for hvordan "det er der", men ved en grundig gjennomgang er det mange som innser at oppholdet kan være til god hjelp. Fordelen er at dere da er der "hele tiden" og situasjonene blir ikke så "stive" som ved avtalte observasjoner. Dere vil få flere økter hver dag, og bup vil kunne bruke den tiden på å konkretisere hva de evt. mener er "off". De som observerer, vil greie å gjenkjenne "særheter" hos deg og eller barnet som har eller ikke har betydning for dere, de blir bedre kjent med dere og kan uttale seg med mye større trygghet enn ved kortvarige bolker. En annen ting er at i vante omgivelser er det ikke alltid man greier å "se" hva som ikke stemmer, fordi man blir litt skjult av vaner. Når det kommer til gutten din, vil han føle trygghet uansett, for han er jo sammen deg. For han blir det som en ferietur. Barnevernet er pliktig til å forsøke å strekke tilbudene sine så langt det er mulig. Men dersom de mener at dere trenger en langvarig observasjon, så er de avhengig av å bruke kompetanse de selv ikke besitter. De er ikke psykologer/psykiatere, og for å kunne benytte disse, må de forholde seg til bup sitt system. Noen kommuner kan de trekke inn private aktører i stedet, men slike rapporter vil ikke nødvendigvis bli godtatt som "tungt nok" i en del sammenhenger, dere risikerer at vedkommende ikke "ser" det som er bekymringen, eller "friskmelder" på feil grunnlag. Dette med samspill kan være veldig vanskelig å forstå, nettopp fordi det har med følelser, blikkontakt og innlevelse å gjøre. Det handler ikke om de greiene man gjør "mekanisk" og "tillært", men om de tingene man gjør uten å tenke over, nettopp det gjør det så utfordrende å lære bort/forklare, men også å forstå. Lykke til
Skylander Skrevet 6. september 2013 Forfatter #12 Skrevet 6. september 2013 Vi har vært på samspillsobservasjon å fått gode tilbakemeldinger muntlig begge gangene, likevel mener de på papiret at det er noe med samspillet meg og gutten min imellom som ikke er bra. Jeg føler da at de er ute etter meg, de hører overhode ikke på hva jeg sier og tramper meg ned som spinnville elefanter. Hvorfor kan ikke de fortelle meg da når vi er til foreldreveiledning og ser igjennom samspillsvideo, hva det er de mener jeg gjør feil? Fikk telefon fra Bup igår, å hun fortsatte med det samme gnålet hun holdt på med før sommeren om at de ville ha oss lagt inn på en familiepost for at de skulle observere samspill over lengre tid og se hvordan gutten min er på skolen. Den store bekymringen min er at dette vil være en forandring som ikke gjør gutten min noe godt, da han er var på forandringer. Hvor er barnets beste oppi det her? Føles ut som at de står å peker mot meg og så herser de med oss og gjør ikke det som er til det beste for gutten min. Jeg har foreslått at de kan heller kan observere i våre omgivelser da, men det var visst ikke mulig i følge henne. Men det vet jeg er mulig, hun er bare så redd for å ikke få overtalt meg til å gjøre det barnevernet ville i utgangspunktet. Jeg merker det på måten hun snakker med meg på, hun hører ikke på hva jeg sier og sier bestandig "men" før hun starter å overtale og presse meg til dette. Dessuten er hun forferdelig vinglete, først sier hun en ting og så en helt annen. Men barnevernet har jeg snakket med om bekymringen min og de hørtes ikke motvillig ut til å prøve å få ordnet en bedre løsning dersom det ble aktuellt. De er ikke så samkjørte som de tror de er. Hei, ville bedt om en gjennomgang av hva et slikt opphold innebærer jeg, både av bup, og av barnevernet. Be barnevernet være helt konkrete med deg, hva i samspillet mener de mangler, mener de det er alvorlig og evt. hvorfor? Hva mener de vil forandre seg ved et opphold osv. Mange gruer seg veldig i forkant og har bekymring for hvordan "det er der", men ved en grundig gjennomgang er det mange som innser at oppholdet kan være til god hjelp. Fordelen er at dere da er der "hele tiden" og situasjonene blir ikke så "stive" som ved avtalte observasjoner. Dere vil få flere økter hver dag, og bup vil kunne bruke den tiden på å konkretisere hva de evt. mener er "off". De som observerer, vil greie å gjenkjenne "særheter" hos deg og eller barnet som har eller ikke har betydning for dere, de blir bedre kjent med dere og kan uttale seg med mye større trygghet enn ved kortvarige bolker. En annen ting er at i vante omgivelser er det ikke alltid man greier å "se" hva som ikke stemmer, fordi man blir litt skjult av vaner. Når det kommer til gutten din, vil han føle trygghet uansett, for han er jo sammen deg. For han blir det som en ferietur. Barnevernet er pliktig til å forsøke å strekke tilbudene sine så langt det er mulig. Men dersom de mener at dere trenger en langvarig observasjon, så er de avhengig av å bruke kompetanse de selv ikke besitter. De er ikke psykologer/psykiatere, og for å kunne benytte disse, må de forholde seg til bup sitt system. Noen kommuner kan de trekke inn private aktører i stedet, men slike rapporter vil ikke nødvendigvis bli godtatt som "tungt nok" i en del sammenhenger, dere risikerer at vedkommende ikke "ser" det som er bekymringen, eller "friskmelder" på feil grunnlag. Dette med samspill kan være veldig vanskelig å forstå, nettopp fordi det har med følelser, blikkontakt og innlevelse å gjøre. Det handler ikke om de greiene man gjør "mekanisk" og "tillært", men om de tingene man gjør uten å tenke over, nettopp det gjør det så utfordrende å lære bort/forklare, men også å forstå. Lykke til Takk for et godt svar! Jeg må forsøke å få til et møte med de da, hvor jeg spør om alt jeg lurer på og er usikker på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå