Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #26 Skrevet 4. september 2013 Jeg syntes også oppriki syd i denne jenta og er den eneste voksenpersonen i hennes liv som ikke bare snakker til henne når hun gjør noe fælt, men fokuserer masse på det gode hun gjør. Og får å ha det sagt kjæresten min og jeg bor ikke sammen enda. Jeg syntes det er litt tidlig og vil vi skal a mest mulige like regler mtp oppdragelse før vi flytter sammen. Moren er ikke ansvarlig, men hun er hos moren nå ( etter skolen) og da er det naturlig å høre med henne om smykkene er der og hvordan vi skal gripe dette da kjæresten min ikke er hjemme før om en uke. Så jo dette er mitt hjem jo, men hun er vel inkludert her med egen seng, tannbørste, prinsessekopp som bare er hennes osv. Så jeg prøver virkelig! Men jeg er som sagt ikke moren "bare" kjæresten til pappa så jeg kan ikke ta over oppdragelsen selvom det e ramse jeg er uenig i. Ja det er uten tvil synd på jenta sommartider enormt med overgangen fra pappa til mamma og omvendt da de ikke er samkjørte og det er ganske fri flyt hos far. Men hos meg er det altså ikle det og hun vet godt hva som er greit og ikle greit da jeg snakker med barnet og ikke til, og er klar og tydelig. Pappaen sa at når hun stjeler vet hun godt det ikke er lov og lyver som regel om det g hun må derfor ransakes. Så eg håper jo hun innrømmer det etterpå så alt kommer til rette igjen. Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30 Så jenta har 3 hjem å forholde seg til? Anonymous poster hash: 61214...a88
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #27 Skrevet 4. september 2013 Wow utrolig at så mange av dere tar så lett på at barn stjeler! E syntes det er kjempe alvorlig og et dårlig tegn om hun stjeler såpass mye! Hun burde selvsagt vite det ikke er lov å stjele. Min 2 åring vet det ikke er greit å ta noe uten å spørre. Det kan du faktisk forvente av en 6 åring! Ring moren og få igjen smykkene, eller så får foreldrene betale hva de kostet. Om mitt barn ødelegger eller tar noe så erstatter jeg selvsagt det! Så det kan du iallefal forvente! Og nei dette er inne din skyld selvsagt! Herregud dib!! Så moren skal altså betale for ting som blir ødelagt/borte når barnet er hos stemor og faren?? Jøss, og noen påstår det er det å være stemor som er vanskelig!! Anonymous poster hash: 61214...a88 Om et barn stjeler fra noen samme hvem er det da forventet at foreldrene til barnet betaler for det som blir stjålet eller ødelagt. Hi skrev nå de ikke bor sammen. Da skjønner jeg godt hun kan forvente det! Nei, hun må ta det med faren! Anonymous poster hash: 61214...a88
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #28 Skrevet 4. september 2013 jeg ville faktisk tatt en prat med mor og far sammen,og barnet,deretter snakket m lærer og klassen evt flere klasser på skolen,for det er ikke greit at ett barn må kjøpe seg venner. Anonymous poster hash: 0c03a...393
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #29 Skrevet 4. september 2013 Jeg syntes også oppriki syd i denne jenta og er den eneste voksenpersonen i hennes liv som ikke bare snakker til henne når hun gjør noe fælt, men fokuserer masse på det gode hun gjør. Og får å ha det sagt kjæresten min og jeg bor ikke sammen enda. Jeg syntes det er litt tidlig og vil vi skal a mest mulige like regler mtp oppdragelse før vi flytter sammen. Moren er ikke ansvarlig, men hun er hos moren nå ( etter skolen) og da er det naturlig å høre med henne om smykkene er der og hvordan vi skal gripe dette da kjæresten min ikke er hjemme før om en uke. Så jo dette er mitt hjem jo, men hun er vel inkludert her med egen seng, tannbørste, prinsessekopp som bare er hennes osv. Så jeg prøver virkelig! Men jeg er som sagt ikke moren "bare" kjæresten til pappa så jeg kan ikke ta over oppdragelsen selvom det e ramse jeg er uenig i. Ja det er uten tvil synd på jenta sommartider enormt med overgangen fra pappa til mamma og omvendt da de ikke er samkjørte og det er ganske fri flyt hos far. Men hos meg er det altså ikle det og hun vet godt hva som er greit og ikle greit da jeg snakker med barnet og ikke til, og er klar og tydelig. Pappaen sa at når hun stjeler vet hun godt det ikke er lov og lyver som regel om det g hun må derfor ransakes. Så eg håper jo hun innrømmer det etterpå så alt kommer til rette igjen. Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30 Så jenta har 3 hjem å forholde seg til? Anonymous poster hash: 61214...a88 Nei to, men så er det jo engang slik at man etterhvert møter en ny partner.. Og jeg vil ikke (utelukkende for barna son delkr flytte sammen før vi virkelig er sikre på at vi er vi! Men vi er mest hos meg for jeg har tilrettelagt med egen seng til hans datter, og rom. Men hos han må vi alle 4 sove på samme rom noe som blir trangt! Anonymous poster hash: 42f08...e30
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #30 Skrevet 4. september 2013 Jeg syntes også oppriki syd i denne jenta og er den eneste voksenpersonen i hennes liv som ikke bare snakker til henne når hun gjør noe fælt, men fokuserer masse på det gode hun gjør. Og får å ha det sagt kjæresten min og jeg bor ikke sammen enda. Jeg syntes det er litt tidlig og vil vi skal a mest mulige like regler mtp oppdragelse før vi flytter sammen. Moren er ikke ansvarlig, men hun er hos moren nå ( etter skolen) og da er det naturlig å høre med henne om smykkene er der og hvordan vi skal gripe dette da kjæresten min ikke er hjemme før om en uke. Så jo dette er mitt hjem jo, men hun er vel inkludert her med egen seng, tannbørste, prinsessekopp som bare er hennes osv. Så jeg prøver virkelig! Men jeg er som sagt ikke moren "bare" kjæresten til pappa så jeg kan ikke ta over oppdragelsen selvom det e ramse jeg er uenig i. Ja det er uten tvil synd på jenta sommartider enormt med overgangen fra pappa til mamma og omvendt da de ikke er samkjørte og det er ganske fri flyt hos far. Men hos meg er det altså ikle det og hun vet godt hva som er greit og ikle greit da jeg snakker med barnet og ikke til, og er klar og tydelig. Pappaen sa at når hun stjeler vet hun godt det ikke er lov og lyver som regel om det g hun må derfor ransakes. Så eg håper jo hun innrømmer det etterpå så alt kommer til rette igjen. Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30 Så jenta har 3 hjem å forholde seg til? Anonymous poster hash: 61214...a88 Nei to, men så er det jo engang slik at man etterhvert møter en ny partner.. Og jeg vil ikke (utelukkende for barna son delkr flytte sammen før vi virkelig er sikre på at vi er vi! Men vi er mest hos meg for jeg har tilrettelagt med egen seng til hans datter, og rom. Men hos han må vi alle 4 sove på samme rom noe som blir trangt! Anonymous poster hash: 42f08...e30
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #31 Skrevet 4. september 2013 Kjjipt at smykkene er borte og håper at de kommer til rette igjen, men å gå til skrittet å anmelde er jo å gå helt bananas! Vi snakker om en 6-åring, som ikke vet verdien av det hun har tatt, bare at det var noe blankt og fint som hun ville ha. Selvsagt bør man ha en streng korreks av oppførselen hennes, men hun er jo ikke en tyv! Og å få noe igjen på forsikringen for tyveri når "tyven" er stedatteren deres som går i første klasse og bor sammen med dere tror jeg du kan se langt etter. Anonymous poster hash: ae994...5af
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #32 Skrevet 4. september 2013 Jeg syntes også oppriki syd i denne jenta og er den eneste voksenpersonen i hennes liv som ikke bare snakker til henne når hun gjør noe fælt, men fokuserer masse på det gode hun gjør. Og får å ha det sagt kjæresten min og jeg bor ikke sammen enda. Jeg syntes det er litt tidlig og vil vi skal a mest mulige like regler mtp oppdragelse før vi flytter sammen. Moren er ikke ansvarlig, men hun er hos moren nå ( etter skolen) og da er det naturlig å høre med henne om smykkene er der og hvordan vi skal gripe dette da kjæresten min ikke er hjemme før om en uke. Så jo dette er mitt hjem jo, men hun er vel inkludert her med egen seng, tannbørste, prinsessekopp som bare er hennes osv. Så jeg prøver virkelig! Men jeg er som sagt ikke moren "bare" kjæresten til pappa så jeg kan ikke ta over oppdragelsen selvom det e ramse jeg er uenig i. Ja det er uten tvil synd på jenta sommartider enormt med overgangen fra pappa til mamma og omvendt da de ikke er samkjørte og det er ganske fri flyt hos far. Men hos meg er det altså ikle det og hun vet godt hva som er greit og ikle greit da jeg snakker med barnet og ikke til, og er klar og tydelig. Pappaen sa at når hun stjeler vet hun godt det ikke er lov og lyver som regel om det g hun må derfor ransakes. Så eg håper jo hun innrømmer det etterpå så alt kommer til rette igjen. Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30 Så jenta har 3 hjem å forholde seg til? Anonymous poster hash: 61214...a88 Nei to, men så er det jo engang slik at man etterhvert møter en ny partner.. Og jeg vil ikke (utelukkende for barna son delkr flytte sammen før vi virkelig er sikre på at vi er vi! Men vi er mest hos meg for jeg har tilrettelagt med egen seng til hans datter, og rom. Men hos han må vi alle 4 sove på samme rom noe som blir trangt! Anonymous poster hash: 42f08...e30 Da har hun jo 3 hjem. Egen seng hos mor, far og stemor. Kan hende noen og enhver hadde fått problemer med å tilpasse seg. Ser desverre mange barn som sliter, og en sånn ordning gjør ikke saken akkurat bedre. Anonymous poster hash: 61214...a88
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #33 Skrevet 4. september 2013 Jeg syntes også oppriki syd i denne jenta og er den eneste voksenpersonen i hennes liv som ikke bare snakker til henne når hun gjør noe fælt, men fokuserer masse på det gode hun gjør. Og får å ha det sagt kjæresten min og jeg bor ikke sammen enda. Jeg syntes det er litt tidlig og vil vi skal a mest mulige like regler mtp oppdragelse før vi flytter sammen. Moren er ikke ansvarlig, men hun er hos moren nå ( etter skolen) og da er det naturlig å høre med henne om smykkene er der og hvordan vi skal gripe dette da kjæresten min ikke er hjemme før om en uke. Så jo dette er mitt hjem jo, men hun er vel inkludert her med egen seng, tannbørste, prinsessekopp som bare er hennes osv. Så jeg prøver virkelig! Men jeg er som sagt ikke moren "bare" kjæresten til pappa så jeg kan ikke ta over oppdragelsen selvom det e ramse jeg er uenig i. Ja det er uten tvil synd på jenta sommartider enormt med overgangen fra pappa til mamma og omvendt da de ikke er samkjørte og det er ganske fri flyt hos far. Men hos meg er det altså ikle det og hun vet godt hva som er greit og ikle greit da jeg snakker med barnet og ikke til, og er klar og tydelig. Pappaen sa at når hun stjeler vet hun godt det ikke er lov og lyver som regel om det g hun må derfor ransakes. Så eg håper jo hun innrømmer det etterpå så alt kommer til rette igjen. Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30 Så jenta har 3 hjem å forholde seg til? Anonymous poster hash: 61214...a88 Nei to, men så er det jo engang slik at man etterhvert møter en ny partner.. Og jeg vil ikke (utelukkende for barna son delkr flytte sammen før vi virkelig er sikre på at vi er vi! Men vi er mest hos meg for jeg har tilrettelagt med egen seng til hans datter, og rom. Men hos han må vi alle 4 sove på samme rom noe som blir trangt! Anonymous poster hash: 42f08...e30 Da har hun jo 3 hjem. Egen seng hos mor, far og stemor. Kan hende noen og enhver hadde fått problemer med å tilpasse seg. Ser desverre mange barn som sliter, og en sånn ordning gjør ikke saken akkurat bedre. Anonymous poster hash: 61214...a88 Så du mener oppriktig det er best om far og jeg rusher inn i et samboerskap uten noen form for tilvenning for barna? Nå får hun alene tid med pappaen sin nettopp fordi vi ikle bor sammen. Flyttervi sammen har hun plutselig en "søster" og stemor der fulltid... Vi tror dette er best så det blir en myk overgang for barna våre! Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30
Gjest Anybody Skrevet 4. september 2013 #34 Skrevet 4. september 2013 Wow utrolig at så mange av dere tar så lett på at barn stjeler! E syntes det er kjempe alvorlig og et dårlig tegn om hun stjeler såpass mye! Hun burde selvsagt vite det ikke er lov å stjele. Min 2 åring vet det ikke er greit å ta noe uten å spørre. Det kan du faktisk forvente av en 6 åring! Ring moren og få igjen smykkene, eller så får foreldrene betale hva de kostet. Om mitt barn ødelegger eller tar noe så erstatter jeg selvsagt det! Så det kan du iallefal forvente! Og nei dette er inne din skyld selvsagt! Herregud dib!! Så moren skal altså betale for ting som blir ødelagt/borte når barnet er hos stemor og faren?? Jøss, og noen påstår det er det å være stemor som er vanskelig!! Anonymous poster hash: 61214...a88 Om et barn stjeler fra noen samme hvem er det da forventet at foreldrene til barnet betaler for det som blir stjålet eller ødelagt. Hi skrev nå de ikke bor sammen. Da skjønner jeg godt hun kan forvente det! Nei, hun må ta det med faren! Anonymous poster hash: 61214...a88 Ja du har rett. Men pappaen må iallefal betale
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #35 Skrevet 4. september 2013 Jeg syntes også oppriki syd i denne jenta og er den eneste voksenpersonen i hennes liv som ikke bare snakker til henne når hun gjør noe fælt, men fokuserer masse på det gode hun gjør. Og får å ha det sagt kjæresten min og jeg bor ikke sammen enda. Jeg syntes det er litt tidlig og vil vi skal a mest mulige like regler mtp oppdragelse før vi flytter sammen. Moren er ikke ansvarlig, men hun er hos moren nå ( etter skolen) og da er det naturlig å høre med henne om smykkene er der og hvordan vi skal gripe dette da kjæresten min ikke er hjemme før om en uke. Så jo dette er mitt hjem jo, men hun er vel inkludert her med egen seng, tannbørste, prinsessekopp som bare er hennes osv. Så jeg prøver virkelig! Men jeg er som sagt ikke moren "bare" kjæresten til pappa så jeg kan ikke ta over oppdragelsen selvom det e ramse jeg er uenig i. Ja det er uten tvil synd på jenta sommartider enormt med overgangen fra pappa til mamma og omvendt da de ikke er samkjørte og det er ganske fri flyt hos far. Men hos meg er det altså ikle det og hun vet godt hva som er greit og ikle greit da jeg snakker med barnet og ikke til, og er klar og tydelig. Pappaen sa at når hun stjeler vet hun godt det ikke er lov og lyver som regel om det g hun må derfor ransakes. Så eg håper jo hun innrømmer det etterpå så alt kommer til rette igjen. Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30 Så jenta har 3 hjem å forholde seg til? Anonymous poster hash: 61214...a88 Nei to, men så er det jo engang slik at man etterhvert møter en ny partner.. Og jeg vil ikke (utelukkende for barna son delkr flytte sammen før vi virkelig er sikre på at vi er vi! Men vi er mest hos meg for jeg har tilrettelagt med egen seng til hans datter, og rom. Men hos han må vi alle 4 sove på samme rom noe som blir trangt! Anonymous poster hash: 42f08...e30 Da har hun jo 3 hjem. Egen seng hos mor, far og stemor. Kan hende noen og enhver hadde fått problemer med å tilpasse seg. Ser desverre mange barn som sliter, og en sånn ordning gjør ikke saken akkurat bedre. Anonymous poster hash: 61214...a88 Så du mener oppriktig det er best om far og jeg rusher inn i et samboerskap uten noen form for tilvenning for barna? Nå får hun alene tid med pappaen sin nettopp fordi vi ikle bor sammen. Flyttervi sammen har hun plutselig en "søster" og stemor der fulltid... Vi tror dette er best så det blir en myk overgang for barna våre! Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30 Men du sier jo at dere ikke skal flytte sammen før dere er sikre på at dere passer sammen og at dere er mer lik i oppdragelsen. Hva er forskjellen nå? Tror du ikke jenta føler hun har flyttet inn om hun allerede har fått eget rom hos deg? Anonymous poster hash: 61214...a88
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #36 Skrevet 4. september 2013 Jeg syntes også oppriki syd i denne jenta og er den eneste voksenpersonen i hennes liv som ikke bare snakker til henne når hun gjør noe fælt, men fokuserer masse på det gode hun gjør. Og får å ha det sagt kjæresten min og jeg bor ikke sammen enda. Jeg syntes det er litt tidlig og vil vi skal a mest mulige like regler mtp oppdragelse før vi flytter sammen. Moren er ikke ansvarlig, men hun er hos moren nå ( etter skolen) og da er det naturlig å høre med henne om smykkene er der og hvordan vi skal gripe dette da kjæresten min ikke er hjemme før om en uke. Så jo dette er mitt hjem jo, men hun er vel inkludert her med egen seng, tannbørste, prinsessekopp som bare er hennes osv. Så jeg prøver virkelig! Men jeg er som sagt ikke moren "bare" kjæresten til pappa så jeg kan ikke ta over oppdragelsen selvom det e ramse jeg er uenig i. Ja det er uten tvil synd på jenta sommartider enormt med overgangen fra pappa til mamma og omvendt da de ikke er samkjørte og det er ganske fri flyt hos far. Men hos meg er det altså ikle det og hun vet godt hva som er greit og ikle greit da jeg snakker med barnet og ikke til, og er klar og tydelig. Pappaen sa at når hun stjeler vet hun godt det ikke er lov og lyver som regel om det g hun må derfor ransakes. Så eg håper jo hun innrømmer det etterpå så alt kommer til rette igjen. Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30 Så jenta har 3 hjem å forholde seg til? Anonymous poster hash: 61214...a88 Nei to, men så er det jo engang slik at man etterhvert møter en ny partner.. Og jeg vil ikke (utelukkende for barna son delkr flytte sammen før vi virkelig er sikre på at vi er vi! Men vi er mest hos meg for jeg har tilrettelagt med egen seng til hans datter, og rom. Men hos han må vi alle 4 sove på samme rom noe som blir trangt! Anonymous poster hash: 42f08...e30 Da har hun jo 3 hjem. Egen seng hos mor, far og stemor. Kan hende noen og enhver hadde fått problemer med å tilpasse seg. Ser desverre mange barn som sliter, og en sånn ordning gjør ikke saken akkurat bedre. Anonymous poster hash: 61214...a88 Så du mener oppriktig det er best om far og jeg rusher inn i et samboerskap uten noen form for tilvenning for barna? Nå får hun alene tid med pappaen sin nettopp fordi vi ikle bor sammen. Flyttervi sammen har hun plutselig en "søster" og stemor der fulltid... Vi tror dette er best så det blir en myk overgang for barna våre! Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30 Nei, men kanskje skulle hun fått lov til å faktisk være hos FAR når han er samvær. Dere kan jo være sammen med henne og faren på dagtid nå og da. Dere trenger ikke bo hos faren når han har samvær med sin datter!! Anonymous poster hash: bd936...236
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #37 Skrevet 4. september 2013 En 6 åring vet vel hva det vil si å stjele?? Jeg visste det veldig godt da jeg var 6 år. Om hun ikke har lært det har foreldrene gjort noe galt et sted.. Anonymous poster hash: 2c24b...6e7
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #38 Skrevet 4. september 2013 Jeg syntes også oppriki syd i denne jenta og er den eneste voksenpersonen i hennes liv som ikke bare snakker til henne når hun gjør noe fælt, men fokuserer masse på det gode hun gjør. Og får å ha det sagt kjæresten min og jeg bor ikke sammen enda. Jeg syntes det er litt tidlig og vil vi skal a mest mulige like regler mtp oppdragelse før vi flytter sammen. Moren er ikke ansvarlig, men hun er hos moren nå ( etter skolen) og da er det naturlig å høre med henne om smykkene er der og hvordan vi skal gripe dette da kjæresten min ikke er hjemme før om en uke. Så jo dette er mitt hjem jo, men hun er vel inkludert her med egen seng, tannbørste, prinsessekopp som bare er hennes osv. Så jeg prøver virkelig! Men jeg er som sagt ikke moren "bare" kjæresten til pappa så jeg kan ikke ta over oppdragelsen selvom det e ramse jeg er uenig i. Ja det er uten tvil synd på jenta sommartider enormt med overgangen fra pappa til mamma og omvendt da de ikke er samkjørte og det er ganske fri flyt hos far. Men hos meg er det altså ikle det og hun vet godt hva som er greit og ikle greit da jeg snakker med barnet og ikke til, og er klar og tydelig. Pappaen sa at når hun stjeler vet hun godt det ikke er lov og lyver som regel om det g hun må derfor ransakes. Så eg håper jo hun innrømmer det etterpå så alt kommer til rette igjen. Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30 Så jenta har 3 hjem å forholde seg til? Anonymous poster hash: 61214...a88 Nei to, men så er det jo engang slik at man etterhvert møter en ny partner.. Og jeg vil ikke (utelukkende for barna son delkr flytte sammen før vi virkelig er sikre på at vi er vi! Men vi er mest hos meg for jeg har tilrettelagt med egen seng til hans datter, og rom. Men hos han må vi alle 4 sove på samme rom noe som blir trangt! Anonymous poster hash: 42f08...e30 Da har hun jo 3 hjem. Egen seng hos mor, far og stemor. Kan hende noen og enhver hadde fått problemer med å tilpasse seg. Ser desverre mange barn som sliter, og en sånn ordning gjør ikke saken akkurat bedre. Anonymous poster hash: 61214...a88 Så du mener oppriktig det er best om far og jeg rusher inn i et samboerskap uten noen form for tilvenning for barna? Nå får hun alene tid med pappaen sin nettopp fordi vi ikle bor sammen. Flyttervi sammen har hun plutselig en "søster" og stemor der fulltid... Vi tror dette er best så det blir en myk overgang for barna våre! Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30 Men du sier jo at dere ikke skal flytte sammen før dere er sikre på at dere passer sammen og at dere er mer lik i oppdragelsen. Hva er forskjellen nå? Tror du ikke jenta føler hun har flyttet inn om hun allerede har fått eget rom hos deg? Anonymous poster hash: 61214...a88 Forskjellen er at jeg ser at je ta trenger litt tid på seg og trenger tid med pappaen sin alene. Hun sier hun vil vi skal flytte sammen, men jeg tror det er best st vi bruker litt tid og prater med barna om det først. Nå har vi fremdeles mulighet for å bare være oss når vi ikke har barn. Jeg ønsker også at han tar mer tak i oppdragelsen delen og ikke bare være kompis. Så nei tror ikke hun føler hun at 3 hjem, men tror hun føler seg veldig inkludert og velkommen når hun først er her fordi hun skjønner jeg Jar plass til enda et barn i mitt liv å bli glad i selvom hun ikle er mitt barn. Og det er nok ledig viktig for denne jenta som sliter en del med mye. Hun trenger tid hun og det skal jeg gi henne. Men hun trenger også grenser og å bli sett og det må foreldrene jobbe med. Anonymous poster hash: 42f08...e30
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #39 Skrevet 4. september 2013 Jeg syntes også oppriki syd i denne jenta og er den eneste voksenpersonen i hennes liv som ikke bare snakker til henne når hun gjør noe fælt, men fokuserer masse på det gode hun gjør. Og får å ha det sagt kjæresten min og jeg bor ikke sammen enda. Jeg syntes det er litt tidlig og vil vi skal a mest mulige like regler mtp oppdragelse før vi flytter sammen. Moren er ikke ansvarlig, men hun er hos moren nå ( etter skolen) og da er det naturlig å høre med henne om smykkene er der og hvordan vi skal gripe dette da kjæresten min ikke er hjemme før om en uke. Så jo dette er mitt hjem jo, men hun er vel inkludert her med egen seng, tannbørste, prinsessekopp som bare er hennes osv. Så jeg prøver virkelig! Men jeg er som sagt ikke moren "bare" kjæresten til pappa så jeg kan ikke ta over oppdragelsen selvom det e ramse jeg er uenig i. Ja det er uten tvil synd på jenta sommartider enormt med overgangen fra pappa til mamma og omvendt da de ikke er samkjørte og det er ganske fri flyt hos far. Men hos meg er det altså ikle det og hun vet godt hva som er greit og ikle greit da jeg snakker med barnet og ikke til, og er klar og tydelig. Pappaen sa at når hun stjeler vet hun godt det ikke er lov og lyver som regel om det g hun må derfor ransakes. Så eg håper jo hun innrømmer det etterpå så alt kommer til rette igjen. Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30 Så jenta har 3 hjem å forholde seg til? Anonymous poster hash: 61214...a88 Nei to, men så er det jo engang slik at man etterhvert møter en ny partner.. Og jeg vil ikke (utelukkende for barna son delkr flytte sammen før vi virkelig er sikre på at vi er vi! Men vi er mest hos meg for jeg har tilrettelagt med egen seng til hans datter, og rom. Men hos han må vi alle 4 sove på samme rom noe som blir trangt! Anonymous poster hash: 42f08...e30 Da har hun jo 3 hjem. Egen seng hos mor, far og stemor. Kan hende noen og enhver hadde fått problemer med å tilpasse seg. Ser desverre mange barn som sliter, og en sånn ordning gjør ikke saken akkurat bedre. Anonymous poster hash: 61214...a88 Så du mener oppriktig det er best om far og jeg rusher inn i et samboerskap uten noen form for tilvenning for barna? Nå får hun alene tid med pappaen sin nettopp fordi vi ikle bor sammen. Flyttervi sammen har hun plutselig en "søster" og stemor der fulltid... Vi tror dette er best så det blir en myk overgang for barna våre! Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30 Nei, men kanskje skulle hun fått lov til å faktisk være hos FAR når han er samvær. Dere kan jo være sammen med henne og faren på dagtid nå og da. Dere trenger ikke bo hos faren når han har samvær med sin datter!! Anonymous poster hash: bd936...236 Du må nesten lese hva jeg skriver! Er derfor vi ikke bor sammen! Slik at barna være skal få alenetid med sine foreldre! Vi bor sjelden hos de da jenta og faren deler rom der. Hos meg er det plass til alle så er mest er når vi først er sammen. Men siden vi ikke bor sammen passer jeg på at de får mye alenetid sammen. Anonymous poster hash: 42f08...e30
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #40 Skrevet 4. september 2013 Anmeld du, jeg gjør alltid det når mine barn gjør noe galt. Her om dagen hadde 10-åringen satt tv'n på sitt rom, det anser jeg som tyveri og anmeldte med en gang. De må jo lære først som sist ikke sant? Anonymous poster hash: 09a36...a53
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #41 Skrevet 4. september 2013 Jeg syntes også oppriki syd i denne jenta og er den eneste voksenpersonen i hennes liv som ikke bare snakker til henne når hun gjør noe fælt, men fokuserer masse på det gode hun gjør. Og får å ha det sagt kjæresten min og jeg bor ikke sammen enda. Jeg syntes det er litt tidlig og vil vi skal a mest mulige like regler mtp oppdragelse før vi flytter sammen. Moren er ikke ansvarlig, men hun er hos moren nå ( etter skolen) og da er det naturlig å høre med henne om smykkene er der og hvordan vi skal gripe dette da kjæresten min ikke er hjemme før om en uke. Så jo dette er mitt hjem jo, men hun er vel inkludert her med egen seng, tannbørste, prinsessekopp som bare er hennes osv. Så jeg prøver virkelig! Men jeg er som sagt ikke moren "bare" kjæresten til pappa så jeg kan ikke ta over oppdragelsen selvom det e ramse jeg er uenig i. Ja det er uten tvil synd på jenta sommartider enormt med overgangen fra pappa til mamma og omvendt da de ikke er samkjørte og det er ganske fri flyt hos far. Men hos meg er det altså ikle det og hun vet godt hva som er greit og ikle greit da jeg snakker med barnet og ikke til, og er klar og tydelig. Pappaen sa at når hun stjeler vet hun godt det ikke er lov og lyver som regel om det g hun må derfor ransakes. Så eg håper jo hun innrømmer det etterpå så alt kommer til rette igjen. Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30 Så jenta har 3 hjem å forholde seg til? Anonymous poster hash: 61214...a88 Nei to, men så er det jo engang slik at man etterhvert møter en ny partner.. Og jeg vil ikke (utelukkende for barna son delkr flytte sammen før vi virkelig er sikre på at vi er vi! Men vi er mest hos meg for jeg har tilrettelagt med egen seng til hans datter, og rom. Men hos han må vi alle 4 sove på samme rom noe som blir trangt! Anonymous poster hash: 42f08...e30 Da har hun jo 3 hjem. Egen seng hos mor, far og stemor. Kan hende noen og enhver hadde fått problemer med å tilpasse seg. Ser desverre mange barn som sliter, og en sånn ordning gjør ikke saken akkurat bedre. Anonymous poster hash: 61214...a88 Så du mener oppriktig det er best om far og jeg rusher inn i et samboerskap uten noen form for tilvenning for barna? Nå får hun alene tid med pappaen sin nettopp fordi vi ikle bor sammen. Flyttervi sammen har hun plutselig en "søster" og stemor der fulltid... Vi tror dette er best så det blir en myk overgang for barna våre! Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30 Nei, men kanskje skulle hun fått lov til å faktisk være hos FAR når han er samvær. Dere kan jo være sammen med henne og faren på dagtid nå og da. Dere trenger ikke bo hos faren når han har samvær med sin datter!! Anonymous poster hash: bd936...236 Du må nesten lese hva jeg skriver! Er derfor vi ikke bor sammen! Slik at barna være skal få alenetid med sine foreldre! Vi bor sjelden hos de da jenta og faren deler rom der. Hos meg er det plass til alle så er mest er når vi først er sammen. Men siden vi ikke bor sammen passer jeg på at de får mye alenetid sammen. Anonymous poster hash: 42f08...e30 DU passer på at de får alenetid sammen?! Snakk om å opphøye seg selv på et tidlig tidspunkt; på samme måten som du tidligere sa at du var den eneste som hørte på jenta. Om faren virkelig er så fjern som du legger det frem lurer jeg virkelig på hva du ser i han. Anonymous poster hash: 61214...a88
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #42 Skrevet 4. september 2013 Hahahahah,du skal anmelde en situasjon? Og du mistenker barnet for å ha stjålet arvesmykker til 10 000? Herregud. Nå er grensen nådd. Hørte jeg barnevernet? Hva med å passe på barna og slutte å prate tull. Anonymous poster hash: efb17...395
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. september 2013 #43 Skrevet 4. september 2013 Det er jo helt åpenbart at dette må få konsekvenser for jenta. Hun må lære at det hun har gjort er feil og galt, og at stjeling generelt er uakseptabelt. Det hun har gjort er jo galt, og man hadde selvsagt også gitt konsekvenser til sitt eget barn om de forsynte seg av arvesmykker eller andre ting man allerede hadde fortalt dem at de ikke fikk lov til å røre. Men en anmeldelse blir da en voldsom overreaksjon! Jeg hadde jo aldri anmeldt min egen unge om hun stjal smykkene mine (med mindre hun evt var passert 18 eller noe slikt), så det blir fullstendig overkill. Og heller ikke noe jeg kan tenke meg politiet prioriterer, jeg mener, ungen er 6 år.. Det er et barn, som åpenbart sliter med en del ting, ikke minst manglende grensesetting fra minst en av foreldrene, og det at foreldrene er skilt og pappa nå har en ny kvinne i livet sitt. Det hun trenger er passende konsekvenser og bedre grensesetting, og oppfølging på hvorfor hun er så dårlig stelt at hun må "kjøpe" venner.. Du, mor og far burde ta et møte uten barna og sammen finne ut av konsekvensene. Så bør dere snakke med ungen. Dernest synes jeg jo skolen og evt andre ressurser burde kunne kobles inn for å løse evt andre problemer dette måtte bunne i- for det høres ut som om jenta sliter! Ang smykkene- hvis jenta ikke har dem, ville jeg prøvd å kontakte foreldrene til barna hun går i klasse med for å høre om deres barn har dukket opp med noe slikt i det siste. Og heretter rydder du vekk alt av verdisaker når hun er i ditt hjem..
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #44 Skrevet 4. september 2013 Først av alt: hjemmet du bor i er din stedatters også og det er ikke vanlig å anmelde noen i husstanden. Vil tro barnevernet forøvrig vil se merkelig på det også og at du/ditt barn også vil komme under lupen. Jeg er ped.leder i bhg og må bare si at noen ganger er det jammen lettere få en 3-åring til å forstå noe kontra en 6-åring. De sistnevnte lever nesten i en egen verden til tider og er på grensen til å ligne tenåringer i oppførsel;) Så den med at " tilogmed 3-åringen skjønnner at smykkene ikke skal røres" har ingenting med dette å gjøre, og dessuten:barn er forskjellige! Du kan snakke med mor og moren kan lete hjemme etter smykkene,samt snakke med jenta. Resten må nesten dere ta dere av. Har lest utallige innlegg her om stemødre og deres situasjon, og det er helt klart at mor ikke har noe hun skulle sagt når barnet er hos far. Derfor kan jeg ikke skjønne at mor holdes nesten ansvarlig her! Det er selvfølgelig kjipt miste smykker, spesielt de med affeksjonsverdi, og jeg håper du finner dem. Når det gjelder faren høres han tafatt ut! Om jenta sliter finne venner må dere voksne på banen, og hun må ha et elendig selvbilde som føler hun må kjøpe seg venner. Syns oppriktig synd i denne jenta som virker slite skikkelig. Anonymous poster hash: 61214...a88 Veldig enig. Anonymous poster hash: bca5e...a68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå