Gå til innhold

Noen prøvere etter MA?

Anbefalte innlegg

Fant ut igår på ultralyd at babyen vår hadde gitt opp. Den hadde blitt 13+3 og alt var flott og fint forrige uke på ul så dette kom som et sjokk!

Skal inn til Ullevål imorgen for utskraping...Merket noe var i ulage når jeg ikke fant hjertelyd på BabyWatcher.

MEN: spørsmålet er om noen nå prøver igjen etter MA? Hvor lenge måtte dere vente? Går dere på noen vitaminer?

Neste gang må jeg gå på progesteron fra el og blodfortynnende samt en haug med vitaminer. Har to friske barn fra før på ett og fire år.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144078274-noen-pr%C3%B8vere-etter-ma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist å høre at du mistet :( det er forferdelig vondt å gå gjennom.

Jeg hadde MA ved min første graviditet. Fikk beskjed om å vente en mens, og deretter prøve igjen. Da klaffet det med en gang, og det gikk helt fint :) tok bare folat.

Jeg hadde også en MA i sommer:( Lilles hjerte sluttet også å slå 13+3.. Fant det ut på ul i uke 14. Helt forferdelig!!

Akkurat som deg fant jeg ikke hjertelyden lenger, så fikk derfor ul.. Fikk tilbake mens 5 1/2 uke etterpå. Så har IKM neste uke. Så håper det fester seg en spire snart..

Men får du utskraping når du var så langt på vei?? Trodde ikke man fikk det når man var kommet over 12 uker!? Jeg fikk sånne piller som satt igang "fødsel".

Når jeg blir gravid igjen nå kommer jeg til å være kjempe nervøs.. Ang vitaminer og sånn kommer jeg vel til å ta de i den gravidpakka fra apoteket:)

Usj frøken! Da vet vel du akkurat hva jeg går igjennom nå. Det er jo så trist, da er det liksom en baby. Mistet forøvrig i sa uke 5 før minstemann og gikk på progesteron med henne og da gikk alt bra.

Fikk beskjed fra gynekolog å gå på både progesteron og blodfortynnende neste gang.

Legen har skrevet at jeg ønsker utskraping, Ullevål sa det er i grenseland men tror kanskje jeg får det. I USA er det ikke lov med pilleabort etter uke 11. Gynekologen sa også at det var for langt på vei for å ta medisinsk...mange må jo uansett inn til utskraping. Gruer meg litt til imorgen men samtidig er det godt å få et avslutning på det hele. Min lille baby er ikke lenger, bare et tomt skall i magen. Har et ultralyd kødd fra forrige uke når den sprelte så fint og den holder jeg nær. Det tristeste er at den fikk aldri vite hvor høyt elsket det var:( Mannen ble også helt knust, mer enn meg.

Ønsker oss begge lykke til! Håper det går bra neste gang. Har du noen barn fra før?

Trist at du har mistet. Jeg har vært gjennom det fem ganger (seks utskrapninger..) og jeg tar blodfortynnende og vitaminer. Jeg har også tatt progesteron. Legene har gitt meg litt forskjellige svar i forhold til hvor lenge etter en abort jeg må vente. Jeg har startet igjen når jeg har følt meg "fit for fight" igjen. Med tanke på infeksjonsfare så må du uansett stå over litt før blødningen gir seg. 

Masse lykke til! Neste gang går det helt fint. Du har to velskapte barn, så noe gjør du jo riktig :) 

Annonse

Ja, her kan jeg melde meg inn.

MA og SA rett etter hverandre i sommer. Blør fortsatt etter den siste, og er veldig usikker på om jeg skal prøve igjen med en gang, eller vente en syklus. Skal til gyn i morgen, så skal høre hva hun synes.

Det verker i hele meg etter å sette i gang. Lurer på om jeg skal ta opp blodfortynnende og progesteronstøtte med gyn og evt prøve dette ved neste graviditet. Trøster meg med at jeg alltid blir fort gravid, så det ER mulig å få det til! Har et barn fra før. Dette er så tøft at her blir det ikke flere enn to (hvis vi får til nr 2, da), selv om jeg egentlig har lyst på flere. Orker bare ikke så mye mere nå. Har i alt hatt fire ufrivillige aborter. Sliten...

Anonymous poster hash: 62e70...fe6

Ja fy flate så slitsomt, så tungt med så mange aborter. Føler med deg! Mine to har vært ganske slitsomme, mest psykisk. Så får vi se hvordan "aborten" går imorgen...

Min fastlege er veldig grei og skriver egentlig ut alt sånt uten problemer og han har sagt at han skal definitivt gjøre det neste gang. Med denne babyen ble vi litt tatt på senga, det klaffet egentlig uten forsøk siden vi ikke hadde satt ordentlig igang da minsten fylte ett nå i juli. Så jeg fikk ikke tatt noe progesteron eller noe annet. Ble bare folat.Dessuten hadde det vært litt alkohol i bildet rett rundt befruktning.

Nei vet sannelig ikke! Babyen hadde det jo å fint for kun en uke siden....kanskje det er mitt feil, noe med meg denne gangen:( Stakkars lille knøttet mitt..

Nå tror jeg vi skal vente til kanskje etter jul før vi setter igang...Da skal jeg forsøke å være forberedt!

Da er jeg tilbake fra Ullevål etter utskraping. Babyen min ble målt til å være 14 et eller annet faktisk, og så perfekt ut bortsett fra at den var stille selvfølgelig;( Mannen måtte konsentrere seg for ikke å begynne å gråte. Nydelig var h*n. Selve utskrapingen har gått veldig bra og smertefritt! Jeg er egentlig i ganske god form! Fikk beskjed fra legen at jeg nå trengte kun å vente en mens også bare kjøre på. Men det tror jeg ikke at jeg orker, har bare lyst å holde bebisen min som ikke lenger er. Vi har kjøpt en flott hvit orkide og et hvitt kubbelys som vi skal tenne for gullet vårt og ta et skikkelig farvel. Så glad jeg har frøknene mine her som jeg kan kose på. Men er vel på'ån igjen snart;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...