Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #1 Skrevet 4. september 2013 hei, noen her som har flyttet til utlandet for å jobbe når dere har vært alene med barn? min store drøm er å jobbe i utlandet, har studert i utlandet i 4,5 år så vet hvordan det er å bo flere stedet. Får nå muligens muligheten til å flytte enten til Dubai, Singapore, Korea eller Sør Amerika..jeg kan velge litt.. Ville dere gjort det? Er alene med ett barn på 2 år. Anonymous poster hash: 5a680...1dc
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #2 Skrevet 4. september 2013 Ville droppet Dubai med tanke på hvordan reglene er for kvinner der. Anonymous poster hash: a4c3a...726
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #3 Skrevet 4. september 2013 Ville vel ikke valgt noen av de stedene.. Anonymous poster hash: 6fcb0...9fd
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #4 Skrevet 4. september 2013 Ville droppet Dubai med tanke på hvordan reglene er for kvinner der. Anonymous poster hash: a4c3a...726 det har jeg og tenkt på..så spurte de som hadde ansvaret der, men sa det ikke var noe problem egentlig. De hadde hus i gated communities, egen bil, fikk egen maid/nanny osvosv Anonymous poster hash: 5a680...1dc
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #5 Skrevet 4. september 2013 Jeg hadde gjort det på flekken, bodde selv i singapore fra jeg var 4 - 15 pga min far jobbet der og det var supert, hadde barnepike, gikk på internasjonal skole kunne 3 språk flytende når vi flyttet tilbake til norge, har venner spredt over hele verden. Når du flytter slik vil det meste bli arrangert for deg på den måten du vil ha det av bosted m/sikkerhet, privat sjåfør, barnepiker vil bli interviuet, skoler vil bli kontaktet evt daycare osv. Om arbeidstiden er gunstig for deg og barnet så hadde jeg gjort det om det ikke var noe som holdt meg tilbake. Man får et godt nettverk av de andre internasjonale både på jobb og ifh til barnet. Pappa fikk mye flybonus og gratis reiser til og fra norge så vi fikk mange muligheter til å reise hjem å besøke familie. Men det kommer jo ann på firmaet. Anonymous poster hash: 06cc6...18e
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #6 Skrevet 4. september 2013 Jeg ville helt klart vurdert det alvorlig! Ikke til Dubai, der har du omtrent null rettssikkerhet, men til et av de andre landene (jeg er selv spesielt glad i Latin-Amerika, og bor der selv, så jeg hadde nok valgt det). Lykke til! Anonymous poster hash: db43b...249
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #7 Skrevet 4. september 2013 Dersom du har foreldreansvar alene, hadde jeg gjort det. Men dersom dere har delt ansvar. Så kan bf si nei. Men tror ikke jeg ville valgt noen av de stedene. Anonymous poster hash: 066a2...3e4
Anonym bruker Skrevet 4. september 2013 #8 Skrevet 4. september 2013 Jeg har foreldreansvar alene ja.. Vi har minimalt med samvær for han har ikke tid. Dette er igjennom ett stort drillingselskap. Noen av stedene er jeg litt skeptisk til som feks Dubai men tenker dette for ett par år vil gjøre underverker for karrieren min. Skulle gjerne heller tatt USA eller noe slik men mye vanskeligere for det er ikke der de trenger min kompetanse. Deg som er i latin Amerika.. Hvor? Elsker latin Amerika selv og reist mye der.. Anonymous poster hash: 5a680...1dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå