Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Skal slutte nå. Må få opp motivasjonen! Please gi meg vann på mølla. Detaljert og brutalt om hvor fælt det er å røyke og hvor digg det er å slippe å måtte røyke. Er ikke gravid, men har små barn. Anonymous poster hash: 69d94...bc2
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 Vet ikke, men hva er vitsen med å bruke penger på dårlig helse?? Anonymous poster hash: 9f47c...554
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #3 Skrevet 4. september 2013 Røykere lukter helt forjævlig. Har vært røyker selv, og først nå som ikke-røyker merker jeg den sure kjipe lukta som setter seg i hud, klær og hår! Klarer ikke å sitte ved siden av røykere på bussen engang, for jeg synes de stinker sånn..... Anonymous poster hash: 39bc9...86d
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 Jeg har sluttet å røyke, og når jeg har fått lyst på røyk igjen, så er det tanken på stanken som har stoppet meg. Spesielt etter at jeg fikk barn. Barnet mitt skal få slippe å ha en stinkende mamma. Anonymous poster hash: 53914...b1c
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #5 Skrevet 4. september 2013 Det er dyrt, du kan jo reise på en liten ferie hvert år for alle pengene du bruker på røyk. Jeg synes røyk stinker, så da blir du jo å lukte bedre Kroppen har det bedre uten røyk, du slipper å få blandt annet kols Anonymous poster hash: ae6ac...6ff
Himmel og hav Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Når du røyker får du: - dårligere luktesans - gusten hud - tidligere rynker - dårligere smakssans - dårligere immunforsvar - dårligere kondis og du har: - høyere risiko for kreft i lunge, strupe og munnhule - høyere risiko for astma og kols - høyere risiko for hjerteinfarkt - høyere risiko for slag - høyere risiko for abort, dødfødsel eller at barnet dør i krybbedød - høyere risiko for å få et barn med lav fødselsvekt og svekket helse - høyere risiko for å streve for å bli gravid samt at du: - lukter vondt - plager folk rundt deg med røyk - brenner opp penger - forgifter kroppen ved hvert trekk - bruker opp tid som kunne vært brukt på andre ting - påfører deg selv stress ved å måtte "rekke en røyk før neste møte/henting i bhg/ før toget går/osv" - utsetter andre for helseskadelige stoffer God røykslutt. Det er ikke nødvendigvis vanskelig å slutte
lillefrøken90 Skrevet 5. september 2013 #7 Skrevet 5. september 2013 Jeg har sluttet å røyke for 5 uker siden! Siden vi prøver å få barn:) og jeg må si at jeg har det mye bedre med meg selv, begynte å trene og gå tur for det syns jeg hjelper! Har mye mere energi, tid og har fått bedre farge i ansiktet:) og har ikke den vonde ettersmaken i munnen lengere:) men syns jo litt synd på sambo som har en veldig ustabil samboer for tiden, for det er ikke lett! Men for hver dag som går så blir jeg bare mere og mere stolt og er mere bevist på at jeg skal klare det! For jeg har bestemt meg for å IKKE røyke den dagen jeg er gravid!! Masse lykke til:) blir en helt annen verden men en mye bedre en:)
Von Hertelhofen Skrevet 5. september 2013 #8 Skrevet 5. september 2013 Når du slutter å røyke får du bedre selvfølelse. Du slipper å gå rundt å føle deg mindreverdig. Du slipper å føle deg elendig når du er steder det ikke er lov/anledning til å røyke. Du slipper den desperate følelsen du får når du tilfeldigvis ikke har mer røyk igjen, og det er laaaangt til nærmeste åpne bensinstasjon.
Musemorbr / Skrevet 5. september 2013 #9 Skrevet 5. september 2013 Det finnes ikke en enesre grunn til å ikke slutte. Og ja, det er sant at røykere stinker. Det er verre enn sure sokker og svette tenårings-gymbagger til sammen. Holder pusten når jeg går forbi en røyker. De fleste røykere har så nedsatt luktesans at de i tillegg bruker alt for mye parfyme, som blander seg med røykosen. Æsj!
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 5. september 2013 #10 Skrevet 5. september 2013 Grunner til å ikke røyke?? Du mener vel: finnes det en eneste grunn til å røyke? NEI!!!! Du er kjempeflink om du klarer å stoppe! Lykke til!
Mononoke Skrevet 5. september 2013 #11 Skrevet 5. september 2013 (endret) Ville du plassert kjeften din over bilens eksosrør når motoren var i gang? Ikke? Det er jo mindre farlige stoffer i eksos enn det er i tobakksrøyk vet du Kjøp "Endelig ikke røyker, for kvinner" av Allen Carr, og la han hjelpe deg med å plukke av hjernevaskinga di. Det er lett å slutte å røyke, så lenge du har endret tankesettet ditt. Tenk gjennom det boken prøver å hjelpe deg med å se, og følg instruksene. Det vil si, ikke slutt å røyke før du har lest ferdig boka. Hilsen ikke røyker i snart to år. Endret 5. september 2013 av Fruktig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå