MammantilNurket Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Oppdaget at vi var nesten tomme for brød ... og hva gjorde så Nurkets ømme Moder med dette?? Hun satte i gang og bake et focacciabrød som Nurkets fader kan ha med på kontoret i morgen. Suburbias Domestic Diva - dét er meg!! Er så huslig at jeg (nesten) blir (litt) kvalm
Nullstress;) Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 Flink du er Her blir det panikktur ned på esso om jeg finner ut at jeg ikke har brød
KnertenBlirStorebror <3 Skrevet 4. september 2013 #3 Skrevet 4. september 2013 Du er heldig! Jeg har nettopp funnet ut av hva en bake-bolle og slikkepott er hehe.. Er så absolutt ikke flink nok til å bake!
Gjest Kira Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 Sånn går det når man flyttet på landet. Er ikke så mye annet å ta seg til
MammantilNurket Skrevet 4. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2013 Regnet ut at det ville være mer styr å gå til bensinstasjon enn å bake
KnertenBlirStorebror <3 Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Sånn går det når man flyttet på landet. Er ikke så mye annet å ta seg til Vi har nettopp flyttet laaaangt ut på landet, men holder på å renovere et hus fra tidelig 1900-tallet. Når vi en gang blir ferdig så kommer kanskje bakelidenskapen og sparker meg i rompa? (Får vi håpe). Er faktisk flau. hehe
CaptainHindsight Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 Åh, focaccia <3 Så flink du er Må innrømme at jeg er over middels glad i å lage mat selv, så mye at moren min vil ha meg gentestet, haha. Felles trøst får være at man ikke er kjerring før man baker fire Allers-brød før klokken halv syv på morningen. (No offense til alle Allers-damer der ute)
MammantilNurket Skrevet 4. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 4. september 2013 (endret) Og slik ble det ... opp-ned, men dog Endret 4. september 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #9 Skrevet 5. september 2013 Det såg jo fantastisk ut Har du lyst å dele oppskrift? Anonymous poster hash: ef34f...d3e
Mamalarma Skrevet 5. september 2013 #10 Skrevet 5. september 2013 Meeeen, du burde jo heller bakt et sunt og godt grovbrød - ikke focacciabrød da......
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #11 Skrevet 5. september 2013 Hehe, sånt gjør jeg også. Ikke fordi jeg er husmor men fordi det ville tatt over en time å få kjøpt brød ellers. Anonymous poster hash: 4e12f...f1a
magica fra tryll Skrevet 5. september 2013 #12 Skrevet 5. september 2013 Hiver meg på skrytebølgen;) Her ble det pai med grønnsaker fra hagen bakt på morgenen til høstfesten i barnehagen,-akk disse perfekte husmødre altså.....
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #13 Skrevet 5. september 2013 flinka Skrytetråder er bra.. vi burde alle skryte litt mer av oss selv!! Min tur: i går serverte jeg middag til mann, barn og 4 venner av barna (som uplanlagt var med hjem fra barnehage/skole).. etter sengetid satte jeg en brøddeig til heving før jeg stakk på trening. Kom hjem fikk brødene inn i ovnen, lagde en stor porsjon kjøttkaker før jeg stupte ned på sofaen og halvsov meg gjennom 3 episoder av home and away (my guilty pleasure) ER jeg så flink hver dag?? neppe.. Anonymous poster hash: 96312...ef1
petite fleur Skrevet 5. september 2013 #14 Skrevet 5. september 2013 Vi var også rimelig tomme for brød i dag, men bake kan jeg ikke - det ble grove vafler i stedet
MammantilNurket Skrevet 5. september 2013 Forfatter #15 Skrevet 5. september 2013 (endret) Jeg har en latterlig enkel oppskrift - alle mål er litt sånn på gefühlen Aller først: bland inn 4 teskjeder av dine favoritturter (tørkede) i ca.1 dl.god olivenolje. Sikt ca. 1/2 kg. 2 ganger (dette er viktig!!), bland inn litt salt, litt sukker og 1 pose tørrgjær. Rør inn ca.1/2 liter fingervarmt vann slik at deg blir en løs deig. Heves på varmt sted f.eks.i vannbad under gladpak i minst en time. Ha bakepapir i en liten langpanne, hell i deigen og la den hygge seg et kvarters tid. Tøm over urteoljen. Lag små hull i deigen slik at oljen kommer ned i deigen, strø over litt maldonsalt, stikk ev.inn noen oliven, ostebiter eller noe annet snask du har for hånden. Stekes på 220 grader i et kvarters tid Avkjøles på rist. Endret 5. september 2013 av MammantilNurket
Bumblebeee Skrevet 5. september 2013 #16 Skrevet 5. september 2013 Jeg baker også foccacia av og til, men synes ikke de er noe gode dagen etter. Hvordan får du dem til å holde seg gode og ikke bli seige?
fikas Skrevet 5. september 2013 #17 Skrevet 5. september 2013 Jeg elsker focaccia!! Å, nam! Og jo mer av alt jo bedre. Jeg pleier å ha soltørkede tomater og fetaost i deigen. Og oppå! Og masse krydderolje! Og salt. Æsj, nå fikk jeg også lyst på....!!!!
MammantilNurket Skrevet 5. september 2013 Forfatter #18 Skrevet 5. september 2013 Jeg oppbevarer det i en kakeboks av metall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå