Gå til innhold

Skryteinnlegg ... Advarsel!! Kvalmt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget at vi var nesten tomme for brød ... og hva gjorde så Nurkets ømme Moder med dette??

Hun satte i gang og bake et focacciabrød som Nurkets fader kan ha med på kontoret i morgen.

Suburbias Domestic Diva - dét er meg!!

Er så huslig at jeg (nesten) blir (litt) kvalm :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flink du er ;)

Her blir det panikktur ned på esso om jeg finner ut at jeg ikke har brød ;)

Skrevet

Du er heldig! Jeg har nettopp funnet ut av hva en bake-bolle og slikkepott er ;) hehe.. Er så absolutt ikke flink nok til å bake! :(

Skrevet

Sånn går det når man flyttet på landet. Er ikke så mye annet å ta seg til ;)

Skrevet

Regnet ut at det ville være mer styr å gå til bensinstasjon enn å bake :P

Skrevet

Sånn går det når man flyttet på landet. Er ikke så mye annet å ta seg til ;)

Vi har nettopp flyttet laaaangt ut på landet, men holder på å renovere et hus fra tidelig 1900-tallet. Når vi en gang blir ferdig så kommer kanskje bakelidenskapen og sparker meg i rompa? :D (Får vi håpe). Er faktisk flau. hehe :P

Skrevet

Åh, focaccia <3

Så flink du er :) Må innrømme at jeg er over middels glad i å lage mat selv, så mye at moren min vil ha meg gentestet, haha. Felles trøst får være at man ikke er kjerring før man baker fire Allers-brød før klokken halv syv på morningen. (No offense til alle Allers-damer der ute)

Skrevet (endret)

Og slik ble det ... opp-ned, men dog ;)

post-853090-118013_thumb.jpg

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Det såg jo fantastisk ut :)

Har du lyst å dele oppskrift? ;)

Anonymous poster hash: ef34f...d3e

Skrevet

Meeeen, du burde jo heller bakt et sunt og godt grovbrød - ikke focacciabrød da...... :P  ;)

Skrevet

Hehe, sånt gjør jeg også. Ikke fordi jeg er husmor men fordi det ville tatt over en time å få kjøpt brød ellers.

Anonymous poster hash: 4e12f...f1a

Skrevet

Hiver meg på skrytebølgen;) Her ble det pai med grønnsaker fra hagen bakt på morgenen til høstfesten i barnehagen,-akk disse perfekte husmødre altså.....;)

Skrevet

flinka :)

Skrytetråder er bra.. vi burde alle skryte litt mer av oss selv!!

Min tur: i går serverte jeg middag til mann, barn og 4 venner av barna (som uplanlagt var med hjem fra barnehage/skole).. etter sengetid satte jeg en brøddeig til heving før jeg stakk på trening. Kom hjem fikk brødene inn i ovnen, lagde en stor porsjon kjøttkaker før jeg stupte ned på sofaen og halvsov meg gjennom 3 episoder av home and away (my guilty pleasure)

ER jeg så flink hver dag?? neppe.. 

Anonymous poster hash: 96312...ef1
Skrevet

Vi var også rimelig tomme for brød i dag, men bake kan jeg ikke - det ble grove vafler i stedet :)

Skrevet (endret)

Jeg har en latterlig enkel oppskrift - alle mål er litt sånn på gefühlen ;)

Aller først: bland inn 4 teskjeder av dine favoritturter (tørkede) i ca.1 dl.god olivenolje.

Sikt ca. 1/2 kg. 2 ganger (dette er viktig!!), bland inn litt salt, litt sukker og 1 pose tørrgjær. Rør inn ca.1/2 liter fingervarmt vann slik at deg blir en løs deig. Heves på varmt sted f.eks.i vannbad under gladpak i minst en time.

Ha bakepapir i en liten langpanne, hell i deigen og la den hygge seg et kvarters tid. Tøm over urteoljen. Lag små hull i deigen slik at oljen kommer ned i deigen, strø over litt maldonsalt, stikk ev.inn noen oliven, ostebiter eller noe annet snask du har for hånden. Stekes på 220 grader i et kvarters tid :D

Avkjøles på rist.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg baker også foccacia av og til, men synes ikke de er noe gode dagen etter. Hvordan får du dem til å holde seg gode og ikke bli seige?

Skrevet

Jeg elsker focaccia!! Å, nam! Og jo mer av alt jo bedre. Jeg pleier å ha soltørkede tomater og fetaost i deigen. Og oppå! Og masse krydderolje! Og salt.

Æsj, nå fikk jeg også lyst på....!!!!

Skrevet

Jeg oppbevarer det i en kakeboks av metall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...