Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Ble det ks eller vanlig fødsel med nr 2? Hvorfor fikk dere i såfall ks andre gangen også? Anonymous poster hash: d5e53...6d0
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 Dette lurer jeg på også. Hadde ks nå i sommer, og HÅPER jeg får føde vanlig neste gang jeg skal føde... Anonymous poster hash: 96406...c73
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #3 Skrevet 4. september 2013 Ks med første og vaginal med andre. Første ble tatt med ks pga infeksjon, så det var ingenting fysisk som tilsa at jeg ikke kunne føde vaginalt med andre. Anonymous poster hash: 6c452...dcc
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 Akutt keisersnitt med første, og planlagt med andre. Det ble oppdaget seteleie uka før termin, og pga tidligere snitt ville de ikke prøve på vending og igangsetting. Så jeg fikk velge selv. Vente og ta sjansen på vaginal fødsel eller keisersnitt. Jeg valgte det siste! Anonymous poster hash: a5c09...0c3
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #5 Skrevet 4. september 2013 KSmws både første og andre. Veldig fornøyd, begge gangene på RH. Anonymous poster hash: 8b457...d6b
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Hadde hastesnitt med første og det ble hastesnitt med andremann også. Ingen av fødselen gikk som de skulle, var skuffet over dette i starten, men nå tenker jeg ikke så mye på det lenger. Er glad for at jeg har to flotte barn :-) Anonymous poster hash: b1e8d...3e0
klg,2 boys now:) Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 Haste ks med første,ble planlagt ks med 2. Mann pga traume etter 1.fødsel.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #8 Skrevet 4. september 2013 Ks med første p.ga tverrleie. Fikk beskjed om at alt så bra ut for vaginal fødsel neste gang. Med nummer to la morkaka seg rett foran åpningen, så da måtte det bli KS. Dessuten lå ungen i tverrleie igjen... Nummer 3 KS pga tverrleie. Anonymous poster hash: 123b8...cde
Galskapens overhode Skrevet 4. september 2013 #9 Skrevet 4. september 2013 1. KS 2. Vag 3. Vag Om jeg kunne velge- vaginal fødsel ja takk selv om fødselssmerten er vondt, så merket jeg godt på kroppen at dette var den laget for å tåle. Følte meg sykelig og svak etter KS.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #10 Skrevet 4. september 2013 Ks med første og vaginal med andre Anonymous poster hash: efb4c...6a5
Caprica Skrevet 4. september 2013 #11 Skrevet 4. september 2013 Akutt keisersnitt med første, og planlagt med andre. Det ble oppdaget seteleie uka før termin, og pga tidligere snitt ville de ikke prøve på vending og igangsetting. Så jeg fikk velge selv. Vente og ta sjansen på vaginal fødsel eller keisersnitt. Jeg valgte det siste! Anonymous poster hash: a5c09...0c3 Akkurat det samme med meg.
Mrs. Kaizer Skrevet 5. september 2013 #12 Skrevet 5. september 2013 KS med første og vaginal fødsel med de tre neste. Foretrekker helt klart vaginal fødsel!
Iiiiik Skrevet 5. september 2013 #13 Skrevet 5. september 2013 KS med første etter at pulsen hennes var for lav mellom riene og de var redde for skader pga oksygenmangel. Hun var dessuten veldig stor og jeg er ikke så stor, så det spørs om det ville gått uansett. Vaginal fødsel med de andre to neste, helt ukomplisert begge gangene. Foretrekker helt klart vaginal fødsel. Tok kortere tid ift amming og det tok også kortere tid før jeg var fit for fight igjen.
mams87 Skrevet 5. september 2013 #14 Skrevet 5. september 2013 Haste ks med første,ble planlagt ks med 2. Mann pga traume etter 1.fødsel. Haste ks med første,ble planlagt ks med 2. Mann pga traume etter 1.fødsel. Samme her.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 5. september 2013 #15 Skrevet 5. september 2013 Katastrofekeisersnitt med første og fødselsangst med neste... Men etter mange gode samtaler på Rikshospitalet så var jeg klar for å føde, på mine premisser og med lovnad om at hvis det skulle vise seg at det gikk feilveien neste gang så ville de ta keisersnittet før det var så krise som sist gang! Det endte i en fantastisk fødselsopplevelse med nr to og jeg gleder meg enormt til siste fødsel nå i desember.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #16 Skrevet 5. september 2013 Tusen takk for svar Jeg hadde ks for nesten to år siden, og skal forhåpentligvis ha en vaginal fødsel nå i november. Men legen mente at siden jeg måtte ha ks sist, pga seteleie, så er sannsynligheten stor for ks denne gangen også. Da han mente at noen bekken er konstruert slikt at barnet naturlig faller i seteleie, og ikke hodeleie. Noen som har hørt om dette før? :/ hi Anonymous poster hash: d5e53...6d0
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 5. september 2013 #17 Skrevet 5. september 2013 Tusen takk for svar Jeg hadde ks for nesten to år siden, og skal forhåpentligvis ha en vaginal fødsel nå i november. Men legen mente at siden jeg måtte ha ks sist, pga seteleie, så er sannsynligheten stor for ks denne gangen også. Da han mente at noen bekken er konstruert slikt at barnet naturlig faller i seteleie, og ikke hodeleie. Noen som har hørt om dette før? :/ hi Anonymous poster hash: d5e53...6d0 Aldri! Hmmm, uansett, det som skjer det skjer, men jeg krysser fingrene for at du får det slik du ønsker.
Trimsi Skrevet 5. september 2013 #18 Skrevet 5. september 2013 Tusen takk for svar Jeg hadde ks for nesten to år siden, og skal forhåpentligvis ha en vaginal fødsel nå i november. Men legen mente at siden jeg måtte ha ks sist, pga seteleie, så er sannsynligheten stor for ks denne gangen også. Da han mente at noen bekken er konstruert slikt at barnet naturlig faller i seteleie, og ikke hodeleie. Noen som har hørt om dette før? :/ hi Anonymous poster hash: d5e53...6d0 Aldri! Hmmm, uansett, det som skjer det skjer, men jeg krysser fingrene for at du får det slik du ønsker. Tusen takk for svar Jeg hadde ks for nesten to år siden, og skal forhåpentligvis ha en vaginal fødsel nå i november. Men legen mente at siden jeg måtte ha ks sist, pga seteleie, så er sannsynligheten stor for ks denne gangen også. Da han mente at noen bekken er konstruert slikt at barnet naturlig faller i seteleie, og ikke hodeleie. Noen som har hørt om dette før? :/ hi Anonymous poster hash: d5e53...6d0 Ja, formen på livmor kan ha også en betydning for om det blir seteleie eller ikke. Dessuten kan muskelknuter i livmora virke inn og mye fostervann.... Men sjansene er jo størst for riktig leie og vaginal fødsel da
røderoser Skrevet 5. september 2013 #19 Skrevet 5. september 2013 Haste keisersnitt med første, og vaginal med nr 2. Vil absolutt ha vaginal fødsel med 3 mann, men det blir en stund til siden minste bare er 3 mnd Kunne ikke gå den første uka etter keisersnittet, og fungerte ikke skikkelig på mange uker. Etter den vaginale fødselen var jeg oppe på 2 ben og gikk etter en halvtime, og fungerte veldig bra helt fantastisk
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #20 Skrevet 5. september 2013 Takk for alle svarene da krysser jeg fingrene for at gutten holder seg i hodeleie og at jeg får en vaginal fødsel i november hi Anonymous poster hash: d5e53...6d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå