Gå til innhold

Nabo fra h.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt oss hus, og naboen kom allerede 5 minutter etter vi hadde overtatt nøkkelen og klaget på parkeringen vår. Og etter dette har vedkommende allerede vært å kjeftet og slengt med leppen 3 ganger til , på parkeringen vår. Og forå si det sånn vi parkerer på vår egen tomt. Så hvordan kan folk finne på å klage på noe sånt ?

Anonymous poster hash: b8343...635

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sa naboen om parkeringen da? Tenker på siden dere hadde parkert på egen tomt?

Lurer veldig.

Anonymous poster hash: d354f...512
Skrevet

Vedkommende sa første gangen: at det var deres tomt, så vi fikk ikke stå der. Så de andre gangene har vedkommende sagt: jeg vet dere eier der, men dere kan ikke stå der likevel. Så når vi fikk kommunen til å komme å sette opp grenser , sa vedkommende at det var ikke vits å sette opp grenser der nede, for de var overhode ikke interessert i at vi skulle bruke tomten der nede .

Skrevet

Ignorer dem og parker der dere vil, ditt hus og om du så vil parkere bobilen din der har de ingenting de skulle sagt.

Anonymous poster hash: 8c4d5...a7d
Skrevet

Sett opp gjerde mot naboen, og så kan du be dem og passe på sin egen eiendom og ikke deres.

Anonymous poster hash: 1d86b...69e

Skrevet

Ignorer dem og parker der dere vil, ditt hus og om du så vil parkere bobilen din der har de ingenting de skulle sagt.

Jeg vet. Og det verste er at vi kun har parkert der ved behov, som feks når vi hadde flyttebiler her og når vi hadde lastebil her, og likevel skjønner ikke vedkommende det. Men da har det blitt sånn at greit, da parkerer vi der for å slå hardt mot hardt, og etter hvert så må de flytte sine biler, for de parkerer faktisk litt på vår eiendom også. Og hvorfor skal vi godta det når de har laget bråk fra dag en? Og ikke har de giddet å hilse på oss en eneste gang heller.

Min tomt, jeg gjør som jeg vil :)

Skrevet

Hvorfor vil ikke de at dere skal parkere på deres egen tomt??

Neste gang de kommer å bruser med fjæra så får dere fortelle gaske enkelt at dere ikke legger dere i opp i hordan de bruker eiedommen sin og dere forventer det samme. Deres eindom deres regler!

Anonymous poster hash: 6a6d7...4f9
Skrevet

Neste gang de kommer å bruser med fjæra så får dere fortelle gaske enkelt at dere ikke legger dere i opp i hordan de bruker eiedommen sin og dere forventer det samme. Deres eindom deres regler!

De har trodd siden se flyttet inn at det var deres, så nå når vi nye kommer, så vil de fortsatt ha den delen som deres egen , og ikke at vi skal bruke den :-/

Skrevet

Ja vi skal sette opp gjerde . Jeg vil ikke ha det sånn. Derfor vi tok kontakt med kommunen, så vi gjorde ting riktig .

Skrevet

Sett opp gjerde eller hekk hvis det er mulig.

Skrevet

De har trodd siden se flyttet inn at det var deres, så nå når vi nye kommer, så vil de fortsatt ha den delen som deres egen , og ikke at vi skal bruke den :-/

Dersom de skal kunne disponere tomta som sin, må de ha hevdet den, eller det må forligge en bruksrett ol. For at de skal ha hevdet, må de og evt. deres forgjengere ha brukt den som sin egen i 20 år, og de må ha vært i god tro. Dersom ikke det er tilfelle er det jo deres, ikke noe mer å diskutere

Skrevet

Ta med i beregningen at naboen faktisk trodde at denne delen av tomten var sin. Det gjør selvfølgelig ikke at de har rett, men det gjør det litt mer forstålig at de klaget flere ganger.

Anonymous poster hash: f732f...a9b
Skrevet

Dersom de skal kunne disponere tomta som sin, må de ha hevdet den, eller det må forligge en bruksrett ol. For at de skal ha hevdet, må de og evt. deres forgjengere ha brukt den som sin egen i 20 år, og de må ha vært i god tro. Dersom ikke det er tilfelle er det jo deres, ikke noe mer å diskutere

Det holder ikke at de har vært i god tro heller. De må ha vært i aktsom god tro. Om kartene har vist at de ikke eier tomten holder det ikke at de har trodd de gjorde det.

Skrevet

Ta med i beregningen at naboen faktisk trodde at denne delen av tomten var sin. Det gjør selvfølgelig ikke at de har rett, men det gjør det litt mer forstålig at de klaget flere ganger.

Jeg synes faktisk ikke at det gjør det mer forståelig. Jeg hadde beklaget det skikkelig hvis jeg fant ut at jeg hadde klaget på naboen når han egentlig parkerte på sin egen tomt. Jeg hadde selvfølgelig vært sur for at det jeg trodde var min eiendom ikke var det og hadde sikkert sutret litt over det ovenfor familien. Men, ovenfor naboen hadde jeg definitivt holdt kjeft.

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor folk velger å ha et godt forhold til sine naboer så godt som det lar seg gjøre.

Anonymous poster hash: 02e7c...df5

Skrevet

Etter første gangen visste de at det ikke var deres. De fikk jo informasjon om det, og sjekket det selv opp. Så det er ingen unnskyldning syntes jeg å oppføre seg sånn mot oss. Hadde og skjønt det hvis vi sto i veien for de, men det gjør vi heller ikke .

Hi

Skrevet

Dersom de skal kunne disponere tomta som sin, må de ha hevdet den, eller det må forligge en bruksrett ol. For at de skal ha hevdet, må de og evt. deres forgjengere ha brukt den som sin egen i 20 år, og de må ha vært i god tro. Dersom ikke det er tilfelle er det jo deres, ikke noe mer å diskutere
De har ingen bruksrett og de har heller ikke hevdet den. Tomten deres ble skilt ut for ett par år siden, og huset deres var innflytningsklart for ca 6 mnd siden.

Skrevet

Mulig de har blitt lurt av selgerene da? Men uansett må de respektere at det er deres og at dere bruker tomta som dere vil. Her kjøpte vi i troen på at vi hadde sjøtomt, med plass til å sette opp naust. Det har ikke vært gjort oppmåling her, så selgerene kunne ikke si nøyaktig hvor grensene gikk. Da vi snakket med naboer om det, kom det frem at det ikke var en eneste flis som var vår. Litt surt, men ikke noe å gjøre med det i ettertid. Fjæra kan vi uansett bruke som vi vil, og at vi ikke får hatt båt og naust klarer vi å leve med. Hvis vi nå skulle nekte eieren å bruke eiendommen sin, tror jeg fort det hadde blitt dårlig naboskap. Ikke ser jeg hvorfor i all verden noen skal gjøre noe sånt heller. Naboen din må være litt av en skrue.

Skrevet

Mulig de har blitt lurt av selgerene da? Men uansett må de respektere at det er deres og at dere bruker tomta som dere vil. Her kjøpte vi i troen på at vi hadde sjøtomt, med plass til å sette opp naust. Det har ikke vært gjort oppmåling her, så selgerene kunne ikke si nøyaktig hvor grensene gikk. Da vi snakket med naboer om det, kom det frem at det ikke var en eneste flis som var vår. Litt surt, men ikke noe å gjøre med det i ettertid. Fjæra kan vi uansett bruke som vi vil, og at vi ikke får hatt båt og naust klarer vi å leve med. Hvis vi nå skulle nekte eieren å bruke eiendommen sin, tror jeg fort det hadde blitt dårlig naboskap. Ikke ser jeg hvorfor i all verden noen skal gjøre noe sånt heller. Naboen din må være litt av en skrue.

Ja de har nok blitt lurt av selgeren. Og selvfølgelig skjønner jeg at det er surt. Men jeg har ingenting med det å gjøre, og jeg har kjøpt min tomt, og har da planer om ha det som min tomt. Har ikke betale for noe andre skal bruke .

Men bare det å kjefte sånn både på oss, og de som kom fra kommunen for å sette opp grensene , skjønner jeg ikke hvordan går an. Vi har hvertfall ikke fått en bra start på flyttingen, men har valgt å ikke bry oss så lenge vi gjør alt etter reglene , så får vi heller bare unngå kontakt med de. Men tingen er jo at de kommer inn til oss i vår hage for å kjefte og be oss flytte bilen .

Vi har ikke flyttet den da, før vi har gjort oss ferdige med det vi har drevet på med .

Hi

Skrevet

Jeg er overasket over hvordan enkelte mennesker kan oppføre seg.

Sett opp gjerde så for dere kan og marker at her eier DERE.

Anonymous poster hash: d354f...512
Skrevet

Her er ein grunn til at fårge eiger solgte huset.

Det beste dokke gjør er ikkje og lage konflikt barre ikkje svar og sjå dumt på nabo og gå. Ikkje svare til noen som er kun ute etter helvete, det provoserer så grusomt for dei.

Anonymous poster hash: e8de4...7a2

Skrevet

BAre forhold dere helt rolig og ikke si så mye- annet enn at dette er deres tomt, og dere gjør som dere vil på den, så får de gjøre som de vil på sin eiendom. Det er jo ikke deres feil at de evt har blitt lurt.

Skrevet

Jeg tror det smarteste dere gjør er å stikke bort til naboen. Fortelle at dere forstår at det er utrolig kjedelig å ha blitt lurt av selger slik de har blitt og at dere selvfølgelig vil stille opp hvis de trenger vitner, papirer eller liknende for å få igjen penger eller for å få annen kompansasjon fra selger. Hvis dere uansett har tenkt å bruke området som reserveparkering kan dere jo kansje også tilby dem å la gjester parkere der når de har selskap ol.

Å gjøre noe slikt er ikke noe dere har plikt til, men det kan gi dere et godt naboforhold. Det er mye verdt i forhold til å tviholde på rettighetene sine. Det er vansklig, men dere kan tjene på det.

Skrevet

Jeg vet. Og det verste er at vi kun har parkert der ved behov, som feks når vi hadde flyttebiler her og når vi hadde lastebil her, og likevel skjønner ikke vedkommende det. Men da har det blitt sånn at greit, da parkerer vi der for å slå hardt mot hardt, og etter hvert så må de flytte sine biler, for de parkerer faktisk litt på vår eiendom også. Og hvorfor skal vi godta det når de har laget bråk fra dag en? Og ikke har de giddet å hilse på oss en eneste gang heller.

Min tomt, jeg gjør som jeg vil :)

LAG GJERDE!!!

Anonymous poster hash: c89ff...088

Skrevet

Ikke la dem fortsette å bruke deres eiendom, for til slutt kan det ende med de mener de har hevd på den.

Anonymous poster hash: 1d86b...69e

Skrevet

Dere kan jo buse over til naboen og kjefte og smelle litt på de, fordi de har parkert bilen sin feil på tomta si. Dere misliker sterk at de parkerer bilen sin akkurat der på tomta si og ber dem flytte den snarest! ;)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 62753...087

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...