Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Jeg har aldri laget gulrotkake, men har bestemt meg for å lage en på fredag. Også lurer jeg på hvilken oppskrift som er best. For jeg var nemlig å spiste en kjempedeilig gulrotkake på Marlenas hjem i Ramfjorden. Den var passe søt, passe krydra, og den hvite kremen var ikke for søt. Med andre ord så får jeg problemer når kakene er FOR søte. Så hvilken oppskrift bruker du? Tar gjerne link Anonymous poster hash: 178d9...270
GeeGee Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 Vet ikke hvor jeg har den fra, men denne får jeg alltid mye skryt for: 4 egg 3 dl sukker 3 dl hvetemel 2 ts natron 3 ts kanel 1 ts salt 1 ts vaniljesukker 1 1/2 dl soyaolje (eller annen helt nøytral olje) 4 1/2 dl raspet gulrot Bland det tørre sammen. Visp eggedosis, og tilsett til det tørre. Tilsett olje til røren, og til slutt raspet gulrot. Stekes på 190 gr i 60 min, nederst i ovnen. Skal ikke være helt tørr. Glasur: 1 pk Tine Naturell ost (eller samme mengde Philadelphiaost) 50 g margarin/godt smør 1 ts vaniljesukker 125 g melis Bland Naturell ost med romtemperert smør (ikke smeltet), rør godt. Tilsett det tørre. Fordel glasur utover på kaken etter den har kjølnet. Pyntes etter eget ønske, det blir f.eks. pent med små gull eller sølvkuler (str knappenålshode, ikke de store du ødelegger tennene på ..,) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #3 Skrevet 4. september 2013 Bruker oppskrifta på gulrotkake i langpanne på detsoteliv.no Anonymous poster hash: 5ab65...417
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 Takk skal dere ha! Grunnen til at jeg spør her fordi jeg ikke klarer å skjønne hvilken gulrotakae som er god bare ved å lese oppskrifta. Kunne jo bare valgt en, men så er det jo morsomt å ta en jeg vet folk får skryt for. HI Anonymous poster hash: 178d9...270
sugmeiføet! Skrevet 4. september 2013 #5 Skrevet 4. september 2013 Jeg pleier å ha litt soyasaus i min gulrotkake og alle elsker den.
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Det jeg har erfart i det siste er at kaker og muffins med olje i blir mer fuktige og saftige enn de med smør. Kan være andre har en annen oppfatning, men slik opplever jeg det altså
desiree88 Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 Hvis du googler r.o.o.m gulrot kake så finner du den beste oppskriften! Den er farlig god! Spiser nesten hele alene haha
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #8 Skrevet 4. september 2013 http://allrecipes.com/recipe/carrot-cake-iii/ Bruker denne, får veldig mye skryt for kaka! Anonymous poster hash: 61d96...15a
Mor di! Skrevet 4. september 2013 #9 Skrevet 4. september 2013 Hvis du googler r.o.o.m gulrot kake så finner du den beste oppskriften! Den er farlig god! Spiser nesten hele alene haha Signerer denn!;-) farlig god!
skyblue Skrevet 4. september 2013 #10 Skrevet 4. september 2013 Ingredienser: 6 dl sukker 4,5 dl matolje 6 egg 7,5 dl hvetemel 3 ts natron 3 ts bakepulver 3 ts kanel 750 g skrelt gulrot Glasur: 250 g smør 400 g kremost (f.eks. 2 pk Philadelfia) 500 g melis 3 ts vaniljesukker Fremgangsmåte: Visp sammen sukker og olje i en stor bakebolle. Pisk inn eggene (for hånd eller bruk elektrisk misker) til blandingen blir tykk og lys. Sikt sammen hvetemel, natron, bakepulver og kanel. Bland i til en jevn deig. Riv gulrøttene fint og rør inn i deigen til slutt. Ha deigen i en stor, bakepapirkledd langpanne (ca 30X40 cm). Stek kaken midt i ovnen ved 175°C i ca 40 min. Avkjøl kaken i formen. Hvelv kaken ut av formen og fjern bakepapiret. Rør sammen smør og litt melis til smørkrem. Tilsett kremost, vaniljesukker og resten av melisen og pisk ostekremen jevn. Bre ostekremen i et tykt lag over kaken. Lag gjerne riflete mønster i ostekremen med en gaffel. Del kaken i passe store firkanter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå