Gå til innhold

Lei av å leie :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp flyttet inn i en ny leilighet med kjæreste og barn. Da vi var på visning, og under kontraktskriving så spurte vi hvordan det var med å henge opp ting på veggene. (Tv, bilder, knagger ol). De sa det gikk helt fint, at vi skulle jo få lov å få det hjemmekoselig her. Så flytter vi inn, og under flytteprosessen sier de at vi må spørre de om lov før vi henger opp noe som helst. Spør nå om vi kan få henge opp èn bildelist og èn knaggrekke. Fikk til svar at siden det er skap i gangen, så får vi ikke lov. Enda vi har sagt vi kan sparkle over evnt hull og male over, eller la det vi henger opp bli igjen når vi flytter. Blir litt oppgitt og lei meg, var jo ikke dette vi avtalte, og trodde vi kunne få mer hjemmefølelse når vi faktisk betaler 13000,- i mnd for å bo her.. Er det normalt at huseiere er så vanskelige?? :(

Anonymous poster hash: ed775...a6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan der ikke bare kjøpe noe da? Du kan ha et bra lån med 13.000 i mnd.

Anonymous poster hash: 7f868...704

Skrevet

Nei det er ikke vanlig. Jeg leier ut en leilighet, og jeg har ikke gitt noen som helst føringer, annet enn at vi har skrevet en standard utleiekontrakt. Jeg vil da at de jeg leier ut til skal føle seg hjemme, og trives mens de bor i min leilighet. Det er som du sier, er bare å sparkle og male over. Fort gjort.

Anonymous poster hash: 544c8...a03
Skrevet

En tv ville jeg ikke gått med på at noen hengte opp på veggen, men vanlige bilder og knagger er helt vanlig.

Da vi leide selv måtte vi sparkle og male hele leiligheten får vi flyttet. 

Anonymous poster hash: 48f9a...be5
Skrevet

Så lenge det ikke står noe om dette i kontrakten og så lenge de har gitt muntlig tillatelse til å henge opp bilder og knagger så kan de ikke nekte dere å gjøre det.

Anonymous poster hash: d1019...d83
Skrevet

Så vanskelige huseiere da. Vi leier ut sokkelleilighet, og han får henge opp ting som han vil, men bare ikke i den veggen som er en murvegg. 

Skrevet

Det er bare å gjøre det med mindre det står spesifisert i kontrakten at det er ulovlig. 

Enkelt og greit, jeg hadde gitt faen. Er lett å fikse når dere flytter en gang osv. Han kan ikke gjøre noe med det, bortsett fra å bli sur. 

Anonymous poster hash: d5e18...76b
Skrevet

Tror det er vanlig blant de som leier ut hybler, men man burde få lov til å henge opp bilder når man leier en leilighet. Vi leier ut, og det er klart de får henge opp ting. Det eneste jeg har sagt er at de må bruke skikkelige gipsplugger og at de ikke kan henge opp noe på murveggen (kun en vegg som er det).

Anonymous poster hash: 1809b...0e6
Skrevet

Huff, det var veldig sært, alle utleiere er ikke slik! Siden de nekter dere å henge opp knaggrekke i gangen, kanskje dere kan spørre om de kan kjøpe en de synes passer til leiligheten og henge opp for dere? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...