Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 Hun er 6 år, hun har fått beskjed flere ganger at de smykkene lar hun være i fred og får ikke lov å leke med. Nok av annet å leke med. Da sier hun okei og lar de være. Min på 3 har også skjønt dette og aldri rørt de. Nå sjekket jeg smykkeskrinet i går og det var helt tomt! Det var ETT kjede igjen! Så alt av arvesmykker, diamantkjede og alt annet er stjålet! Det e tror langt mer enn 10000kr som er borte. Det er kun hun og min datter min kjæreste og jeg som har hatt tilgang. Hans datter har stjålet før fler rangert både fra min lommebok og annet. Hun er også veldig opptatt av gull og glitter. Pappaen hennes må ofte ransake henne som han sier.. Nå er han på ferie. Hun er hos moren jeg skal ringe etterpå. Hun hadde visst funnet et av smykkene. Ha gjør jeg videre? Om ikke jeg får alt tilbake er jeg fristet til å anmelde. Men blir bv blandet inn da? Jeg mener de trenger litt veiledning med henne for hun er ganske våren og nå dette.. Så det er ikke så dumt mener jeg. Men samtidig er det vel neppe populært. Hva ville dere gjort? Og før dere sier noe Ja jeg er sikker på st det er hun som har tatt det, da min datter ikke når opp til smykkene og har null interesse. Og typen var også sikker på at det var hans datter.. Hva gjør jeg nå? Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: 42f08...e30
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 Dette må være det dårligste forsøket på trolling jeg har sett her. Anonymous poster hash: 76d2e...816
Gjest meg&mini Skrevet 4. september 2013 #3 Skrevet 4. september 2013 Virkelig kjedelig situasjon, men du kan da ikke anmelde en seksåring? Dere må heller bli mer streng, og vær klar og tydelig på at dette vil få konsekvenser. Håper smykkene kommer til rette igjen:)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 Men hvordan tør du å ha smykker til 10 000 kr liggende hjemme? Og ganske lett tilgjengelig for alle?Jeg har også arveting og bunadsølv, men IKKE lett tilgjengelig. Men vent nå til moren har ringt deg tilbake før du tar det videre. Jenta har sikkert gjemt de på rommet sitt. Anonymous poster hash: cfd2d...26e
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #5 Skrevet 4. september 2013 Dette er ikke trollig. Om du sikter til skrivefeil kengumamma så skriver je fra mobile og er særs dårlig til å gå over hva jeg har skrevet. Jeg ønsker ikke skrive med nick da jeg vil skåne jenta. Men dette er blod seriøst. Tenkte ikke anmelde barnet, men situasjonen på en måte. For å få igjen på forsikring MÅ man anmelde faktiske forhold fikk jeg Seljord om. Da sa en annen til meg st siden det er en umyndig involvert vil trolig bv automatisk bli involvert. Selvfølgelig da kun for veiledning. Noe je tror er lurt siden dette tydeligvis ikke er første gang. Og en 6 årin burde forstå at man faktisk ikke stjeler! Så hva spør igjen. Hva ville dere gjort? Eg vil ikle tråkke noen på tærne. Jeg er glad i både mann og barnet. Og syntes moren er hyggelig. Men de oppdrar henne så ulikt så hun er nok litt forvirret. Men er så rådvill.. Redd moren vil føle jeg kritiserer henne som mor når jeg ringer. Typen har allerede ringt, men sa det er bedre jeg ringer. Anonymous poster hash: 42f08...e30
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Hvorfor i all verden har du verdisaker ligge frem lett tilgjengelig når det stjeles i huset da? Det er det samme som å sette en feit hamburger forran en person som ikke har spist på tre dager. Dette er din egen feil og noe du kan takke deg selv for. Sorry, men dette er det dummeste jeg har hørt. Anonymous poster hash: 76d2e...816
NormaJean Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 Du ringer mor og avtaler at du kommer over en tur for å prate med jenta i felleskap! Det er snakk om såpass store verdier at det er idiotisk av deg å ikke gjøre det som er riktig! Dette må ungen og foreldrene tåle. Hvis ikke alle smykkene dukker opp så må du på en hyggelig og saklig måte forklare at for å få igjen på forsikringen så må det politianmeldels. Snakk med dem som en rolig fornuftig voksen uansett, så får de reagere som de vil.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #8 Skrevet 4. september 2013 Å ja det er min feil at jeg blir frastjålet ting i eget hjem? Så dette barnet har rett på å stjele ordi det er lett tilgjengelig? Det er gode verdier p lære barnet ditt! Så du har aldri godteri fremme? Penger liggende på bordet? Smykker tilgjengelig? Fordi barnet ditt tror at alt doninger fremme er greit å ta? Ja da får det barnet det vrient om noen år når det begynner gå på besøk hos folk.. Jeg har både alarm og låser når jeg forlater hjemmet. Men beklager at jeg tydeligvis i følge dere er så din og naiv som ikke forventer at barn som er i mitt hus rundstjeler meg... Jeg pleier tro det beste om alle til motsatt er bevist ikke gå rundt og tro alle som er i mitt hus er tyver f dermed skaffe meg safe til mitt smykkeskrin. Trodde ikke det var så vanlg med safe jeg. Ja skal ringe moren når hun er ferie på jobb i ettermiddag og prate rolig og ordentlig med henne. For dette må jo taes tak i. Men er så redd det blir ubehagelig fremover. For vi har alle et helt greit forhold til hverandre. Vil ikle være onde stemoren, men ser på Dette som såpass alvorlig at dette må taes tak i å få konsekvenser.. Takk for svar til siste Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30
HvittHus Skrevet 4. september 2013 #9 Skrevet 4. september 2013 Å ja det er min feil at jeg blir frastjålet ting i eget hjem? Så dette barnet har rett på å stjele ordi det er lett tilgjengelig? Det er gode verdier p lære barnet ditt! Så du har aldri godteri fremme? Penger liggende på bordet? Smykker tilgjengelig? Fordi barnet ditt tror at alt doninger fremme er greit å ta? Ja da får det barnet det vrient om noen år når det begynner gå på besøk hos folk.. Jeg har både alarm og låser når jeg forlater hjemmet. Men beklager at jeg tydeligvis i følge dere er så din og naiv som ikke forventer at barn som er i mitt hus rundstjeler meg... Jeg pleier tro det beste om alle til motsatt er bevist ikke gå rundt og tro alle som er i mitt hus er tyver f dermed skaffe meg safe til mitt smykkeskrin. Trodde ikke det var så vanlg med safe jeg. Ja skal ringe moren når hun er ferie på jobb i ettermiddag og prate rolig og ordentlig med henne. For dette må jo taes tak i. Men er så redd det blir ubehagelig fremover. For vi har alle et helt greit forhold til hverandre. Vil ikle være onde stemoren, men ser på Dette som såpass alvorlig at dette må taes tak i å få konsekvenser.. Takk for svar til siste Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30 Jenta er 6, ikke 16! En 6 åring har ikke fullt begrep om ditt og mitt og da er det foreldre/steforeldres ansvar å påse at de ikke kommer opp i slike situasjoner. Etter min mening overreagerer du ekstremt. Ja det er trist at smykkene er borte, men du visste selv at jenta er glad i glitter og gull og burde ha lagt smykkene på et utilgjengelig sted.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #10 Skrevet 4. september 2013 Det er du og mannen som har ansvaret for jenta når hun er hos dere og jeg kan ikke tenke meg at noe forsikkringsselskap ville gi deg penger når deres eget barn har stjålet fra dere. Hva vil dere annmelde? At dere ikke har passet skikklig på jenta? Det du gjør er å snakke med jenta. Forsøk å få henne til å huske hvor hun har lagt tingene. Snakk med moren og be henne om å lete der og let selv alle tenklige og utenklige steder hjemme. Sansynlig vis ligger smykkene et sted. Jeg tviler på at jenta har solgt dem og hadde hun hatt dem på seg når hun gikk noe sted ville dere sett det. Anonymous poster hash: a4b1f...7fb
Gjest Anybody Skrevet 4. september 2013 #11 Skrevet 4. september 2013 Wow utrolig at så mange av dere tar så lett på at barn stjeler! E syntes det er kjempe alvorlig og et dårlig tegn om hun stjeler såpass mye! Hun burde selvsagt vite det ikke er lov å stjele. Min 2 åring vet det ikke er greit å ta noe uten å spørre. Det kan du faktisk forvente av en 6 åring! Ring moren og få igjen smykkene, eller så får foreldrene betale hva de kostet. Om mitt barn ødelegger eller tar noe så erstatter jeg selvsagt det! Så det kan du iallefal forvente! Og nei dette er inne din skyld selvsagt! Herregud dib!!
Gjest Skofantomet Skrevet 4. september 2013 #12 Skrevet 4. september 2013 Å ja det er min feil at jeg blir frastjålet ting i eget hjem? Så dette barnet har rett på å stjele ordi det er lett tilgjengelig? Det er gode verdier p lære barnet ditt! Så du har aldri godteri fremme? Penger liggende på bordet? Smykker tilgjengelig? Fordi barnet ditt tror at alt doninger fremme er greit å ta? Ja da får det barnet det vrient om noen år når det begynner gå på besøk hos folk.. Jeg har både alarm og låser når jeg forlater hjemmet. Men beklager at jeg tydeligvis i følge dere er så din og naiv som ikke forventer at barn som er i mitt hus rundstjeler meg... Jeg pleier tro det beste om alle til motsatt er bevist ikke gå rundt og tro alle som er i mitt hus er tyver f dermed skaffe meg safe til mitt smykkeskrin. Trodde ikke det var så vanlg med safe jeg. Ja skal ringe moren når hun er ferie på jobb i ettermiddag og prate rolig og ordentlig med henne. For dette må jo taes tak i. Men er så redd det blir ubehagelig fremover. For vi har alle et helt greit forhold til hverandre. Vil ikle være onde stemoren, men ser på Dette som såpass alvorlig at dette må taes tak i å få konsekvenser.. Takk for svar til siste Hi Som du sa, hun har stjelt før, da burde slike ting gjemmes vekk! Anonymous poster hash: 42f08...e30
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #13 Skrevet 4. september 2013 Uff,kjedelig situasjon. Hadde kanskje passet litt ekstra på de smykkene, siden hun har tatt ting før tenker jeg. Samtidig må jo barn lære at slikt gjør man bare ikke! Ta deg en tur bort til barnet og hennes mor. Får håpe du finner igjen resten av smykkene. Utrolig surt å miste slike ting! Anonymous poster hash: e50bf...b18
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #14 Skrevet 4. september 2013 Det er ikke så veldig alvorlig da, for ungen er det det samme om det er gull eller kråkesølv. Hun ville sikkert bare leke med smykker. Noen ganger klarer de ikke styre seg selv om de vet det ikke er lov. Men når det er sagt, må hun jo s til ansvar for det, og få understreket at det ikke er greit. Prat med moren, og ta det på en voksen måte, som ikke krenker jenta, Anonymous poster hash: 3a428...f05
Gjest sussie77 Skrevet 4. september 2013 #15 Skrevet 4. september 2013 (endret) Syntes du overdriver litt. Ja Skjønner at det fryktelig kjedelig at smykkene er borte. Men du kan da ikke anmelde en 6 åring. Og du for nok ikke forsikringspenger tilbake uansett for dette, regner jeg med. Men dra til moren hennes og prøv å finne smykkene. De ligger nok et sted. Endret 4. september 2013 av sussie77
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #16 Skrevet 4. september 2013 Hun visste hun verken fikk leke med de eller ta de. Så da regnet eg med st hun var oppdratt slik at hun lot være. Forsikringsselskapet sa jeg må anmelde for å få igjen. Faren hennes sa i dag hun innimellom Tar med på skolen og gir til de andre barn for å få makt og venner, hun har ikke så mange venner sa han. Så hun ir de ting så de vil leke leken slik hun bestemmer (dette visste jeg ikke) så om smykkene er hjemme hos hennes eller annet sted vet vi jo ille enda hun er på skolen nå f moren på jobb. Hun måtte inn på mitt rom åpne mitt skap stelle seg på en stol for å få tak i de så SÅ lett tilgjengelig var de faktisk ikke! Sto ikke på et far foran henne. Så jo dette syntes jeg er meget alvorlig. Det er pappaen og så vidt jeg forsto moren også enig i! Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #17 Skrevet 4. september 2013 Jeg ville startet med å ikke kalle det stjeling/tyveri. Dette er en jente på 6 år som vet at du har pene ting, som ikke skal røres, men som er utrolig fristende. Hun har nok lånt dem fordi de skinner så fint, og vet at hun ikke har lov. Da er det ekstra skummelt å skulle gi det tilbake. Har sikkert tatt det med seg hjem og gjemt dem, kanskje glemt at hun har dem. At det må tas tak i, absolutt. At dere må snakke med henne, helt klart. Anmeldelse, litt drøyt for dere bør kunne klare å løse dette sammen. Snakk med mor på en rolig og fornuftig måte. Tenk at dette er faktisk et lite barn som synes du har pene ting, og som synes det er stas å låne. Hør med mor hva hun tenker er best, at hun prater med barnet først og at dere alle tre prater med barnet etterpå? Det er greit at barnet vet at dere alle tre snakker sammen, at ting ikke blir holdt hemmelig. Spør barnet hvordan dere kan løse ting. Ofte har barn gode svar og forslag om de bare blir spurt på en trygg og fin måte, og ikke beskyldt og kjeftet på. Anonymous poster hash: 6b176...cc9
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #18 Skrevet 4. september 2013 Hun visste hun verken fikk leke med de eller ta de. Så da regnet eg med st hun var oppdratt slik at hun lot være. Forsikringsselskapet sa jeg må anmelde for å få igjen. Faren hennes sa i dag hun innimellom Tar med på skolen og gir til de andre barn for å få makt og venner, hun har ikke så mange venner sa han. Så hun ir de ting så de vil leke leken slik hun bestemmer (dette visste jeg ikke) så om smykkene er hjemme hos hennes eller annet sted vet vi jo ille enda hun er på skolen nå f moren på jobb. Hun måtte inn på mitt rom åpne mitt skap stelle seg på en stol for å få tak i de så SÅ lett tilgjengelig var de faktisk ikke! Sto ikke på et far foran henne. Så jo dette syntes jeg er meget alvorlig. Det er pappaen og så vidt jeg forsto moren også enig i! Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30 Snakk med jenta. Hvis det er sansynlig at hun har gitt bort smykker til noen på skolen ringer dere rundt til de aktuelle foreldrene. De har sikkert trodd det var juggel og gir det nok tilbake om de finne det. Dette er faktisk noe som kan skje når man har barn. Anonymous poster hash: a4b1f...7fb
Gjest Anybody Skrevet 4. september 2013 #19 Skrevet 4. september 2013 Det er ikke bra med så mye vin på formiddagen... Så, ut i luften og opp i trærne nå. Det tror jeg du trenger. Like dust som alltid...Og du er like hyggelig som alltid. Jeg har aldri likt deg, verken som konditor eller det forrige nicket ditt. Anonymous poster hash: e774d...8d2 Å nei huff nå ble jeg veldig så trist...
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #20 Skrevet 4. september 2013 Forbløffende at du bor sammen med et barn du tydelig bryr deg så lite om! Hadde du brydd deg hadde du visst for lenge siden at hun ikke har venner og forsøker kjøpe seg de, men det fikk du altså vite i dag... Tenk om dere hadde brydd dere mer om henne, lært henne å kjenne og kanskje hjulpet henne, så hadde det kanskje ikke skjedd... Dette barnet er nemlig også ditt ansvar! Anonymous poster hash: 83d28...ce0
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #21 Skrevet 4. september 2013 Forbløffende at du bor sammen med et barn du tydelig bryr deg så lite om! Hadde du brydd deg hadde du visst for lenge siden at hun ikke har venner og forsøker kjøpe seg de, men det fikk du altså vite i dag... Tenk om dere hadde brydd dere mer om henne, lært henne å kjenne og kanskje hjulpet henne, så hadde det kanskje ikke skjedd... Dette barnet er nemlig også ditt ansvar! Anonymous poster hash: 83d28...ce0
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #22 Skrevet 4. september 2013 Først av alt: hjemmet du bor i er din stedatters også og det er ikke vanlig å anmelde noen i husstanden. Vil tro barnevernet forøvrig vil se merkelig på det også og at du/ditt barn også vil komme under lupen. Jeg er ped.leder i bhg og må bare si at noen ganger er det jammen lettere få en 3-åring til å forstå noe kontra en 6-åring. De sistnevnte lever nesten i en egen verden til tider og er på grensen til å ligne tenåringer i oppførsel;) Så den med at " tilogmed 3-åringen skjønnner at smykkene ikke skal røres" har ingenting med dette å gjøre, og dessuten:barn er forskjellige! Du kan snakke med mor og moren kan lete hjemme etter smykkene,samt snakke med jenta. Resten må nesten dere ta dere av. Har lest utallige innlegg her om stemødre og deres situasjon, og det er helt klart at mor ikke har noe hun skulle sagt når barnet er hos far. Derfor kan jeg ikke skjønne at mor holdes nesten ansvarlig her! Det er selvfølgelig kjipt miste smykker, spesielt de med affeksjonsverdi, og jeg håper du finner dem. Når det gjelder faren høres han tafatt ut! Om jenta sliter finne venner må dere voksne på banen, og hun må ha et elendig selvbilde som føler hun må kjøpe seg venner. Syns oppriktig synd i denne jenta som virker slite skikkelig. Anonymous poster hash: 61214...a88
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #23 Skrevet 4. september 2013 Wow utrolig at så mange av dere tar så lett på at barn stjeler! E syntes det er kjempe alvorlig og et dårlig tegn om hun stjeler såpass mye! Hun burde selvsagt vite det ikke er lov å stjele. Min 2 åring vet det ikke er greit å ta noe uten å spørre. Det kan du faktisk forvente av en 6 åring! Ring moren og få igjen smykkene, eller så får foreldrene betale hva de kostet. Om mitt barn ødelegger eller tar noe så erstatter jeg selvsagt det! Så det kan du iallefal forvente! Og nei dette er inne din skyld selvsagt! Herregud dib!! Så moren skal altså betale for ting som blir ødelagt/borte når barnet er hos stemor og faren?? Jøss, og noen påstår det er det å være stemor som er vanskelig!! Anonymous poster hash: 61214...a88
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #24 Skrevet 4. september 2013 Jeg syntes også oppriki syd i denne jenta og er den eneste voksenpersonen i hennes liv som ikke bare snakker til henne når hun gjør noe fælt, men fokuserer masse på det gode hun gjør. Og får å ha det sagt kjæresten min og jeg bor ikke sammen enda. Jeg syntes det er litt tidlig og vil vi skal a mest mulige like regler mtp oppdragelse før vi flytter sammen. Moren er ikke ansvarlig, men hun er hos moren nå ( etter skolen) og da er det naturlig å høre med henne om smykkene er der og hvordan vi skal gripe dette da kjæresten min ikke er hjemme før om en uke. Så jo dette er mitt hjem jo, men hun er vel inkludert her med egen seng, tannbørste, prinsessekopp som bare er hennes osv. Så jeg prøver virkelig! Men jeg er som sagt ikke moren "bare" kjæresten til pappa så jeg kan ikke ta over oppdragelsen selvom det e ramse jeg er uenig i. Ja det er uten tvil synd på jenta sommartider enormt med overgangen fra pappa til mamma og omvendt da de ikke er samkjørte og det er ganske fri flyt hos far. Men hos meg er det altså ikle det og hun vet godt hva som er greit og ikle greit da jeg snakker med barnet og ikke til, og er klar og tydelig. Pappaen sa at når hun stjeler vet hun godt det ikke er lov og lyver som regel om det g hun må derfor ransakes. Så eg håper jo hun innrømmer det etterpå så alt kommer til rette igjen. Hi Anonymous poster hash: 42f08...e30
Gjest Anybody Skrevet 4. september 2013 #25 Skrevet 4. september 2013 Wow utrolig at så mange av dere tar så lett på at barn stjeler! E syntes det er kjempe alvorlig og et dårlig tegn om hun stjeler såpass mye! Hun burde selvsagt vite det ikke er lov å stjele. Min 2 åring vet det ikke er greit å ta noe uten å spørre. Det kan du faktisk forvente av en 6 åring! Ring moren og få igjen smykkene, eller så får foreldrene betale hva de kostet. Om mitt barn ødelegger eller tar noe så erstatter jeg selvsagt det! Så det kan du iallefal forvente! Og nei dette er inne din skyld selvsagt! Herregud dib!! Så moren skal altså betale for ting som blir ødelagt/borte når barnet er hos stemor og faren?? Jøss, og noen påstår det er det å være stemor som er vanskelig!! Anonymous poster hash: 61214...a88 Om et barn stjeler fra noen samme hvem er det da forventet at foreldrene til barnet betaler for det som blir stjålet eller ødelagt. Hi skrev nå de ikke bor sammen. Da skjønner jeg godt hun kan forvente det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå