Gå til innhold

Hvis jeg overfører penger eller betaler en regning på en søndag, forsvinner vel pengene fra min konto umiddelbart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså at de er utilgjengelige for meg, men heller ikke tilgjengelige for mottaker før etter et par dager med mindre han har samme bank?

Jeg kan ikke tilbakestille en overføring, selv om den andre personen ikke mottar pengene på minuttet pga. søndag vel?

Huff kanskje dumt forklart, håper noen forstår :P

Skrevet

Jeg kan gjøre om betalingen frem til ca 14.00 den dagen pengene går ut av konto. Hvis jeg gjør betalingen på søndag er det tidligst mandag.

Anonymous poster hash: 059d9...eb0
Skrevet

Kommer sikkert an på hvilken bank du har. Hos meg forsvinner pengene med en gang med mindre jeg setter en annen forfallsdato.

Anonymous poster hash: 0ea8d...4ae
Skrevet

Men om jeg setter betalingen til søndag trodde jeg pengene forsvant og var utilgjengelige for meg med en gang? Fordi om den andre ikke mottar pengene. Jeg kan ikke ta tilbake en betaling med frist på samme dag etter at jeg har godkjent vel??

Skrevet

Hos meg finnes det en innstilling hvor jeg selv skal bestemme om pengene skal trekkes med en gang eller om jeg skal vente til første faste kjøring:)

Anonymous poster hash: 47afe...688
Skrevet

Men om jeg setter betalingen til søndag trodde jeg pengene forsvant og var utilgjengelige for meg med en gang? Fordi om den andre ikke mottar pengene. Jeg kan ikke ta tilbake en betaling med frist på samme dag etter at jeg har godkjent vel??

Jeg kan det.

Anonymous poster hash: 059d9...eb0

Skrevet

Mener du hvis du har foretatt betalingen på søndag og forfall samme dag-, eller mener du om du foretar betalingen i nettbanken idag feks, men med forfall på søndag?

Hos meg er det sånn at om jeg foretar betalingen den ene dagen og setter forfall den neste, så forsvinner ikke pengene fra kontoen min før den dagen jeg har satt som forfall. Mens om jeg betaler en regning søndag, med forfall samme dag, så forsvinner pengene samtidig.

Klønete forklart, men pytt. ;)

Skrevet

Mener du hvis du har foretatt betalingen på søndag og forfall samme dag-, eller mener du om du foretar betalingen i nettbanken idag feks, men med forfall på søndag?

Hos meg er det sånn at om jeg foretar betalingen den ene dagen og setter forfall den neste, så forsvinner ikke pengene fra kontoen min før den dagen jeg har satt som forfall. Mens om jeg betaler en regning søndag, med forfall samme dag, så forsvinner pengene samtidig.

Klønete forklart, men pytt. ;)

Ja mente med forfall samme dag.

Jeg gjorde det som var lurest og ringte banken så jeg er sikker. De kunne bekrefte at pengene forsvinner med en gang om jeg legger inn samme dag som forfall, også søndag :)

Tusen takk for hjelp jenter :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...