Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 9 åringen har brått for skikkelig vondt i magen, på ventre side over hoftekammen. Hva er det som skjuler seg der ? Nyrer, blindtarm ??? Anonymous poster hash: 20869...40d
GeeGee Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 På venstre side når dere står mot hverandre? Der ligger en del av tykktarmen, inkl blindtarmen. Nyren ligger litt høyere, bak. Men mest sannsynlig er det blindtarmen hvis det er plutselig veldig vondt, særlig hvis hun også får feber, krøker seg sammen, ikke klarer å ligge stille. Anbefaler en en tur på legevakten. God bedring til jenta di!
GeeGee Skrevet 4. september 2013 #3 Skrevet 4. september 2013 http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/blindtarmbetennelse-2182.html
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 Hans venstre side. Anonymous poster hash: 20869...40d
rytme Skrevet 4. september 2013 #5 Skrevet 4. september 2013 blindtarmen er på høyre side men det er en nyre på hver side da så det kan jo være stein?? har hørt at det gjerne kjennes mer bak på ryggen enn fremme på magen..... litt vanskelig å si, du får nesten ta han til legen?
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Er alene med ungene i kveld, og minste sover. Hadde håpet at det går over av seg selv, men greit å vite hva det kan være. Han har fått en varmeflaske på, og sovnet. Følger med han gjennom natten og han sover med meg. Har ikke feber eller nedsatt allmenntilstand. Takk for svar. HI Anonymous poster hash: 20869...40d
GeeGee Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 (endret) Hm. Det er jo nyre på den siden også, men oppfatter det som det er lenger ned enn nyren ligger. Men det kan jeg jo selvfølgelig ikke vite. De er tykktarm der også, men det er mindre vanlig at barn får sykdom på den siden. Blindtarmsbetennelse kan begynne midt i magen og "vandre" mot høyre, men jeg er usikker på om det kan begynne helt på venstre side. Det kan selvfølgelig være mage/tarminfeksjon også. Men jeg anbefaler en tur til legen, legevakt hvis han har veldig vondt nå, øh-time hos fastlegen i morgen hvis det kan vente litt. (Jeg vil påpeke at jeg ikke er lege, altså). Endret 4. september 2013 av GeeGee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå