Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Har lest og ledd en del av tråden om hva en aldri trodde en skulle si, og det er en ting jeg blir så overraska over. Sitter dere alle på do og bæsjer foran ungene? Vasker dere i rumpa og bytter tampong foran de små? Hvor gamle er ungene når dere begynner å lukke dodøra etter dere igjen og har litt privatliv på do? Anonymous poster hash: 011ad...36a
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 Jeg bæsjer ikke foran noen! Helst ikke kattungene en gang. De sitter utfor og roper på meg Jeg bytter heller ikke tampong når barna er der, men det hender de går forbi når jeg tisser og ser jeg har bind. Og det hender de kommer inn overraskende. Jeg låser kun når jeg bæsjer.
☆☆☆ Skrevet 4. september 2013 #3 Skrevet 4. september 2013 Ikkje av valg, men av nødvendighet. Ho er 16 mnd no, og er det berre oss to heime foregår alt med open dodør. Ho går til og frå. Ho er så vant med å få vere med på do at det ikkje alltid er greit å få gå aleine om det er andre tilstades, men då må ho velge mellom å vere på badet eller la vere. Open dør og folk i hus er uaktuelt. Anar ikkje kor lenge det vil vedvare.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 Jeg går fremdeles på do og tisser og skifter bind foran 7-åringen, gjør meg ingenting. Han har nok vett til å gå ut hvis han synes det er flaut. Men jeg vil være i fred når jeg gjør nummer 2 Anonymous poster hash: a7863...407
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #5 Skrevet 4. september 2013 Da de var små var de med inn på do sammen med meg, men å er de 3 og 6 år og det er lenge siden de sluttet å være med. Husker ikke helt hvor gamle de var, men tror det er minst 1 år siden yngste var med. Dvs hvis jeg bare skal tisse, så kan jeg gjøre det mens de er på badet. Mensen har jeg hatt en gang siden jeg fikk barn (hormonspiral), men uansett så hadde jeg ikke skiftet tampong mens de var på badet. Anonymous poster hash: a0d57...474
valkyrien Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 På do vil jeg være alene. På 3 år har jeg hatt med guttungen en eneste gang, da var vi på et kjøpesenter, og jeg fikk akutt diare.
n74 Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 Jeg forsøker stort sett å være alene når jeg bæsjer. Men hvis jeg må bæsje hvis jeg er på et senter feks, så må nok 3-åringen være med inn. Verken hun eller ukjente voksne stoler jeg nok på til å stå utenfor å vente. Tampong, bare et par ganger hvor hun har overrasket meg (vi lever uten donøkkelen pga treåringen synes det er gøy å låse døra). Tissing, stadig vekk:-) Åpen dodør, stadig vekk. Selv mannen min som fikk helt noia av besøk på do før vi fikk barn, tenker ikke på det lenger.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #8 Skrevet 4. september 2013 Det bryr jeg meg fint lite om. Jeg bæsjer i mitt eget hjem og om min egen familie kommer inn når jeg er på du, det gjør meg ingenting. Anonymous poster hash: 71a07...57d
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #9 Skrevet 4. september 2013 Her går vi på do foran hverandre alle sammen. Eldste er 11. Anonymous poster hash: b2e2a...706
Gjest Kira Skrevet 4. september 2013 #10 Skrevet 4. september 2013 Jeg kunne ofte tenkt meg å vært på do alene, men det er ikke alltid mulig. Alle mine barn er under 4 år, og det hadde blitt ramaskrik hvis jeg lukker døren foran dem. Når mannen er hjemme gjør jeg selvsagt det, men ettersom jeg er mye alene er det ikke så ofte jeg kan.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #11 Skrevet 4. september 2013 Jeg har funnet ut som småbarnsmor til bleiebarn som kliner seg til hele dagen, så befinner jeg meg jo strengt talt inne på et bad nesten hele dagen. Til slutt ble det en vane for oss å gjøre fra oss med familien rundt seg. 6-åringen ble nærmest litt fornærmet her om dagen da jeg spurte om å få et øyeblikk i fred der inne for å skifte bind... Anonymous poster hash: e8536...08a
me_87 Skrevet 4. september 2013 #12 Skrevet 4. september 2013 Jeg gidder ikke en unge som hylskriker og hamrer på døren fordi jeg låser døren,så ja jeg går på do selv om ungen er der.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #13 Skrevet 4. september 2013 Legger forresten ved linken til den tråden. Den er morsom! http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144077402-setninger-jeg-aldri-trodde-jeg-skulle-komme-til-å-si/page-5#entry145658804 Anonymous poster hash: e8536...08a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #14 Skrevet 4. september 2013 De minste får være med på do hvis de hyler høyt nok. Slutter vel en gang mellom 2-3 år... Anonymous poster hash: 5e4a6...2c9
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #15 Skrevet 4. september 2013 ja det gjør jeg. jeg går naken rundt i huset foran dem også. syns det er bra med et avslappet forhold til kropp. det stopper seg selv. sønnen min på 7 gidder ikke være med meg på do om vi er hjemme og han vil være i fred selv. så det går over av seg selv... hehe Anonymous poster hash: d005d...f17
rytme Skrevet 4. september 2013 #16 Skrevet 4. september 2013 babyen min (6 mnd) synes noe av det morsommeste i verden er å sitte i vippestolen å kikke på mamma eller pappa som sitter på do. det hender vi setter oss ned der uten å være trengte bare fordi det liksom er garantert gladbaby skjønner det ikke......... :S
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #17 Skrevet 4. september 2013 Legger forresten ved linken til den tråden. Den er morsom! http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144077402-setninger-jeg-aldri-trodde-jeg-skulle-komme-til-å-si/page-5#entry145658804 Anonymous poster hash: e8536...08a Takk, der var hovedtråden som jeg siktet til. Jeg har ledd veldig godt av alt barna har sagt, men jeg ble bare så overrasket over at barna var med på alt. Selv liker jeg å ha privatliv på badet. Skjønner jo at unger under 2 år er med på badet, og det er jo ikke all verden de skjønner av det som skjer der. MEN, hadde ikke orket å hatt med meg en 4 åring på alt og så sittet i middagsselskap med svigers hvor ungen legger ut om alt hun har sett meg gjøre. Huff... det kommer IKKE til å skje. HI Anonymous poster hash: 011ad...36a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #18 Skrevet 4. september 2013 Her er ungen med på alt om jeg er alene med henne. det blir jo det samme for ho som for oss, ho bæsjer og tisser foran meg hvorfor skal motsatt være så ille... Tamponger skifter jeg halst i fred, men om det ikke går lurer jeg henne til å gå ut for å finne en sokk eller lignende så jeg får litt tid til å sette den inn. Anonymous poster hash: eb1f6...8f5
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #19 Skrevet 4. september 2013 Her er ungen med på alt om jeg er alene med henne. det blir jo det samme for ho som for oss, ho bæsjer og tisser foran meg hvorfor skal motsatt være så ille... Tamponger skifter jeg halst i fred, men om det ikke går lurer jeg henne til å gå ut for å finne en sokk eller lignende så jeg får litt tid til å sette den inn. Anonymous poster hash: eb1f6...8f5 Fordi unger snakker om det til andre, hehe... Anonymous poster hash: 011ad...36a
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. september 2013 #20 Skrevet 4. september 2013 Overhodet ikke. Jeg kan tisse, men ikke nr 2
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #21 Skrevet 4. september 2013 Ja, tenker ikke over det. Sønnen min er 2 år, og jeg har liksom ikke sluttet å se ham som en del av meg enda. (Han kom jo "nettopp" ut av meg liksom. ) Men nå har han begynt å prate mer og mer om alt han opplever og ser, så det blir kanskje slutt på det snart. Anonymous poster hash: f5865...0af
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #22 Skrevet 4. september 2013 Nei, det hender nå at en av de tre små er med på do når jeg tisser, men her i huset har vi en regel på at alle skal få ha privatliv på do, både voksne og barn. Jeg låser om jeg føler for det! Og nei, jeg skifter ikke bind foran andre enn evt. babyen. Såpass privatliv vil jeg faktisk ha. Anonymous poster hash: f8242...c61
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 4. september 2013 #23 Skrevet 4. september 2013 De er med på do så lenge jeg ikke kan gå fra dem alene i stua, men etter det vil jeg ha litt privatliv.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #24 Skrevet 5. september 2013 Ja, tenker ikke over det. Sønnen min er 2 år, og jeg har liksom ikke sluttet å se ham som en del av meg enda. (Han kom jo "nettopp" ut av meg liksom. ) Men nå har han begynt å prate mer og mer om alt han opplever og ser, så det blir kanskje slutt på det snart. Anonymous poster hash: f5865...0af Hehe, det er nettopp der jeg også føler at grensa får veldig naturlig. Anonymous poster hash: 011ad...36a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå