Gå til innhold

Tips til liten familiehund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ha hund men ikke en stor hund som krever masse turer. Vil ha en liten, men ikke for liten hund som liker å være ute uten å trenge timesvis med tur hver dag. Og så må den være barnevennlig.

Anonymous poster hash: 5ac28...919

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tror jeg Engelsk Staffordshire kan være noe for deg :)

Anonymous poster hash: 589e8...dc9
Skrevet

Mops.

Anonymous poster hash: 87de2...216

Skrevet

Engelsk staffordshire bullterrier :) den beste familiehunden. Har en selv og har 3 barn,de er bestevenner :)

Skrevet

Er enig med hun som sa Mops ;-) Eventuelt fransk bulldog.

Skrevet

Mops! Vi har mops og hun er den perfekte familiehunden for oss:)

Anonymous poster hash: ea1f9...0fa

Skrevet

Noen som kan være verdt å sjekke ut er bichon frise, bichon havanaise, dverg-/mellompuddel, papillon/phalene, shetland sheepdog.

Ellers blir jeg litt lei meg hver gang jeg ser raser som mops, engelsk/fransk bulldog, dachs, cavalier king charles spaniel og en hel del andre raser foreslått i denne og andre liknende tråder. Joda, de har helt sikkert fantastisk lynne, personlighet, er flinke med barn osv, har selv møtt flere av dem. Men når de ikke kan gå normalt og ikke kan puste normalt, da bør man kanskje tenke litt på hva slags dyreavl man støtter ved å anbefale (og kjøpe) dem. De er, i tillegg til å ha en fysiologi som knapt er forenlig med liv, dessuten disponert for mange alvorlige sykdommer som både ødelegger livskvaliteten til hunden og eierens lommebok. Alle hunder kan selvsagt bli syke, men jeg må bare oppfordre til å heller støtte avl mot friske hunder, enn hunder med kort nese.

Ellers vil jeg oppfordre til å adoptere en hjemløs hund, heller enn å kjøpe fra oppdretter - ta i hvert fall en titt, kanskje sitter drømmehunden og venter på deg :) 

Skrevet

Søk på nettet, det er flere sider der du kan ta tester, og lese om de forskjellige rasene så du kan velge en rase som passer for akkurat dere.
Det er mye som spiller inn..

Hvor mye tid er dere villige til å legge til ikke bare turer, men mental trening.
Klipp og vedlikehold av pels.
Lydighet, osv.

Velger dere en veldig liten hund, typ chichuahua eller pomeranien, må dere legge MYE arbeid i å oppdra den, for å få en perfekt familiehund. Ellers kan man fort ende opp med en liten bjeffetass som blir sjalu på barna, og blir en liten bølle.

Signerer den over her, og anbefaler eng. staff.
Kan også anbefale bichon frise, bichon havanaise, og shetland sheepdog som hun over her nevner. 

Skrevet

Petit brabancon er en fantastisk familiehund, og så er det også en rase som ikke alle har:P

Anonymous poster hash: 9d234...45d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...