Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #26 Skrevet 5. september 2013 joda utspillet hans var riktignok helt på kanten men er faktisk litt enig med han også, selv om utspillet hans var satt veldig på den såkalte spissen. Han ble fengslet i januar for voldt og trusler mot polititjeneste menn og deres omgangskrets, bla så truet han med og voldta personer som stod dem nær og i tillegg bel han dømt for og ha sparket en kvinne i magen og ha slått til henne. Og for dette fikk han HELE 22 DAGER i fengsel for. Hadde den rød grønne regjeringen sluttet med den pokkers snillismen sin og heller fått opp strafferammene og ikke minst oppfølging av tidligere straffedømte så hadde nok mest sannsynligvis denne stakkars jenta i dag vært i livet for da hadde denne galningen sittet i fengsel og dermed hadde han ikke hatt mulighet til og drepe og voldta. Anonymous poster hash: f5a1c...a8f Og etter et år eller ti i fengsel ville han ha vært snill og ufarlig, mener du? Anonymous poster hash: 17bfd...40c Anja ville vært i live i dag om han hadde fått en passende straff for det han gjorde i januar, så for noen ville det spilt en rolle. 22 dager er galskap, mindre enn om du betaler for lite skatt. Anonymous poster hash: 3a210...ba9
Musemorbr / Skrevet 5. september 2013 #27 Skrevet 5. september 2013 Nå var det vel 22 han sonet tidligere? Soninga han sto i kø for nå var på 90 dager. Fremdeles lite for vold, drapstrusler og å trekke kniv.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #28 Skrevet 5. september 2013 Men uansett hva man mener om rettssystemet, så er det ikke Jens som dømmer. Det er fritt frem for de andre partiene også å fremme lovforslag. Hordan tenker dere og Carl I at man skal sikre at alle potensielt farlige skal stenges ute fra samfunnet? Kjøpe en øy som Jan Mayen og sende dem dit? Drepe dem? Legge ned psykiatrien og stenge dem inne og kaste nøkkelen? Anonymous poster hash: 5789b...c26
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #29 Skrevet 5. september 2013 Jeg synes han komikeren fra NRK p3 gikk over alle grenser når han ønsket at Hagen skulle bli drept for noen år siden Synes det er han som fortjener kritikk! Anonymous poster hash: 42751...fd2 Skjønner du ingenting?????? Han ga tilbake med samme mynt, Hagen fikk smake sin egen medisin Anonymous poster hash: 550e3...9b3
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #30 Skrevet 5. september 2013 Jeg synes han komikeren fra NRK p3 gikk over alle grenser når han ønsket at Hagen skulle bli drept for noen år siden Synes det er han som fortjener kritikk!Anonymous poster hash: 42751...fd2 Skjønner du ingenting?????? Han ga tilbake med samme mynt, Hagen fikk smake sin egen medisin Anonymous poster hash: 550e3...9b3 He he, joda, slapp av. Jeg bare synes at dette innlegget var drøyere enn det Hagen sa og mente. Å si noe slikt var virkelig drøyt! Anonymous poster hash: 42751...fd2
Trimsi Skrevet 5. september 2013 #31 Skrevet 5. september 2013 Enig i at det er litt usmakelig,men jeg mener han har et veldig godt poeng! Nemlig HVA i ALL VERDEN gjør slike mennesker løs iblandt oss? Om din datter blir voldtatt eller drept av en gjengangesforbryter...er du ikke enig i at det KUNNE og BURDE vært unngått da?! -Det er min mening! Det er dessverre IKKE mulig å dømme en person før han har begått ett lovbrudd!
Trimsi Skrevet 5. september 2013 #32 Skrevet 5. september 2013 Jeg tar 100% avstand fra Hagen og alt han står for, men: Jeg har hørt at han fikk dom i januar men ventet i "fengselkø", han var en gammel kjenning av politiet med ett rulleblad så lang som ett vondt år! Hvorfor gikk denne mannen løs?? Heldig er den som er norsk , spesielt hvis man man er kriminell!! Vi kan ikke sette alle ustabile, rusmisbrukende og voldelige mennesker i fengsel i flere år. Vi har ikke plass, (det har blitt bygd mange nye fengselsplasser de siste årene) Det vil kunne ha store økomomiske konsekvenser, og man vil være milevis unna våre naboland når det gjelder straffeutmåling. Hva hvis din bror på 19 år drakk på en fest, kom i en krangel og slo til en kamerat, burde han sittet inne i et eller to år? I 2010 ble strafferammen for alvorlige voldssaker og seksuelle overgrep skjerpet betraktelig. Det er sikkert på tide å skjerpe straffenivået for mindre voldsforbrytelser også, men vi kan ikke få en politistat som har flesteparten av innbyggerene sittende inne....
Rivjernet Skrevet 6. september 2013 #33 Skrevet 6. september 2013 Jeg tar 100% avstand fra Hagen og alt han står for, men: Jeg har hørt at han fikk dom i januar men ventet i "fengselkø", han var en gammel kjenning av politiet med ett rulleblad så lang som ett vondt år! Hvorfor gikk denne mannen løs?? Heldig er den som er norsk , spesielt hvis man man er kriminell!! Vi kan ikke sette alle ustabile, rusmisbrukende og voldelige mennesker i fengsel i flere år. Vi har ikke plass, (det har blitt bygd mange nye fengselsplasser de siste årene) Det vil kunne ha store økomomiske konsekvenser, og man vil være milevis unna våre naboland når det gjelder straffeutmåling. Hva hvis din bror på 19 år drakk på en fest, kom i en krangel og slo til en kamerat, burde han sittet inne i et eller to år? I 2010 ble strafferammen for alvorlige voldssaker og seksuelle overgrep skjerpet betraktelig. Det er sikkert på tide å skjerpe straffenivået for mindre voldsforbrytelser også, men vi kan ikke få en politistat som har flesteparten av innbyggerene sittende inne.... Det skjønner jeg selvsagt ! Men de burde ikke gå løs når de venter på å få sone. Avrusning, terapi, noe må gjøres!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå