Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Hei Jeg har ei jente på ca 1mnd som sover utrolig dårlig både dag og natt. Sover kun oppå oss, men sover urolig uansett. Skriker bare om vi legger henne ned i vogn og vugge. Hun er også veldig stiv og sterkker hodet langt bakover når hun bæres. Svigertigern mente at hun kunne ha KISS (meget oppdatert dame) og oppfordret meg til å ta kontakt med manuellter. for å få det sjekket ut. Jeg var skeptisk, både til KISS definisjonen og fordi hun er fornøyd når hun er våken og ikke har mange andre symptomer. Men idag dro vi da, og denne manuellterepauten fant visst KISS, det var noe greier i øverste nakkevirvel, spenninger i øvre del av ryggen og låsning i ene siden av bekkenet. Han trykket og gjorde ting og mente at en behandling var nok, men at vi skal kommer tilbake for en sjekk om seks uker. Han sa også at etter behandling kunne babyen bli litt mer urolig for så å bli bedre. Jeg ble så satt ut av hele greia (at han i det hele tatt fant noe) og merker at jeg fortsatt er skeptisk. Resten av dagen idag har vært som vanlig, verken merket noe mer urolig baby eller rolig. Og hvilke forandringer burde jeg kunne forvente. Og hvor lang tid vil det tar før jeg ser noe (hvis det er noe å se). Snakker vi dager, uker? Anonymous poster hash: 773ba...778
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 ingen? Anonymous poster hash: 773ba...778
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #3 Skrevet 4. september 2013 Kiss/kidd-"diagnosen" er ikke anerkjent i norsk helsevesen. Jeg har selv en datter som hadde alle symptomene, mens det egentlig var reflux som var problemet. Jeg har selv ingen tro på kiss/kidd. Anonymous poster hash: 98e20...ae3
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 Merka veldig fort bedring. Han klarte rett og slett å slappe av, og ble mye mer fornøyd. Hadde vel tre behandlinger, men etter første var det STOR endring. Akkurat den dagen han hadde fått behandling, sov han nesten helt bort... Anonymous poster hash: 70aa3...97b
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #5 Skrevet 4. september 2013 Hei, sønnen vår sleit også med KISS/ KIDD da han var baby, og hadde samme 'symptomer' som ungen din. Vi dro til naprapat, etter første behandling var unnagjort, merket vi heller ikke noe forbedring, noe som vi fikk beskjed fra naprapaten på forhånd, og mente at endringen ikke vil merkes før etter 2-4 behandlinger. Og det stemte for våres del. Etter 2.behandling merket vi at han ble roligere og sovnet mye bedre. Etter 4.behandling så begynte brikkene å falle på plass. Hodet hans vokste ut og rettes opp, og vi fikk en mer behagelig unge. 6 mnd senere var vi innom til kontroll. Da kunne naprapaten konkludere at han var blitt helt bra Anonymous poster hash: 80004...2f2
Cat.68 Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 (endret) Jenta mi hadde Kiss, Men hun hadde så klassiske symptom at det var ikke tvil når vi først fant ut av det. Skikkelig bananform på kroppen når hun lå på rygg,og når hun lå på siden hadde hun slik bakoverstrekk i nakken at hun nesten traff rumpa med bakhodet. Den klassiske nakkevippen hadde hun også. Hun klarte ikke ta pupp, hadde ekstreme kolikk smerter og avføringen var grågrønn og hard. Her ville ikke legen og fysioterapeutene helt tru på at det kunne være Kiss ( da det ikke er 100% anerkjent i Norge ennå), så hun ble behandlet for torticollis uten bedring. Etter 10 behandlinger pluss trening og strekking av nakken uten noen fremgang sa fysioterapeuten at vi nok burde besøke en manuellterapeut med henne, hun hadde lest litt om dette da og spurte om hun fikk bli med til manuelterapeuten. Han var ikke i tvil , og etter første behandling såg vi bedring. Det første som skjedde var at jenta fikk enorme mengder avføring. Første bome ble sluppet allerede i bilen på vei hjem, hun hadde skit helt opp i nakken og det luktet død. Hun sleppet 3 slike bomber til i løpet av den dagen. Det var helt enorme mengder.....ikke rart hun hatt problemer med magen. Etter den dagen har magen hennes fungert normalt. Etter 2 behandlinger til var nakkevippen, bananformen og bakoverstrekken borte. Matlysten kom tilbake kolikken som blåst bort og hun ble en roligere baby. Etter dette ble Kiss anerkjent her, og fysioterapeuten videreutdannet seg på Kiss og utdanner nå andre fysioterapeuter. Hun brukte til og med casen til Datteren min i utdanningen. Det ble også etablert direkte linjer mellom fysioterapeuter rundt om i kommunene, barnerehabiliteringen på sykehuset, helsesøtrene og manuelterapeuten. Så her i Nord-Trøndelag er dette anerkjent og vel etablert i behandlingstilbudet. Heldigvis. De som mener Kiss ikke eksisterer har antagelig ikke hatt barn med utpreget Kiss, og hvor problemet kanskje var noe annet i utgangspunktet. Endret 4. september 2013 av Cat.68
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 Fy faen, unnskyld uttrykket... men hvor dum går det an å være.. en en mmd gammel baby som ikke vil sove selv? som skriker som hun blir stiv og vil bysses? GUUUUD så unormalt.. Et menneskebarn er avhengig av kroppskontakt. De vil helst ligge inntil hele tiden. SÅ små barn som LIKER å ligge for seg selv hører til sjeldenhetene. Bæring av barn er det naturligste ting, dagen lang. Kiss-diagnosen er humbug. Klart unger kan bli skjev, men det er nettopp fordi mødre legger fra seg ungene sine på gulvet på en eller annen latterlig matte og forventer at de skal ligge der for seg selv, gjerne fra fødselen, og underholde seg selv... hahahahahha.... En baby som ligger på sitt mros bryst om dagen og inntil deg på natten, blir ikke skjevt. Velkommen til realiteten. Du har skapt et barn som er avhengig av deg, ikke en dukke som du kan legge i dukkesenga så du kan sove hele natta. Anonymous poster hash: a9fcc...eaa
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #8 Skrevet 4. september 2013 Fy faen, unnskyld uttrykket... men hvor dum går det an å være.. en en mmd gammel baby som ikke vil sove selv? som skriker som hun blir stiv og vil bysses? GUUUUD så unormalt.. Et menneskebarn er avhengig av kroppskontakt. De vil helst ligge inntil hele tiden. SÅ små barn som LIKER å ligge for seg selv hører til sjeldenhetene. Bæring av barn er det naturligste ting, dagen lang. Kiss-diagnosen er humbug. Klart unger kan bli skjev, men det er nettopp fordi mødre legger fra seg ungene sine på gulvet på en eller annen latterlig matte og forventer at de skal ligge der for seg selv, gjerne fra fødselen, og underholde seg selv... hahahahahha.... En baby som ligger på sitt mros bryst om dagen og inntil deg på natten, blir ikke skjevt. Velkommen til realiteten. Du har skapt et barn som er avhengig av deg, ikke en dukke som du kan legge i dukkesenga så du kan sove hele natta. Anonymous poster hash: a9fcc...eaa Og ellers har vi det bra?? Min hadde KISS, SELV om han sov oppå meg og ikke på en matte på gulvet! Min hadde kiss selv om jeg bærte og koste dagen lang, og selv om han lå inntil meg om natten! Men kanskje min hadde kiss fordi han fikk MME, ja det var nok det, han gikk glipp av for mye nærhet der. Anonymous poster hash: f18f4...728
Cat.68 Skrevet 4. september 2013 #9 Skrevet 4. september 2013 Fy faen, unnskyld uttrykket... men hvor dum går det an å være.. en en mmd gammel baby som ikke vil sove selv? som skriker som hun blir stiv og vil bysses? GUUUUD så unormalt.. Et menneskebarn er avhengig av kroppskontakt. De vil helst ligge inntil hele tiden. SÅ små barn som LIKER å ligge for seg selv hører til sjeldenhetene. Bæring av barn er det naturligste ting, dagen lang. Kiss-diagnosen er humbug. Klart unger kan bli skjev, men det er nettopp fordi mødre legger fra seg ungene sine på gulvet på en eller annen latterlig matte og forventer at de skal ligge der for seg selv, gjerne fra fødselen, og underholde seg selv... hahahahahha.... En baby som ligger på sitt mros bryst om dagen og inntil deg på natten, blir ikke skjevt. Velkommen til realiteten. Du har skapt et barn som er avhengig av deg, ikke en dukke som du kan legge i dukkesenga så du kan sove hele natta. Anonymous poster hash: a9fcc...eaa Du, ro ned noen hakk.Datteren min levde sine første 3 mnd på sykehus.Hun ble nok mer dullet og stelt med en de aller fleste. Hun lå aldri hverken på et gulv eller ble overlatt til seg selv. Luftsmertene ble til og med dokumentert gjennom ul. Og avføringen hennes undersøkt opp og ned i mente uten at dem fant ut noe.Tru hva du vil, men å undertrykke andre menneskers erfaringer er stygt, og smakløst.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #10 Skrevet 5. september 2013 Fy faen, unnskyld uttrykket... men hvor dum går det an å være.. en en mmd gammel baby som ikke vil sove selv? som skriker som hun blir stiv og vil bysses? GUUUUD så unormalt.. Et menneskebarn er avhengig av kroppskontakt. De vil helst ligge inntil hele tiden. SÅ små barn som LIKER å ligge for seg selv hører til sjeldenhetene. Bæring av barn er det naturligste ting, dagen lang. Kiss-diagnosen er humbug. Klart unger kan bli skjev, men det er nettopp fordi mødre legger fra seg ungene sine på gulvet på en eller annen latterlig matte og forventer at de skal ligge der for seg selv, gjerne fra fødselen, og underholde seg selv... hahahahahha.... En baby som ligger på sitt mros bryst om dagen og inntil deg på natten, blir ikke skjevt. Velkommen til realiteten. Du har skapt et barn som er avhengig av deg, ikke en dukke som du kan legge i dukkesenga så du kan sove hele natta. Anonymous poster hash: a9fcc...eaa Nå tror jeg du har misforstått. Et barn som ligger på matte blir ikke nødvendigvis skjev, og heller ikke kan man si at barn som ligger inntil mor 24/7 inngår overbelastning/utvikling av favorittside. Du høres ut som om en av de mødrene som trenger barnet inntil seg hele tiden, og ikke for barnets skyld, men for din egen. Hjelp heller barnet ditt til å bli selvstendig og varier liggestilling så unngår du skjevheter. Anonymous poster hash: 98e20...ae3
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #11 Skrevet 5. september 2013 Fy faen, unnskyld uttrykket... men hvor dum går det an å være.. en en mmd gammel baby som ikke vil sove selv? som skriker som hun blir stiv og vil bysses? GUUUUD så unormalt.. Et menneskebarn er avhengig av kroppskontakt. De vil helst ligge inntil hele tiden. SÅ små barn som LIKER å ligge for seg selv hører til sjeldenhetene. Bæring av barn er det naturligste ting, dagen lang. Kiss-diagnosen er humbug. Klart unger kan bli skjev, men det er nettopp fordi mødre legger fra seg ungene sine på gulvet på en eller annen latterlig matte og forventer at de skal ligge der for seg selv, gjerne fra fødselen, og underholde seg selv... hahahahahha.... En baby som ligger på sitt mros bryst om dagen og inntil deg på natten, blir ikke skjevt. Velkommen til realiteten. Du har skapt et barn som er avhengig av deg, ikke en dukke som du kan legge i dukkesenga så du kan sove hele natta. Anonymous poster hash: a9fcc...eaa For et fantastisk unyansert innlegg! Imponerende med null forståelse for at barn er forskjellige. Anonymous poster hash: 578e2...4a1
Petrine84 Skrevet 5. september 2013 #12 Skrevet 5. september 2013 Fy faen, unnskyld uttrykket... men hvor dum går det an å være.. en en mmd gammel baby som ikke vil sove selv? som skriker som hun blir stiv og vil bysses? GUUUUD så unormalt.. Et menneskebarn er avhengig av kroppskontakt. De vil helst ligge inntil hele tiden. SÅ små barn som LIKER å ligge for seg selv hører til sjeldenhetene. Bæring av barn er det naturligste ting, dagen lang. Kiss-diagnosen er humbug. Klart unger kan bli skjev, men det er nettopp fordi mødre legger fra seg ungene sine på gulvet på en eller annen latterlig matte og forventer at de skal ligge der for seg selv, gjerne fra fødselen, og underholde seg selv... hahahahahha.... En baby som ligger på sitt mros bryst om dagen og inntil deg på natten, blir ikke skjevt. Velkommen til realiteten. Du har skapt et barn som er avhengig av deg, ikke en dukke som du kan legge i dukkesenga så du kan sove hele natta. Anonymous poster hash: a9fcc...eaa Hva med de babyene som ikke vil ligge inntil brystet om dagen da? Som skriker til av smerte hver gang de blir lagt til det venstre brystet, men ikke det høyre? Og som ikke klarer å roe seg inntil mor hverken på dagen eller natten? Hva skal man gjøre med dem? Er det mammaen som har gjort det slik? Min baby var sånn, og gudene skal vite at jeg ønsket at han skulle både amme og ligge inntil meg døgnet rundt. Velkommen til realiteten selv
Cat.68 Skrevet 5. september 2013 #13 Skrevet 5. september 2013 Fy faen, unnskyld uttrykket... men hvor dum går det an å være.. en en mmd gammel baby som ikke vil sove selv? som skriker som hun blir stiv og vil bysses? GUUUUD så unormalt.. Et menneskebarn er avhengig av kroppskontakt. De vil helst ligge inntil hele tiden. SÅ små barn som LIKER å ligge for seg selv hører til sjeldenhetene. Bæring av barn er det naturligste ting, dagen lang. Kiss-diagnosen er humbug. Klart unger kan bli skjev, men det er nettopp fordi mødre legger fra seg ungene sine på gulvet på en eller annen latterlig matte og forventer at de skal ligge der for seg selv, gjerne fra fødselen, og underholde seg selv... hahahahahha.... En baby som ligger på sitt mros bryst om dagen og inntil deg på natten, blir ikke skjevt. Velkommen til realiteten. Du har skapt et barn som er avhengig av deg, ikke en dukke som du kan legge i dukkesenga så du kan sove hele natta. Anonymous poster hash: a9fcc...eaa Nå tror jeg du har misforstått. Et barn som ligger på matte blir ikke nødvendigvis skjev, og heller ikke kan man si at barn som ligger inntil mor 24/7 inngår overbelastning/utvikling av favorittside. Du høres ut som om en av de mødrene som trenger barnet inntil seg hele tiden, og ikke for barnets skyld, men for din egen. Hjelp heller barnet ditt til å bli selvstendig og varier liggestilling så unngår du skjevheter. Anonymous poster hash: 98e20...ae3 Et barn med Kiss får skjevheter samme hvor mye du prøver å variere liggestilling. Skjevhetene kommer jo av feilstillinger og låsninger i nakken ,og ikke fordi barna blir liggende på en side. Favorittside hos barn med Kiss oppstår jo som følge av at det gjør vondt for dem å ligge på noen annen måte en den som minsker presset på låsningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå