Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde du uttak og innset på aleris i dag? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, var i forrige uke, ut onsdag og inn fredag :) er du hos dr. Holst eller Øystein Magnus?

Skrevet

å :) så vi hadde lik testdato se :) men jeg har fått ille tidlig testedato denne gangen... jeg er hos dr Holst... hva med deg? ruger du på et eller to? vi fikk bare ut et denne gangen, så jeg ruger på et egg :)

Skrevet

Jeg har vært hos Holst, nå har jeg Dr. Nytun (tror jeg han heter), men Holst satte inn  :)  Jeg har vanlig testdag, 14 dager etter innsetting. Fikk ut 3 stk denne gangen, to ble befruktet og begge ble satt inn  :) 

Fikk ut kun ett egg sist forsøk, men det festa seg ikke. Går på prednisolon i tillegg til cyclogest denne gangen. Håper det hjelper :) Har mye ubehag og mindre symptomer, men det kan jo være medisiner og tanker som spiller et lite puss... :P

Deilig med tidlig testdato, da behøver du ikke vente så lenge. Og det holder med ett gullegg ;)

Skrevet

var hos dr nytun jeg og, ved første kontroll! likte han jeg :D

går også på prednisolon.. noe som allerede har vist seg på vekta... jeg har så stor matlyst!! Gått opp 2 kg.. hehe sikkert bare vann men likevel...

og så går jeg på fragmin og cyclogest...

er redd for falsk positiv når jeg skal teste så tidlig... men får vel begynne å teste og se om ovitrelle går ut v kroppen snart, så slipper jeg å bekymre meg for det :D

satser på at dette er gullegget ja ;)

Skrevet

Ja, Nytun er hyggelig, og virker flink :)

Når de tester med blodprøve, så er det vel sikrere enn hjemmetestene? Og hvis de har satt deg opp på test så tidlig, så regner de vel med at ovitrellen er ute av kroppen :)

Jeg har heldigvis ikke gått opp noe i vekt mens jeg har gått på prednisolon. Kanskje den ikke virker på meg?

Tok først 5 mg, så økte til 20 fra uttak og ned til 10 f.o.m igår. Hva er din dose?

Skrevet

jo, men testdag på rd 8, synes jeg var litt i tidligstelaget... lurer på om de kan ha gjort en feil, og den er rekvirert to dager tidligere enn innsettet mitt... jaja.. vi får se når tiden kommer :) kanskje jeg tar en telefon og spør :P

Jeg tar samme dose prednisolon som deg :)

Skrevet

Min testdag er rekvirert på uttaksdagen, det var to dager før innsett.. Du får ringe. Kanskje det egentlig skulle vært 1 uke etterpå? rd8 var litt vel tidlig ja, da er det vel ca 11 dager siden otrivellen?

Skrevet

tenkte jeg skulle sende en mail å spørre... har ikke lyst til å mase så fælt... men jeg synes det er tidlig... har du maildressa dit?

Skrevet

Nei, deserre. Men hvis du ringer resepsjonen, så pleier sykepleierene å ringe opp igjen når de har tid :)

Ellers så kan det hende hun i resepsjonen vet noe? De ser ikke på det som masing, det er jo jobben deres å veilede og være der for oss :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Nei, deserre. Men hvis du ringer resepsjonen, så pleier sykepleierene å ringe opp igjen når de har tid :)

Ellers så kan det hende hun i resepsjonen vet noe? De ser ikke på det som masing, det er jo jobben deres å veilede og være der for oss :)

når fikk du lov å sette i gang med nytt forsøk? måtte du ha en mens imellom?? spør, fordi jeg også har hatt negativt forsøk.. :(

Skrevet

Ånei, negativ for deg også?? :( Jeg skal til samtale neste tirsdag, så jeg vet ikke hvor fort jeg kan starte igjen enda. Håper allerede om en mnd, men kan hende kroppen har godt av å ha en eller to mnd pause :huh:

Skrevet

må man ha oppfølgingssamtale etter negativt forsøk?

du skal ha nytt ferskforsøk du og eller?

å :( synes det er så dritt at jeg ikke har noen på frys...

Skrevet

Hei!

Dere må ikke ha oppfølgingssamtale, men de har tilbud om det. Jeg syntes det var fint - fikk snakket litt om neste forsøk.

Tror jeg bare måtte vente en mens da jeg var der. Det er jo ikke ventetid som i det offentlige. Her er det bare for at kroppen skal bli klar igjen.

Har du hatt testdag Tante_Esel? Helt sikker på negativt?

Skrevet

Hei!

Dere må ikke ha oppfølgingssamtale, men de har tilbud om det. Jeg syntes det var fint - fikk snakket litt om neste forsøk.

Tror jeg bare måtte vente en mens da jeg var der. Det er jo ikke ventetid som i det offentlige. Her er det bare for at kroppen skal bli klar igjen.

Har du hatt testdag Tante_Esel? Helt sikker på negativt?

uff.. vet liksom ikke om jeg vil "ofre" nesten en hel dag til fra jobb for den oppfølgingssamtalen... har jo litt kjørevei vettu... føler på å være borte fra jobb.. ble brått sykemeldt hele dette forsøket også :(

testa på rd 12. da vr den negativ. og det khjennes sånn ut på kroppen, så det stemmer nok ja :( dessverre... håper i hvert fall på å komme i gang fort igjen!! denne jula nekter jeg å være uten babyi magen!!

har testdag til fredag egentlig, men de sa at hvis testen er negativ på torsdag, så trenger du ikke å ta blodprøva... så det blir nok ikke blodprøve på meg...

Skrevet

Hei Tante_Esel. Hvordan går det med deg? Jeg har måtte hatt litt fri fra forumet, det har gått litt innpå meg dette her.

Vi skal på oppfølgingsamtale imorgen, jeg føler at jeg har så mange spørsmål. Jeg har hatt mye vondt denne uka som har vært, så jeg er litt bekymret. Kan være det ikke er noe, men tenker liksom alltid det værste :P

Skal du på oppfølgingsamtale?

Skrevet

Hei Tante_Esel. Hvordan går det med deg? Jeg har måtte hatt litt fri fra forumet, det har gått litt innpå meg dette her.

Vi skal på oppfølgingsamtale imorgen, jeg føler at jeg har så mange spørsmål. Jeg har hatt mye vondt denne uka som har vært, så jeg er litt bekymret. Kan være det ikke er noe, men tenker liksom alltid det værste :P

Skal du på oppfølgingsamtale?

jeg skal dit i midten v oktober, for sjekk og for å få respet på medisiner :D

går bra... har jo vært med på dette noen ganger, så lar meg ikke knekke så lett :P

masse lykke til med samtalen :D

Skrevet

Var hos dr. Nytun på oppfølgingssamtel, og fikk beskjed om at jeg må stå over en syklus, fordi jeg har hatt en del vondt. Kroppen trenger å komme seg igjen. Skal ringe OUS imorgen og høre når de tror vi kan få time, hvis det blir om 6 mnd tar vi sannsynligvis ett forsøk til privat først. Hvis vi skal ha enda et forsøk privat må Nytun og Holst diskutere hvordan de skal gå frem, for jeg får så få egg (1 første gang og 3 andre gang). Målet er mellom 8-12 egg, så man kanskje kan få noen på frys. Men det er nå fortsatt håp. Vi har bare hatt to forsøk :)

Blir det kort regime igjen på deg Tante_Esel? Eller hadde du noen på frys?

Skrevet

jeg hadde langt regime på menopur og spray... det skal jeg ikke ha igjen! fikk jo bare et egg totalt!! på puregon hr jeg alltid fått egg på frys....

så de lurer på å gi meg enten puregon, eller gonalf nå da.... skal på samtale 14.oktober, så skal jeg starte med sprøyter 2.syklusdag :D det går fort dit!!  skal ha kort regime ja :D selv om de helst vil ha meg på spray.... men det er ikke aktuelt denne gangen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...