☆☆☆ Skrevet 6. september 2013 #26 Skrevet 6. september 2013 Er sjukemeldt og både stiller spøsmål som aldri ville blitt stilt og gir svar som aldri ville blitt gitt om eg var i form til å gjere fornuftige ting. Ser det som rimelig harmlaust, det er mykje ein funderar på med for mykje fritid..
Bustetroll Skrevet 6. september 2013 Forfatter #27 Skrevet 6. september 2013 For å svare seriøst på spørsmålet ditt så er det som har hendt at vi i dag "skravler" via tastaturet der vi tidligere skravlet med venner og familie. Slike ting har blitt diskutert i umminnerlige tider, men mange har enda ikke vennet seg til å se slike banaliteter drøftet skriftlig. Anonymous poster hash: 2314a...bd5 Joda, jeg forstår det, og det var i grunn ikke rettet direkte mot de som spør for å rakke ned på dem som enkeltpersoner.. Men at man skal bli sammenlignet på kropp og vekt i så stor grad omtrent før man er født, syntes jeg er litt trist. Er det noe store avvik i vekt og vekst, så får man høre det. Utenom dette, har som regel alle friske barn. Store som små, kompakte og slanke. Alle er forskjellige. Hvorfor drive å sammenlikne så fælt ? Det var ikke slikt før!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #28 Skrevet 6. september 2013 Wow, her er det faktisk et tråd for å mobbe andre personers spørsmål. Har selv ikke lagde sånne tråder, men må vel være lov å være litt usikker? Alle kan jo ikke være bedrevitende, perfekte mødre og ha en kjempe høy IQ som dere? Anonymous poster hash: 1c950...cc8
Ziiona Skrevet 6. september 2013 #29 Skrevet 6. september 2013 Er ikke noe som forundrer meg når det kommer til spm om sine egne unger. Virker som enkelte er redde for å tenke selv eller å bruke fornuften. Merket dette med en slektning på juleaften som var. De hat et barn født ca 2 uker før mitt, og på dette tidspunktet var ungene 10-11 mnd. De ble helt sjokkert over å se at vi gav vanlig mat til frokost middag osv. Grovbrød med pålegg til frokost, fikk smake det meste av julemiddagen, noen få rosiner til dessert osv var det vårt barn fikk. Deres satt og smattet på grøt og middagsglass, for de hadde jo ikke tenkt på at barnet kunne få vanlig mat. De fant jo ut t de skulle prøve da, noe som resulterte i at ungen kastet opp alt fordi magen ikke hadde fått sånn mat før. Jeg mener man kommer veldig langt med sunn fornuft, og det er faktisk ikke nødvendig å bekrefte alt man tenker å gi barnet, osv. Så lenge barnet virker glad og fornøyd, spise og legger riktig på seg, ja, da er det faktisk veldig liten sannsynlighet for at du gjør noe galt.
Honningmelon Skrevet 6. september 2013 #30 Skrevet 6. september 2013 For å svare seriøst på spørsmålet ditt så er det som har hendt at vi i dag "skravler" via tastaturet der vi tidligere skravlet med venner og familie. Slike ting har blitt diskutert i umminnerlige tider, men mange har enda ikke vennet seg til å se slike banaliteter drøftet skriftlig. Anonymous poster hash: 2314a...bd5 Joda, jeg forstår det, og det var i grunn ikke rettet direkte mot de som spør for å rakke ned på dem som enkeltpersoner.. Men at man skal bli sammenlignet på kropp og vekt i så stor grad omtrent før man er født, syntes jeg er litt trist. Er det noe store avvik i vekt og vekst, så får man høre det. Utenom dette, har som regel alle friske barn. Store som små, kompakte og slanke. Alle er forskjellige. Hvorfor drive å sammenlikne så fælt ? Det var ikke slikt før! Hvordan vet du at det ikke var slik før?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2013 #31 Skrevet 6. september 2013 For å svare seriøst på spørsmålet ditt så er det som har hendt at vi i dag "skravler" via tastaturet der vi tidligere skravlet med venner og familie. Slike ting har blitt diskutert i umminnerlige tider, men mange har enda ikke vennet seg til å se slike banaliteter drøftet skriftlig. Anonymous poster hash: 2314a...bd5 Joda, jeg forstår det, og det var i grunn ikke rettet direkte mot de som spør for å rakke ned på dem som enkeltpersoner.. Men at man skal bli sammenlignet på kropp og vekt i så stor grad omtrent før man er født, syntes jeg er litt trist. Er det noe store avvik i vekt og vekst, så får man høre det. Utenom dette, har som regel alle friske barn. Store som små, kompakte og slanke. Alle er forskjellige. Hvorfor drive å sammenlikne så fælt ? Det var ikke slikt før! Jo, det var akkurat slik før. Innad i familien, i barselgrupper, blant venner osv sammenliknet man barna før som nå. Har du ikke hørt vias til Prøysen om "Syskenbarn på Gjøvik" (beklager sansynlig vis gal staving). Den tar opp mye av det samme. I tillegg trenger de fleste foreldre bekreftigelse på at barnet er helt normalt eller helst litt bedre enn normalen. Det får man ved å sammenlikne med andre slik har det bestandig vært. Forskjellen er bare at vi i dag bruker en nettside til dette mens vi i tidligere tider gjorde det muntlig eller eventuelt i brevs form. Anonymous poster hash: 2314a...bd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå