Gå til innhold

Uteblitt mens, negativ test

Anbefalte innlegg

Hei. Er helt ny her, men jeg har ingen andre å spørre. Jeg føler meg som en uvitende ungdom akkurat nå, selv om jeg faktisk er 41 år og mor til voksne barn.  De gangene jeg har vært gravid har det skjedd på første forsøk uten noen tanke på eggløsning eller ikke.

Saken er den at jeg har hele mitt liv hatt regelmessig menstruasjon. Det lengste jeg har gått over tiden er to dager. Rett etter forrige mens kom spiralen ut, og jeg har ikke fått satt inn ny. Men kjæresten min har vært bortreist, så vi har bare rukket å hatt samleie to ganger, og det var 7 og 9 dager før forventet mens. Dette skal jo være en "sikker" periode. Så kom ikke menstruasjonen. Skulle hatt den for en uke siden. Har hatt mensmurringer hele uken, men ikke en dråpe har vist seg engang. Tok en test i går kveld, den var negativ, vet at jeg burde tatt den på morgenen, men jeg holdt meg i flere timer før jeg tok den.

Jeg er jo i en alder hvor det kan være vanskelig å bli gravid, og med en syklus som er veldig stabil. Jeg trodde virkelig at jeg kunne satse på sikker periode, selv om jeg aldri har gjort det før. Har hørt om forsinket eggløsning, men det er jo helt utrolig om det skulle skje akkurat denne gangen når jeg var ubeskyttet.

Er det noen som vet om det er fysisk mulig å bli gravid 7-9 dager før forventet mens? I teorien kan det jo ha skjedd enda nærmere mens ettersom sædcellene visstnok kan leve noen dager i kroppen. Og da vil det kanskje være for tidlig å se det på en test? I så fall, hvor lenge bør jeg vente før jeg tar en ny? Jeg holder på å bli sprø av å ikke vite, trodde jeg skulle slå meg til ro med den negative testen, men føler at det er noe som ikke stemmer.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144078206-uteblitt-mens-negativ-test/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du har nok mye mer erfaring enn meg da, men sies det ikke at hcg dobles hver andre/tredje dag?

Og sædceller kan leve opptill 5 døgn i god atmosfære?

Blodprøve hos legen kan vell gi deg det beste svaret ;)

Lykke til med hva enn du ønsker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...