Gå til innhold

Noen med tips til en kommende vintermamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva trengs av utstyr og hva trengs garantert ikke? Noe som er ekstra lurt å tenke på med vinterbarn i hus? Hvilke klær osv? Trengs kjørepose, holder det ikke med en ordentlig ulldress?

Kom med alt av tips! :)

Anonymous poster hash: fed05...57f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjørepose er ein slik ting dei som har ser på som essensielt og som vi som ikkje har ikkje ser behovet for. Eg hadde ikkje sist, utover ein strikka bilstolpose, og har ikkje tenkt å investere i ein denne gongen heller.

Men elska den strikkaposen altså :)

Skrevet

Jeg har ikke hatt kjørepose til de to første vinterbarna, til nr 3 skal jeg ha, rett og slett fordi jeg ikke vil bruke en time ut døra når vi skal i bhg. Men nødvendig er det ikke.

En god vogn med plass til skinn og pose har vært gull, jeg kom meg rundt i snøen med min emmaljunga mens andre jeg kjente med trehjulinger klarte ikke brøytekantene.

Godt ulltøy er vel mitt beste tips. Og er det gulvkaldt kan en lekegrind opp av gulvet være greit.

Anonymous poster hash: a3cc2...20c

Skrevet

Kjøp en god ulldress til den lille som han/hun kan bruke i vinterposen, det er et must. jeg elsker krinkelulldress fra Janus, de er utrolig behagelige og litt tykkere enn vanlig ulldress. vet at Nøstebarn også har skikkelig gode ulldreser.

Ullsokker er et must samt ei tykk ulllue. Der har Nøstebarn mange gode, i forskjellig tykkelse og til en grei pris.

Liker veldig godt Odenwalder posen, den er lett, varm og utrolig god!

Lammeskinn både i vogn og seng er et must!

Anonymous poster hash: f3343...a41
Skrevet

Fikk barn i oktober og bilpose var gull verd når det var -15 ute og vi måtte ut. Barna sitter jo bedre sikret om det ikke er for mye klær mellom ungen og selen. Posen utenpå gjorde at hun kun trengte ulldrakt utenpå vanlige klær.

Skrevet

Fikk barn i oktober og bilpose var gull verd når det var -15 ute og vi måtte ut. Barna sitter jo bedre sikret om det ikke er for mye klær mellom ungen og selen. Posen utenpå gjorde at hun kun trengte ulldrakt utenpå vanlige klær.

Enig! :-) Bilstolpose er gull verdt

Anonymous poster hash: 29d66...4c2

Skrevet

Jeg har hatt to vinterbarn (november og desember) og jeg syntes bilstolpose (voksi sin) var utrolig kjekt! En tynn ulldress, ullsokker, og en god balaclava ull-lue på og man er ready to go selv i -20 :)

Kjøp inn hele ulldresser i kløfri ull, evt body+tights/strømpebukser hvis dere skal være mye ute på tur osv, inne trenger man jo strengt tatt ikke annet enn vanlige bomullsklær, og en god ullfleecedress (eks nøstebarn og tom&trine) og votter til å ha på i vogna.

Men trenger jo ikke kjøpe så mye mer til vinterbarn, bare litt varmere klær ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...